Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fara taxe de pod la Fetesti si la Giugeni? Senatul a adoptat proiectul de lege!

07-Feb-2019
1806

Update 07.02.2019

Senatul a adoptat, miercuri, 6 februarie 2019, proiectul de act normativ prin care se propune eliminarea taxei de pod pentru soferii care traverseaza Dunarea la Fetesti si Giurgeni, conform propunerii legislative L664/2018.

Proiectul de act normativ, aflat in Camera Deputatilor din iunie 2018 si trimis la Senat in noiembire 2018, care prevede modificarea Anexei 3 la Ordonanta Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, a fost adoptat Senat, conform ZF.ro.

Articol initial

Potrivit unui proiect de lege, taxa de trecere pe podurile Fetesti - Cernavoda si Giurgeni - Vadu Oii ar putea fi desfiintate, initiatorii proiectului fiind de parere ca este vorba despre o dubla impunere.

Deputatii PNL de Constanta Bogdan Hutuca si Robert Boroianu, cei care au initiat proiectul, sunt de parere ca taxa de utilizare a podurilor Giurgeni - Vadu Oii si Fetesti - Cernavoda reprezinta o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din Romania, fara sa fie justificata obiectiv, dat fiind ca banii colectati merg la bugetul de stat. In plus, podurile se afla intr-un stadiu avansat de degradare. In ciuda faptului ca taxa este colectata de mai bine de zece ani.

„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusa din ratiuni pur financiare, dar suntem in prezenta unei duble impuneri, atata timp cat utilizatorii drumurilor publice din Romania platesc rovinieta, care reprezinta o taxa pentru utilizarea drumurilor si podurilor amplasate pe drumurile nationale si autostrazile din Romania. In statele traversate de Dunare (Serbia, Ungaria, Austria), nu exista taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunare”, se arata in comunicatul de presa remis de liberari.

Cei mai afectati de taxa sunt cei din zona Dobrogei, principalii dezavantajati fiind agentii economici care tranziteaza des podul Fetesti – Cernavoda.

„Aceasta taxa este platita, intr-o proportie foarte mare, de cei care sunt nevoiti sa faca drumuri sau sa tranziteze aceste sectoare de drum. Atat persoanele fizice, cat si cele juridice care isi au domiciliul/sediul pe raza teritoriala a judetelor Constanta, Tulcea si Ialomita, sunt obligate sa plateasca aceasta taxa de trecere ori de cate ori au probleme de sanatate sau trebuie sa rezolve probleme administrative, fie in Capitala, fie in alt oras al tarii. Puternic afectati sunt agentii economici care distribuie marfuri in toata tara. Taxa se regaseste de cele mai multe ori in pretul final al produselor. Altfel spus, si cine nu trece cu masina peste cele doua poduri tot plateste taxa de pod!”, spun initiatorii proiectului.

Cei doi deputati au depus o propunere legislativa pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in procedura de urgenta. „Procedura de urgenta este justificata de faptul ca legea incalca fragrant principiul international al evitarii dublei impuneri - doua taxe pentru acelasi bun public, precum si de faptul ca o adoptare in procedura de urgenta ar elimina ambuteiajele care se formeaza in continuare la punctele de taxare, in perioada estivala”, mai spun cei doi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fara taxe de pod la Fetesti si la Giugeni? Senatul a adoptat proiectul de lege!":
Rating:

Nota: 3.75 din 6 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016