Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect MFP: Noutati privind operatiunile de incasari si plati

05-Aug-2016
2462

Ministerul de Finante a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art.4^1 din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redam mai jos proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

in baza prevederilor art. 4¹ alin. (5) din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. – Se aproba Procedura de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in Anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Bucuresti, ...............
Nr. ........................

Art. 4^1 alin. (5) din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare Art. 1.- (1) Persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, denumita in continuare lege, care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, denumit in continuare organul fiscal competent, printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare decat cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege.

(2) Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta, cu confirmare de primire.

Art. 2. - In cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri. Modelul de cerere este prevazut in Anexa nr. 1

Art. 3. - (1) La cererea depusa, organizatorii de astfel de evenimente au obligatia sa anexeze, cumulativ, urmatoarele documente justificative din care sa rezulte ca incasarile in numerar de la astfel de evenimente depasesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana:

a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;

b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/ folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;

c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform Anexei nr. 2 la prezentul ordin. in cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anteriora de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente.

d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).

(2) Organizatorii de evenimente pot anexa la cererea depusa orice alte documente relevante in sustinerea cererii.

Art. 4. - Plafonul de incasari in numerar solicitat, se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. c).

Art. 5. - Organul fiscal verifica documentatia depusa potrivit articolelor 2 si 3.

Proiectul integral poate fi consultat aici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie

    • Redirectionarea impozitului pe profit reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabilii care doresc sa sustina organizatiile non-profit si cauzele sociale, culturale sau educationale. Prin completarea formularului 177, firmele pot directiona o parte din impozitul datorat catre entitati eligibile, respectand anumite conditii si limite legale. In acest articol vom vedea cine poate beneficia de aceasta facilitate, ce documente sunt necesare, termenul de depunere si regulile esentiale...» citeste mai departe aici

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar

    • Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a adus numeroase intrebari din partea contribuabililor, mai ales din randul firmelor mici si al celor aflate la inceput de drum. Una dintre cele mai frecvente dileme este legata de necesitatea unui cont bancar pentru a putea depune aceasta declaratie. Este sau nu obligatoriu sa ai un cont bancar activ ca sa poti raporta catre ANAF? In cele ce urmeaza, clarificam acest aspect.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme

    • Mijloacele fixe reprezinta o componenta esentiala in patrimoniul oricarei societati, iar o evidenta contabila corecta a acestor active este cruciala. Cu toate acestea, in practica se pot intalni frecvent erori in clasificarea sau inregistrarea mijloacelor fixe. Identificarea si corectarea lor reprezinta pasi importanti pentru asigurarea transparentei si conformitatii contabile. Avem acest caz. Societatea A va absorbi societatea B. Data de referinta a absorbtiei a fost data de 31.12.2024. In...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016