Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect pentru noul Formular 112. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

15-Mar-2016
2180

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2016, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, se impune adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, precum si a instructiunilor de completare a acestuia.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii, de catre casele de asigurari sociale, a stagiilor de cotizare si a drepturilor cuvenite asiguratilor, potrivit legii.

Modicarile legislative presupun, in principal, urmatoarele modificari ale formularului 112:
- actualizarea si modificarea nomenclatoarelor din formular, prin eliminarea unor indicatori, ca urmare a eliminarii unor obligatii de retinere la sursa a contributiilor sociale de catre platitorii de venituri;
- modificarea denumirii unor indicatori din nomenclatoarele continute de formular, conform noilor prevederi legale;
- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului, prin eliminarea sau actualizarea trimiterilor la noul text de lege.

Proiectul prevede utilizarea noului formular 112 incepand cu obligatiile declarative aferente lunii urmatoare publicarii ordinului in Monitorul Oficial al Romaniei.

Proiectul propune:

Completarea Nomenclatorului “Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului” cu persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului III conform Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Completarea Nomenclatorului "Tip asigurat” cu persoanele care realizeaza venituri din activitati dependente potrivit legii si cu persoanele care realizeaza venituri din activitati dependente, asigurate in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii
Introducerea in formular a unor casete distincte:

1. Caseta „ Declaratie depusa dupa anularea rezervei verificarii ulterioare conform Codului de procedura fiscala”- pentru situatia in care declaratia se depune dupa anularea rezervei verificarii ulterioare in conditiile prevederilor art.105 alin.(6) lit.a) din Codul de procedura fiscala sau in situatia in care prin hotarari judecatoresti definitive s-au stabilit in sarcina platitorului obligatii de plata reprezentand venituri sau diferente de venituri catre beneficiarii acestora care genereaza obligatii fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificarii ulterioare, potrivit art.105 alin.(6) lit.b) din Codul de procedura fiscala.


2. Caseta „Declaratie depusa potrivit art.90 alin.(4) din Codul de procedura fiscala” – pentru situatia in care se indeplineste, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. In aceasta situatie, se inscrie codul de identificare fiscala al succesorului. De asemenea, la sectiunea „Date de identificare a platitorului”, la rubrica „cod de identificare fiscala” se inscrie codul de identificare fiscala radiat, potrivit art.90 alin.(4) din Codul de procedura fiscala.

3. Caseta „Declaratie depusa ca urmare a acordarii cumulat de sume potrivit art.146 alin.(10) si (11), art.168 alin.(10) din Codul fiscal” - pentru situatia in care declaratia se rectifica in urma acordarii cumulat a unor sume reprezentand:
- indemnizatii de somaj, in vederea stabilirii prestatiilor acordate de sistemul de asigurari
sociale;
- sume reprezentand ajutor social, indemnizatii de somaj, venituri din pensii, precum si indemnizatii pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatii pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani;
- indemnizatii de asigurari sociale de sanatate acordate in termenul prevazut la art. 40 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016