Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Fara taxa de pod la Fetesti si la Giurgeni

05-Iul-2018
893


Potrivit unui proiect de lege, taxa de trecere pe podurile Fetesti - Cernavoda si Giurgeni - Vadu Oii ar putea fi desfiintate, initiatorii proiectului fiind de parere ca este vorba despre o dubla impunere.

Deputatii PNL de Constanta Bogdan Hutuca si Robert Boroianu, cei care au initiat proiectul, sunt de parere ca taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii si Fetesti - Cernavoda reprezinta o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din Romania, fara sa fie justificata obiectiv, dat fiind ca banii colectati merg la bugetul de stat. In plus, podurile se afla intr-un stadiu avansat de degradare. In ciuda faptului ca taxa este colectata de mai bine de zece ani.

„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusa din ratiuni pur financiare, dar suntem in prezenta unei duble impuneri, atata timp cat utilizatorii drumurilor publice din Romania platesc rovinieta, care reprezinta o taxa pentru utilizarea drumurilor si podurilor amplasate pe drumurile nationale si autostrazile din Romania. In statele traversate de Dunare (Serbia, Ungaria, Austria), nu exista taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunare”, se arata in comunicatul de presa remis de liberari.

Cei mai afectati de taxa sunt cei din zona Dobrogei, principalii dezavantajati fiind agentii economici care tranziteaza des podul Fetesti – Cernavoda.

„Aceasta taxa este platita, intr-o proportie foarte mare, de cei care sunt nevoiti sa faca drumuri sau sa tranziteze aceste sectoare de drum. Atat persoanele fizice, cat si cele juridice care isi au domiciliul/sediul pe raza teritoriala a judetelor Constanta, Tulcea si Ialomita, sunt obligate sa plateasca aceasta taxa de trecere ori de cate ori au probleme de sanatate sau trebuie sa rezolve probleme administrative, fie in Capitala, fie in alt oras al tarii. Puternic afectati sunt agentii economici care distribuie marfuri in toata tara. Taxa se regaseste de cele mai multe ori in pretul final al produselor. Altfel spus, si cine nu trece cu masina peste cele doua poduri tot plateste taxa de pod!”, spun initiatorii proiectului.

Cei doi deputati au depus o propunere legislativa pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in procedura de urgenta. „Procedura de urgenta este justificata de faptul ca legea incalca fragrant principiul international al evitarii dublei impuneri - doua taxe pentru acelasi bun public, precum si de faptul ca o adoptare in procedura de urgenta ar elimina ambuteiajele care se formeaza in continuare la punctele de taxare, in perioada estivala”, mai spun cei doi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Fara taxa de pod la Fetesti si la Giurgeni":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016