Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit

20-Nov-2018
1028

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit".

Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. 

ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 950 din 25 noiembrie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 

1. Anexa nr. 1, formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod. 14.13.01.04, se modifica si se inlocuieste cu formularul prevazut in Anexa la prezentul ordin, care face parte integranta din prezentul ordin.

2. Anexa nr. 3 "Instructiuni de completare a formularului 101 «Declaratie privind impozitul pe profit», cod 14.13.01.04", se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

a) La Capitolul I „Depunerea declaratiei”, textul de la ultimul paragraf, se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Declaratia se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. ” 

b) La capitolul II "Completarea declaratiei", textul de la punctul 1 "Perioada de raportare" se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

"1. Perioada de raportare in rubrica «Anul» se inscrie cu cifre arabe anul calendaristic pentru care se completeaza declaratia (de exemplu: 2018). 

Persoanele care intra sub incidenta prevederilor art. 225 sau 227, dupa caz, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul in care au fost realizate veniturile pentru care se solicita regularizarea impozitului retinut. 

Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (5^1) si alin. (5^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul in care s-a incheiat anul fiscal modificat. 

Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul inchiderii procedurii de lichidare. 

Rubricile privind «Perioada» se completeaza astfel: 
- perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cursul anului, realizeaza venituri mai mari de 1.000.000 euro, iar incepand cu trimestrul respectiv devin platitori de impozit pe profit si sfarsitul anului de raportare, (de exemplu: 1.07.18 – 31.12.18). Microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati si care opteaza sa aplice prevederile titlului II din Codul fiscal completeaza perioada din anul fiscal, pentru care datoreaza impozit pe profit;
- perioada reprezentand anul fiscal modificat, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (5^1) si alin. (5^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

c) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 2 "Sectiunea A «Date de identificare a contribuabilului/platitorului»", textul de la al doilea paragraf se elimina.

d) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", dupa instructiunile de la randul 8.3 se introduce un nou text, cu urmatorul cuprins: "Randul 8.4 – se completeaza cu sumele care reprezinta elemente similare veniturilor potrivit art.25 alin.(10) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

e) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 9 se completeaza cu o noua litera, cu urmatorul cuprins: „f) alte elemente similare cheltuielilor, potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.” 

f) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 12 - se completeaza cu suma reprezentand cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, reportate potrivit art. 402 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anul anterior. De asemenea, in cadrul acestui rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu dobanzile si diferentele de curs valutar, care sunt reportate din anii fiscali anteriori, conform prevederilor art. 27 alin. (5), in vigoare pana la data de 31 decembrie 2017, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul "Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutar reportate pentru perioada urmatoare" din "Declaratia privind impozitul pe profit" depusa pentru anii anteriori.” 

g) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 30 - se completeaza cu suma care reprezinta pierderea neta nedeductibila potrivit art.25 alin.(10) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare." 

h) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", textul prevazut pentru instructiunile de la randul 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Randul 31 - reprezinta valoarea cheltuielilor cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, nedeductibile fiscal pentru anul fiscal curent, dar care sunt reportate pentru perioada urmatoare, potrivit prevederilor art. 402 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume reprezinta cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic inregistrate in anul curent insumate cu cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate din anul precedent (inclusiv cele reportate potrivit art. 27, in vigoare pana la data de 31 decembrie 2017, din Codul fiscal), care depasesc limitele prevazute la 402 din Codul fiscal." 

i) La capitolul II "Completarea declaratiei", la punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", dupa instructiunile de la randul 42.3 se introduce un nou text, cu urmatorul cuprins: "Randul 42.3.1 - se inscrie suma ce reprezinta scutirea de impozit pe profit, in conformitate cu prevederile Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.”

j) La capitolul II "Completarea declaratiei", dupa punctul 3 "Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»", se introduce un nou punct, punctul 4 "Sectiunea C « Datele de identificare a imputernicitului»" si va avea urmatorul cuprins: 
" 4.Sectiunea C "Datele de identificare a imputernicitului": 
4.1. Se completeaza in cazul in care obligatiile de declarare se indeplinesc de catre un imputernicit, conform Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
4.2. in caseta "Cod de identificare fiscala" se inscrie codul de identificare fiscala al imputernicitului, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
4.3. in rubrica "Nume, prenume/Denumire" se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele imputernicitului.
4.4. Rubricile privind adresa se completeaza, dupa caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al imputernicitului.”

ART. II - Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu declararea obligatiilor anuale aferente anului fiscal 2018. 

ART. III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

ART. IV - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016