Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Propunere: Principiul depunerii documentelor o singura data pentru fonduri europene

28-Sep-2016
609

In conformitate cu initiativa "Un buget UE axat pe rezultate" si cu eforturile pentru o mai buna legiferare, Comisia a trecut in revista activitatea desfasurata de Grupul la nivel inalt privind simplificarea in favoarea beneficiarilor a fondurilor structurale si de investitii europene (fondurile ESI).


Facilitarea accesului la fondurile structurale si de investitii europene

Birocratia poate fi descurajatoare pentru intreprinderile mici si pentru cele nou-infiintate, care, uneori, ar putea renunta la oportunitatile oferite de fondurile ESI din cauza procedurilor administrative. Astfel, ramane nerealizat un potential pretios de imbunatatire a competitivitatii Europei.

Din acest motiv, acum un an, Comisia a lansat un Grup la nivel inalt privind simplificarea menit a gasi solutii si a facilita accesul intreprinderilor la fondurile structurale si de investitii europene.

Pana in prezent, grupul a emis un set de recomandari pentru patru domenii:

- proceduri online;
- modalitati mai simple de rambursare a cheltuielilor;
- acces facilitat la finantare pentru IMM-uri;
- cresterea nivelului de utilizare a instrumentelor financiare.

La sfarsitul anului 2016, grupul se va concentra pe rezolvarea problemei suprareglementarii, adica a cerintelor administrative suplimentare impuse beneficiarilor de autoritatile nationale sau locale.

Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: "Simplitatea si flexibilitatea sunt esentiale pentru asigurarea succesului investitiilor din fondurile ESI in Europa. Trebuie sa ajutam proiectele inovatoare si de calitate sa se lanseze, facilitand accesul la fonduri al intreprinderilor mici si al celor nou-infiintate. In plus, recomandarile grupului contribuie direct la reflectia noastra asupra viitorului politicii de coeziune dupa 2020."

Fostul vicepresedinte al Comisiei si presedintele grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a comentat: "Trebuie sa ne straduim in continuare sa inlaturam blocajele si sa asiguram sinergiile dintre fonduri. Nu este intotdeauna necesara schimbarea reglementarilor; bunele practici trebuie identificate si promovate in intreaga UE. Acesta este telul nostru."

Unele dintre recomandarile grupului au fost deja incluse in evaluarea la jumatatea perioadei a cadrului financiar multianual, efectuata de Comisie. Aceste recomandari includ:

- modalitati mai simple de rambursare a cheltuielilor; de exemplu, beneficiarii nu ar mai trebui sa justifice fiecare element de cost, ci ar putea utiliza rate forfetare sau preturi fixe pentru anumite categorii de costuri, inclusiv cheltuielile cu personalul sau alte cheltuieli profesionale, precum cele cu asigurarile si chiriile;
- promovarea principiului "doar o singura data"; documentele furnizate de beneficiari ar trebui pastrate pe suport digital si nu ar trebui prezentate din nou la fiecare etapa a implementarii proiectului;
- promovarea sinergiilor si a bunelor practici, precum cereri de propuneri unice care ar putea imbina diverse surse de finantare din partea UE. Acest lucru ar permite IMM-urilor sa solicite un singur pachet de investitii, mai degraba decat sa participe la mai multe cereri de propuneri;

Alinierea pe cat posibil la practica de piata a cerintelor pentru intreprinzatorii care primesc imprumuturi prin instrumente financiare sprijinite de fondurile ESI. Astfel, aceste cerinte ar fi mai putin oneroase decat cele impuse in cazul granturilor obisnuite, de exemplu ar fi necesare mai putine documente, iar perioadele de pastrare a documentelor ar fi mai scurte.

Pe baza recomandarilor grupului, Comisia a propus, de asemenea, facilitarea combinarii cu Fondul european pentru investitii strategice (FEIS), cu ajutorul unui singur set de proceduri per solicitant, in locul unor reguli separate pentru fiecare fond.

Context

Grupul la nivel inalt privind simplificarea in favoarea beneficiarilor fondurilor structurale si de investitii europene (fondurile ESI) a fost instituit de Comisia Europeana in urma deciziei din 10 iulie 2015 . Acest grup de 12 experti, care si-a inceput activitatea in octombrie 2015, consiliaza Comisia Europeana in legatura cu reducerea sarcinii administrative pentru solicitantii celor cinci fonduri.

Regulamentul privind fondurile ESI pentru 2014-2020 prevede deja o serie de oportunitati pentru simplificare si o sarcina administrativa redusa. Acestea includ o serie de norme comune pentru toate fondurile ESI, utilizarea extinsa a optiunilor simplificate in materie de costuri si trecerea la "e-coeziune". De asemenea, grupul monitorizeaza masura in care statele membre utilizeaza aceste oportunitati.

Raportul final al Grupului la nivel inalt, a carui publicare este asteptata in 2018, va fi unul dintre elementele fundamentale ale procesului de reflectie al Comisiei in ceea ce priveste viitorul politicii de coeziune.


Sursa: Comisia Europeana

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Propunere: Principiul depunerii documentelor o singura data pentru fonduri europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016