Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propuneri de simplificare a accesului la fondurile UE

12-Iul-2017
1445

Marti, 11 iulie, grupul de experti independenti pentru politica de coeziune si-a prezentat raportul final referitor la un cadru simplificat privind fondurile UE dupa 2020.

Desi realizarile politicii de coeziune a UE sunt in mod incontestabil pozitive, numarul mare de norme care exista in prezent nu faciliteaza intotdeauna activitatea administratiilor locale care gestioneaza fondurile UE sau pe cea a intreprinderilor care doresc sa solicite finantare din partea UE. Prin urmare, simplificarea este esentiala, iar Comisia Europeana ar trebui sa examineze modalitati de a simplifica si mai mult accesul la fondurile UE in cadrul bugetar pentru perioada de dupa 2020.

Acesta este principalul mesaj pe care Grupul la nivel inalt pentru simplificare doreste sa il integreze in discutia cu privire la viitorul finantelor UE, care a fost lansata de Comisie la 28 iunie prin publicarea documentului sau de reflectie pe aceasta tema, ultimul dintr-o serie de cinci astfel de documente prezentate in urma publicarii de catre Comisie, la 1 martie, a Cartii albe privind viitorul Europei.

Comisarul Günther H. Oettinger, responsabil pentru buget si resurse umane, a declarat: "Cetatenii asteapta mai mult din partea UE - dar bugetul UE este in scadere. Pentru a solutiona aceasta dilema, trebuie sa valorificam la maximum fiecare euro pe care il cheltuim. Iar simplificarea normelor contribuie la eficientizarea cheltuielilor."

Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: "Norme mai putine si mai simple inseamna rezultate mai bune si mai putine erori. Haideti sa ne concentram asupra a ceea ce este cu adevarat important: ameliorarea vietii cetatenilor pretutindeni in Europa."

Comisarul pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale, competente si mobilitatea fortei de munca, Marianne Thyssen, a declarat: "Prin utilizarea intregului potential al simplificarii, vom economisi bani si timp, care vor putea fi folosite in schimb pentru stimularea convergentei sociale in toata Europa."

Presedintele grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a declarat: "Simplificarea accesului la fondurile de coeziune ale UE si a utilizarii acestora va contribui cu siguranta la apropierea cetatenilor de UE."

Potrivit grupului, arhitectura actuala a normelor este eficace, dar trebuie simplificata. Ar trebui mentinuta guvernanta partajata a gestionarii pentru a se asigura increderea reciproca si asumarea obiectivelor comune in materie de crestere si de creare a locurilor de munca. insa cea mai buna metoda de simplificare a normelor este reducerea numarului acestora; grupul propune norme care trebuie eliminate sau reduse drastic.

Normele din cadrul diferitelor fonduri si instrumente ale UE ar trebui armonizate in ceea ce priveste ajutoarele de stat, achizitiile publice si metodele de rambursare a costurilor, pentru a facilita sinergiile si pentru a permite beneficiarilor sa solicite, pentru acelasi proiect, fonduri UE din surse diferite. De exemplu, aplicarea acelorasi norme in cadrul politicii de coeziune, si in cadrul Fondului european pentru investitii strategice (FEIS) ar permite facilitarea accesului la sprijin pentru intreprinderile mici.

Un cadru mult mai simplificat ar trebui sa fie accesibil tuturor statelor membre si regiunilor, cu conditia ca acestea sa indeplineasca o serie de criterii: sisteme fiabile de gestiune si control; un nivel semnificativ de cofinantare nationala, pentru a incuraja realizarea de cheltuieli eficiente; identificarea principalelor reforme structurale in scopul implementarii si al concentrarii asupra unui numar redus de domenii de politica, pentru a se putea obtine rezultate.

Grupul sugereaza ca, in acest caz, normele UE s-ar limita la prioritatile de investitii strategice si la principiile privind cheltuielile. Fondurile UE ar urma sa fie acordate prin intermediul mecanismelor administrative nationale existente, iar activitatea de audit a Comisiei ar fi limitata. Statul membru si Comisia ar urma sa convina asupra reformelor structurale necesare si asupra rezultatelor concrete care vor face obiectul rambursarii.

Simplificarea s-a dovedit deja a fi o poveste de succes: comisarul Oettinger a prezentat si trei rapoarte privind implementarea bugetului UE pentru 2016. Una dintre concluzii este ca simplificarea normelor UE faciliteaza utilizarea fondurilor UE in mod eficace si corect de catre autoritatile, fermierii si intreprinderile locale. In acelasi spirit, Comisia a propus, in septembrie 2016, simplificarea normelor in temeiul carora statele membre si alti beneficiari primesc bani de la UE.

Context

Obiectivul Grupului la nivel inalt, lansat de Comisie in 2015, este de a identifica oportunitati de eliminare a complexitatii inutile a normelor din cadrul politicii de coeziune, având in vedere atât evaluarea la jumatatea perioadei a cadrului financiar multianual (CFM) 2014-2020, la care grupul a adus o contributie semnificativa, cât si dezbaterea privind cadrul bugetar pentru perioada de dupa 2020.

Presedintele Grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a fost vicepresedinte al Comisiei Europene insarcinat cu chestiuni administrative, audit si antifrauda, dar si cu transporturile. Pe lânga expertiza sa interna legata de fondurile UE, mandatele sale de prim-ministru si de ministru de finante al Estoniei i-au oferit dlui Siim Kallas o perspectiva unica asupra modului in care sprijinul financiar al UE poate fi combinat in mod optim cu reformele de pe teren pentru a produce crestere economica.

Cei doisprezece membri ai Grupului la nivel inalt reprezinta autoritati nationale si regionale si sectorul privat. Toti au experienta personala in gestionarea fondurilor UE, precum si idei inovatoare de reformare a sistemului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Erori contabile. Cum se pot corecta in mod legal

    • Contabilitatea unei firme este foarte importanta, indiferent de activitatea economica pe care o desfasoara, fiindca in acest fel se tine cont de activitatea companiei, de eventualele datorii pe care le-ar avea, dar si de toate celelalte informatii care vizeaza circuitul financiar al acesteia. Uneori insa, apar diverse erori contabile, de la cele matematice, pana la cele de aplicare a politicilor contabile sau de intepretare incorecta a noilor legi si amendamente fiscale, etc. In acest...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala, OUG 107/2024. Cum poti beneficia de facilitati daca trebuie sa modifici regimul de impozitare

    • Prin OUG 107/2024 a fost adoptata de Guvern amnistia fiscala care presupune facilitati pentru contribuabili precum anularea dobanzilor, penalitatilor si altor accesorii, reducerea unei parti din datorie in cazul persoanelor fizice, dar si bonificatii de 3% pentru societatile care platesc la timp obligatiile fiscale. Cum beneficiezi de anularea dobanzilor si accesoriilor Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31...» citeste mai departe aici

  • Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILE

    • Declaratia privind beneficiarul real NU va mai fi depusa ANUAL de catre firme, asa cum a fost stabilit prin Legea 315/2021, inca de la 1 ianuarie 2022. Insa obligatia de a depune formularul ramane in continuare in vigoare pentru anumite persoane, existand si cateva exceptii. Declaratia privind beneficiarul real este declaratia pe propria raspundere pe care o da reprezentantul unei firme sau societati. Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Casare mijloace fixe. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Mijloacele fixe sunt bunuri supuse deprecierii, cu durata de viata mai mare de un an insa, pe care le folosesc firmele in diverse operatiuni si aduc numeroase beneficii. Iar cand acestea nu mai sunt utile sau functionale, societatile pot alege sa le caseze. In articolul care urmeaza vom vedea care este definitia exacta a casarii unor mijloace fixe, dar si cateva reglementari cheie in cadrul acestor operatiuni. In plus, prezentam cateva studii de caz utile explicate de specialistii nostri. Ce...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala 2024. 3 pasi pentru a beneficia de facilitati

    • Prin OUG 107/2024 a fost instituita amnistia fiscala prin care puteti beneficia de anularea obligatiilor fiscale bugetare principale restante la 31 august 2024. In continuarea articolului vom vedea care sunt cei 3 pasi prin care puteti beneficia de facilitati. Amnistie fiscala 2024. 3 pasi pentru a beneficia de facilitati 1. Depunerea Notificarii Veti depune Notificarea prin D11 pentru a informa organul fiscal despre intentia de a beneficia de anularea accesoriilor, conform Art. VI alin....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016