
Raportul Special
realizat de specialisti
In materialul pe care vi-l propunem astazi, unul dintre specialistii nostri va explica in ce situatii se poate efectua inspectia fiscala in cazul radierii sau anularii codului de inregistrare fiscala. Asadar, mai jos redam cazul de la care a plecat consultantul nostru fiscal, expert contabil, in formularea raspunsului.
"Se poate efectuata, de catre organele competente din cadrul ANAF, inspectie fiscala dupa data radierii din evidentele fiscale, respectiv dupa data anularii codului de inregistrare fiscala, in cazul urmatoarelor categorii de contribuabili nerezidenti?
1.Persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania, fie direct, fie prin desemnarea unui reprezentant fiscal, daca persoanele sunt stabilite in UE;
2. Persoane impozabile nestabilite in Romania, care nu sunt stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania prin desemnarea unui reprezentant fiscal;
3. Persoane impozabile care are sediul activitatii economice in afara Romaniei care au in Romania un sediu fix;
4. Persoane juridice straine care desfasora activitatea printr-un sediu permanent inregistrat in Romania, care nu au forma de organizare de sucursala care se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului;
5. Persoane juridice straine care desfasora activitatea in Romania printr-o sucursala inregistrata la Oficiul Registrului Comertului."
In conformitate cu dispozitiile art. 114 din Codul de procedura fiscala inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere sau plata a obligatiilor fiscale prevazute de lege. In acelasi timp, potrivit art. 17 alin. (1) din acelasi act normativ, sunt subiecte ale raportului juridic fiscal contribuabilul/platitorul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport. Subliniem ca pana la incetarea existentei persoanele fizice si juridice care au aceasta calitate acestea pot face obiectul inspectiei fiscale, obligatiile fiscale urmand a fi stabilite pe perioada termenelor de prescriptie aplicabile.
SAF-T Ghid de raportare corecta
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii. Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Avand in vedere ca operatiunea de radiere din evidenta fiscala are loc dupa incetarea calitatii de subiect de drept fiscal rezulta ca dreptul administratiei fiscale de a supune acest subiect unei inspectii fiscale inceteaza. Cu toate acestea radierea inregistrarii fiscale nu este de natura sa impiedice administratia de a supune inspectiei fiscale entitatile care au organizat persoanele supuse radierii ori cele cau au rezultat in urma acesteia (de exemplu in cadrul unei proceduri de divizare), desigur daca acestea sunt subiect de drept in conformitate cu legislatia romana si a conventiilor pentru evitarea dublei impuneri. De asemenea, radierea nu impiedica angajarea raspunderii personale in conditiile art. 25 din Codul de procedura fiscala in raport cu prevederile art. 310 si urmatoarele privind asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor legate de taxe, impozite, drepturi si alte masuri.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Lichidare firma. Proceduri si aspecte contabile pentru lichidarea si dizolvarea unei societatiLichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-TRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLLichidare societate. Cum procedam la radierea firmei si pentru efectuarea procedurilor de lichidare?Articole similare
Proiectul de ordin privind aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, publicat recent de MFPDocumentar fiscal: Obligatiile fiscale ale asocierilorComunicat nou Finante: Referitor la Registrul-jurnal si Registrul de incasari si platiPFA/II/IF 2020. Stii ce sa faci ca sa nu platesti impozite cand nu mai ai activitate?Declararea impozitului pe profit pentru anul 2011 se face pana la 25 martieUltimele articole
Impozitul pe profit. Recuperarea pierderilor fiscale in cazul revenirii de la micro + un EXEMPLU practicRegistrul de EVIDENTA FISCALA. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentulArticole similare
Sunt impozabile veniturile din tranzactionarea monedelor virtuale?Amnistie fiscala 2024. Modificari importante introduse prin OUG 112/2024Acordarea inlesnirilor la plata. Pentru ce sume se face esalonarea?Titlul V, Capitolul 1Decizie importanta a ICCJ cu privire la termenul de prescriptie in materie de impozit pe profitUltimele articole
Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesareCODUL DE PROCEDURA FISCALA. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025Dobanzi/Penalitati de intarziere/nedeclarare 2025. [MOD de CALCUL], cuantum si reglementari cheieLista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiSfaturi de la experti
Deductibilitate cheltuieli imobil societate, declarare punct de lucru
Intrebare: Daca a fost achizitionat un teren intravilan si constructia de pe acesta, trebuie declarat la ONRC ca punct de lucru, chiar daca momentan nu se desfasoara activitate sau daca este tinut doar in evidenta contabila ca imobilizare?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Operatiuni neimpozabile in Romania, tratament contabil si fiscal in RO
Intrebare: Cum declar si care sunt inregistrarile din contabilitate in situatia actuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA