Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Propuneri de simplificare a accesului la fondurile UE

12-Iul-2017
375

Marti, 11 iulie, grupul de experti independenti pentru politica de coeziune si-a prezentat raportul final referitor la un cadru simplificat privind fondurile UE dupa 2020.

Desi realizarile politicii de coeziune a UE sunt in mod incontestabil pozitive, numarul mare de norme care exista in prezent nu faciliteaza intotdeauna activitatea administratiilor locale care gestioneaza fondurile UE sau pe cea a intreprinderilor care doresc sa solicite finantare din partea UE. Prin urmare, simplificarea este esentiala, iar Comisia Europeana ar trebui sa examineze modalitati de a simplifica si mai mult accesul la fondurile UE in cadrul bugetar pentru perioada de dupa 2020.

Acesta este principalul mesaj pe care Grupul la nivel inalt pentru simplificare doreste sa il integreze in discutia cu privire la viitorul finantelor UE, care a fost lansata de Comisie la 28 iunie prin publicarea documentului sau de reflectie pe aceasta tema, ultimul dintr-o serie de cinci astfel de documente prezentate in urma publicarii de catre Comisie, la 1 martie, a Cartii albe privind viitorul Europei.

Comisarul Günther H. Oettinger, responsabil pentru buget si resurse umane, a declarat: "Cetatenii asteapta mai mult din partea UE - dar bugetul UE este in scadere. Pentru a solutiona aceasta dilema, trebuie sa valorificam la maximum fiecare euro pe care il cheltuim. Iar simplificarea normelor contribuie la eficientizarea cheltuielilor."

Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: "Norme mai putine si mai simple inseamna rezultate mai bune si mai putine erori. Haideti sa ne concentram asupra a ceea ce este cu adevarat important: ameliorarea vietii cetatenilor pretutindeni in Europa."

Comisarul pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale, competente si mobilitatea fortei de munca, Marianne Thyssen, a declarat: "Prin utilizarea intregului potential al simplificarii, vom economisi bani si timp, care vor putea fi folosite in schimb pentru stimularea convergentei sociale in toata Europa."

Presedintele grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a declarat: "Simplificarea accesului la fondurile de coeziune ale UE si a utilizarii acestora va contribui cu siguranta la apropierea cetatenilor de UE."

Potrivit grupului, arhitectura actuala a normelor este eficace, dar trebuie simplificata. Ar trebui mentinuta guvernanta partajata a gestionarii pentru a se asigura increderea reciproca si asumarea obiectivelor comune in materie de crestere si de creare a locurilor de munca. insa cea mai buna metoda de simplificare a normelor este reducerea numarului acestora; grupul propune norme care trebuie eliminate sau reduse drastic.

Normele din cadrul diferitelor fonduri si instrumente ale UE ar trebui armonizate in ceea ce priveste ajutoarele de stat, achizitiile publice si metodele de rambursare a costurilor, pentru a facilita sinergiile si pentru a permite beneficiarilor sa solicite, pentru acelasi proiect, fonduri UE din surse diferite. De exemplu, aplicarea acelorasi norme in cadrul politicii de coeziune, si in cadrul Fondului european pentru investitii strategice (FEIS) ar permite facilitarea accesului la sprijin pentru intreprinderile mici.

Un cadru mult mai simplificat ar trebui sa fie accesibil tuturor statelor membre si regiunilor, cu conditia ca acestea sa indeplineasca o serie de criterii: sisteme fiabile de gestiune si control; un nivel semnificativ de cofinantare nationala, pentru a incuraja realizarea de cheltuieli eficiente; identificarea principalelor reforme structurale in scopul implementarii si al concentrarii asupra unui numar redus de domenii de politica, pentru a se putea obtine rezultate.

Grupul sugereaza ca, in acest caz, normele UE s-ar limita la prioritatile de investitii strategice si la principiile privind cheltuielile. Fondurile UE ar urma sa fie acordate prin intermediul mecanismelor administrative nationale existente, iar activitatea de audit a Comisiei ar fi limitata. Statul membru si Comisia ar urma sa convina asupra reformelor structurale necesare si asupra rezultatelor concrete care vor face obiectul rambursarii.

Simplificarea s-a dovedit deja a fi o poveste de succes: comisarul Oettinger a prezentat si trei rapoarte privind implementarea bugetului UE pentru 2016. Una dintre concluzii este ca simplificarea normelor UE faciliteaza utilizarea fondurilor UE in mod eficace si corect de catre autoritatile, fermierii si intreprinderile locale. In acelasi spirit, Comisia a propus, in septembrie 2016, simplificarea normelor in temeiul carora statele membre si alti beneficiari primesc bani de la UE.

Context

Obiectivul Grupului la nivel inalt, lansat de Comisie in 2015, este de a identifica oportunitati de eliminare a complexitatii inutile a normelor din cadrul politicii de coeziune, având in vedere atât evaluarea la jumatatea perioadei a cadrului financiar multianual (CFM) 2014-2020, la care grupul a adus o contributie semnificativa, cât si dezbaterea privind cadrul bugetar pentru perioada de dupa 2020.

Presedintele Grupului la nivel inalt, Siim Kallas, a fost vicepresedinte al Comisiei Europene insarcinat cu chestiuni administrative, audit si antifrauda, dar si cu transporturile. Pe lânga expertiza sa interna legata de fondurile UE, mandatele sale de prim-ministru si de ministru de finante al Estoniei i-au oferit dlui Siim Kallas o perspectiva unica asupra modului in care sprijinul financiar al UE poate fi combinat in mod optim cu reformele de pe teren pentru a produce crestere economica.

Cei doisprezece membri ai Grupului la nivel inalt reprezinta autoritati nationale si regionale si sectorul privat. Toti au experienta personala in gestionarea fondurilor UE, precum si idei inovatoare de reformare a sistemului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Propuneri de simplificare a accesului la fondurile UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016