Raportul Special
realizat de specialisti
In materialul pe care vi-l propunem astazi, unul dintre specialistii nostri va explica in ce situatii se poate efectua inspectia fiscala in cazul radierii sau anularii codului de inregistrare fiscala. Asadar, mai jos redam cazul de la care a plecat consultantul nostru fiscal, expert contabil, in formularea raspunsului.
"Se poate efectuata, de catre organele competente din cadrul ANAF, inspectie fiscala dupa data radierii din evidentele fiscale, respectiv dupa data anularii codului de inregistrare fiscala, in cazul urmatoarelor categorii de contribuabili nerezidenti?
1.Persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania, fie direct, fie prin desemnarea unui reprezentant fiscal, daca persoanele sunt stabilite in UE;
2. Persoane impozabile nestabilite in Romania, care nu sunt stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania prin desemnarea unui reprezentant fiscal;
3. Persoane impozabile care are sediul activitatii economice in afara Romaniei care au in Romania un sediu fix;
4. Persoane juridice straine care desfasora activitatea printr-un sediu permanent inregistrat in Romania, care nu au forma de organizare de sucursala care se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului;
5. Persoane juridice straine care desfasora activitatea in Romania printr-o sucursala inregistrata la Oficiul Registrului Comertului."
In conformitate cu dispozitiile art. 114 din Codul de procedura fiscala inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere sau plata a obligatiilor fiscale prevazute de lege. In acelasi timp, potrivit art. 17 alin. (1) din acelasi act normativ, sunt subiecte ale raportului juridic fiscal contribuabilul/platitorul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport. Subliniem ca pana la incetarea existentei persoanele fizice si juridice care au aceasta calitate acestea pot face obiectul inspectiei fiscale, obligatiile fiscale urmand a fi stabilite pe perioada termenelor de prescriptie aplicabile.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii. Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Avand in vedere ca operatiunea de radiere din evidenta fiscala are loc dupa incetarea calitatii de subiect de drept fiscal rezulta ca dreptul administratiei fiscale de a supune acest subiect unei inspectii fiscale inceteaza. Cu toate acestea radierea inregistrarii fiscale nu este de natura sa impiedice administratia de a supune inspectiei fiscale entitatile care au organizat persoanele supuse radierii ori cele cau au rezultat in urma acesteia (de exemplu in cadrul unei proceduri de divizare), desigur daca acestea sunt subiect de drept in conformitate cu legislatia romana si a conventiilor pentru evitarea dublei impuneri. De asemenea, radierea nu impiedica angajarea raspunderii personale in conditiile art. 25 din Codul de procedura fiscala in raport cu prevederile art. 310 si urmatoarele privind asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor legate de taxe, impozite, drepturi si alte masuri.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Radiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLLichidare firma. Proceduri si aspecte contabile pentru lichidarea si dizolvarea unei societatiLichidare societate. Cum procedam la radierea firmei si pentru efectuarea procedurilor de lichidare?Articole similare
Modificari in domeniul TVA aduse de Ordinul 1559/2016Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?Impozit drepturi de autor. Cum tratam cheltuielile in favoarea persoanei nerezidente?Incepand cu 1 februarie 2022 rambursarea TVA cu control ulterior va fi permanentizataOrdinul nr. 144 reglementeaza corectarea diminuarea sau suplimentarea obligatiei fiscaleUltimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentulAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Schimbare vector fiscal: ANAF face modificari din oficiu daca firmele nu depun D700 la timpRegistrul de EVIDENTA FISCALA: Obligatii si ModelArticole similare
Obligatii de plata la FNUASSProcedura de inscriere in Registrul Operatorilor IntracomunitariFNUASS restant. Ce demersuri efectuam?Modificarea perioadei fiscale din luna in trimestru. Formulare, declaratiiFiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleUltimele articole
D212 in 2025. Principalele modificari din formular, implementate prin Ordinul 7015/2024Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Declaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularProiect: Bonificatia de 3% va creste la 5% pentru firmele bune platniceSfaturi de la experti
Declaratia 205 venituri din chirii
Intrebare: 1. O persoana fizica cu dubla cetatenie - romana si israeliana - cu NIF si rezident in Israel, obtine venituri din chirii in Romania. Persoana juridica careia i-a inchiriat spatiul a platit impozitul pe chirie prin retinere la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Preluare parti sociale societate noua
Intrebare: Societatea A, cu patru actionari persoane fizice (2 actionari detin cate 44% parti sociale din capitalul de 51.000.000 lei, iar ceilalti doi cate 6%), a achizitionat actuala firma de la o multinacionala la pretul de 255.000 euro,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata
Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende
Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante
Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii
Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA