Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul de Hotarare privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

24-Apr-2017
488

Prin Legea nr. 209/2016 din 14 noiembrie 2016 au fost aduse modificari si completari Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii 209 ar fi trebuit modificate in mod corespunzator Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG 193/2002. Pana la aceasta data nu au fost publicate modificarile insa, vineri 21.04.2017, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat un proiect de hotarare pentru modificarea acestor norme.

Conform modificarilor introduse prin Legea 209 au obligatia sa accepte cardurile de debit si cardurile de credit, ca mijloc de plata:
1. Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati si alte obligatii de plata. Refuzul acestor persoane de a accepta incasari prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit constituie contraventie si se sanctiona cu amenda de la 20.000 lei la 50.000 lei;

Proiectul defineste serviciile de utilitate publica ca fiind serviciile prestate consumatorului final pentru care operatorii economici furnizori au obligatia de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor, din urmatoarele domenii:
- energie electrica si termica,
- gaze naturale
- salubritate,


- apa, canal,
- telefonie fixa si mobila.

2. Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit. Refuzul acestor persoane de a accepta ca mijloc de plata cardurile de debit si cardurile de credit constituie contraventie si se va sanctiona cu amenda de la 5.000 lei la 7.500 lei.

Atentie! Aceasta obligatie revinde doar comerciantilor - persoane juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si au realizat in anul precedent o cifra de afaceri mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 10.000 euro nu si persoanelor juridice care presteaza servicii catre populatie.

In proiect se precizeaza ca obligatia beneficiarilor platii de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor, este valabila la toate punctele de incasare.

O alta noutate adusa de Legea 209 vizeaza implementare unui sistem de acordare de avansuri in numerar la terminalele de plata, odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, pentru utilizatorii de carduri. Acest sistem presupune ca persoanele juridice care accepta tranzactii cu cardul vor avea posibilitatea sa acorde avans in numerar la terminalele de plata, in baza contractelor incheiate cu institutiile acceptante. Avansul se evidentiaza distinct pe bonul fiscal si nu poate depasi suma de 200 de lei. Tranzactiile privind avansul in numerar se asimileaza retragerilor de numerar de la bancomate, iar comisioanele aferente tranzactiilor se stabilesc conform contractelor in vigoare intre parti. Comerciantii pot percepe, de la titularul cardului, un comision care nu poate depasi 1% din valoarea avansului acordat. Persoanele juridice care vor oferi acest serviciu trebuie sa afiseze, la loc vizibil, semnul privind acordarea acestui serviciu, precum si informatii privind costurile serviciului.

Astfel cum prevede proiectul, acest serviciu nu este obligatoriu, beneficiarii platilor si comerciantii pot opta sau nu sa ofere serviciul de avans in numerar. De asemenea, proiectul de hotarare stabileste atat operatiunile pe care trebuie sa le efectueze beneficiarii platii si comerciantii care opteaza sa ofere serviciul de avans in numerar, cat si documentele pe care trebuie sa le emita acestia, in vederea evidentierii sumelor oferite cu titlu de avans in numerar, tinand seama de limitarile tehnice ale caselor de marcat cu rola jurnal. Conditiile de acordare a avansului se stabilesc in contractele incheiate cu instituiile acceptante.

Pentru a asigura efectuarea platilor cu carduri, beneficiarii platii si comerciantii incheie contracte cu institutiile acceptante, care efectueaza si dotarea cu terminalele de plata.

Bancile acceptante de carduri au obligatia de a instala terminale de plata in termen de maximum 30 de zile de la data solicitarii. In acest sens, proiectul prevede ca termenul de 30 de zile curge de la data solicitarii, cu conditia existentei unui contract de acceptare la plata intre Institutia acceptanta si beneficiarii platilor sau comercianti, dupa caz.

Proiectul propune si alte clarificari cu privire la obligatiile beneficiarilor platilor si comerciantilor, documentele ce se vor emite, obligatiile institutiilor acceptante s.a.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul de Hotarare privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016