Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Radiere sau anulare cod de inregistrare fiscala: Efectuarea inspectiei fiscale

03-Apr-2019
1606

In materialul pe care vi-l propunem astazi, unul dintre specialistii nostri va explica in ce situatii se poate efectua inspectia fiscala in cazul radierii sau anularii codului de inregistrare fiscala. Asadar, mai jos redam cazul de la care a plecat consultantul nostru fiscal, expert contabil, in formularea raspunsului.

"Se poate efectuata, de catre organele competente din cadrul ANAF, inspectie fiscala dupa data radierii din evidentele fiscale, respectiv dupa data anularii codului de inregistrare fiscala, in cazul urmatoarelor categorii de contribuabili nerezidenti?

1.Persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania, fie direct, fie prin desemnarea unui reprezentant fiscal, daca persoanele sunt stabilite in UE;

2. Persoane impozabile nestabilite in Romania, care nu sunt stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania prin desemnarea unui reprezentant fiscal;

3. Persoane impozabile care are sediul activitatii economice in afara Romaniei care au in Romania un sediu fix;

4. Persoane juridice straine care desfasora activitatea printr-un sediu permanent inregistrat in Romania, care nu au forma de organizare de sucursala care se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului;

5. Persoane juridice straine care desfasora activitatea in Romania printr-o sucursala inregistrata la Oficiul Registrului Comertului."

Raspunsul specialistului

In conformitate cu dispozitiile art. 114 din Codul de procedura fiscala inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere sau plata a obligatiilor fiscale prevazute de lege. In acelasi timp, potrivit art. 17 alin. (1) din acelasi act normativ, sunt subiecte ale raportului juridic fiscal contribuabilul/platitorul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport. Subliniem ca pana la incetarea existentei persoanele fizice si juridice care au aceasta calitate acestea pot face obiectul inspectiei fiscale, obligatiile fiscale urmand a fi stabilite pe perioada termenelor de prescriptie aplicabile.

In conformitate cu dispozitiile art. 90 din Codul de procedura fiscala radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia. Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.

Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii. Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.

Avand in vedere ca operatiunea de radiere din evidenta fiscala are loc dupa incetarea calitatii de subiect de drept fiscal rezulta ca dreptul administratiei fiscale de a supune acest subiect unei inspectii fiscale inceteaza. Cu toate acestea radierea inregistrarii fiscale nu este de natura sa impiedice administratia de a supune inspectiei fiscale entitatile care au organizat persoanele supuse radierii ori cele cau au rezultat in urma acesteia (de exemplu in cadrul unei proceduri de divizare), desigur daca acestea sunt subiect de drept in conformitate cu legislatia romana si a conventiilor pentru evitarea dublei impuneri. De asemenea, radierea nu impiedica angajarea raspunderii personale in conditiile art. 25 din Codul de procedura fiscala in raport cu prevederile art. 310 si urmatoarele privind asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor legate de taxe, impozite, drepturi si alte masuri.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Radiere sau anulare cod de inregistrare fiscala: Efectuarea inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 3.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat buletinul informativ numarul 17, in care sunt publicate actele normative cu incidenta in materie fiscala care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 15.04.2019 – 19.04.2019. Asadar, saptamana trecuta au fost publicate 5 acte normative despre care vom detalia in cele ce urmeaza. 1. Legea nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019). Prezenta...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • MFP: Bugetul de stat pe 2019 asigura toate resursele necesare pentru protectia copilului si a persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca in Legea bugetului de stat pe 2019 au fost prevazute toate resursele necesare pentru finantarea sistemului de protectie a copilului, centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap, asistenti personali sau, dupa caz, indemnizatiile persoanelor cu handicap grav. Sumele necesare pentru finantare vor proveni de la bugetele locale despre care MFP precizeaza ca au asigurata finantarea integrala pentru plata acestor drepturi. Banii necesari provin atat...» citeste mai departe aici

  • Juergen Schunn: doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 mai exista si astazi
    • Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata. Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol. Omul de afaceri Juergen Schunn spune ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”. Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016