Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Radiere sau anulare cod de inregistrare fiscala: Efectuarea inspectiei fiscale

03-Apr-2019
2171

In materialul pe care vi-l propunem astazi, unul dintre specialistii nostri va explica in ce situatii se poate efectua inspectia fiscala in cazul radierii sau anularii codului de inregistrare fiscala. Asadar, mai jos redam cazul de la care a plecat consultantul nostru fiscal, expert contabil, in formularea raspunsului.

"Se poate efectuata, de catre organele competente din cadrul ANAF, inspectie fiscala dupa data radierii din evidentele fiscale, respectiv dupa data anularii codului de inregistrare fiscala, in cazul urmatoarelor categorii de contribuabili nerezidenti?

1.Persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania, fie direct, fie prin desemnarea unui reprezentant fiscal, daca persoanele sunt stabilite in UE;

2. Persoane impozabile nestabilite in Romania, care nu sunt stabilite in UE, inregistrate in scopuri de TVA in Romania prin desemnarea unui reprezentant fiscal;

3. Persoane impozabile care are sediul activitatii economice in afara Romaniei care au in Romania un sediu fix;

4. Persoane juridice straine care desfasora activitatea printr-un sediu permanent inregistrat in Romania, care nu au forma de organizare de sucursala care se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului;

5. Persoane juridice straine care desfasora activitatea in Romania printr-o sucursala inregistrata la Oficiul Registrului Comertului."

Raspunsul specialistului

In conformitate cu dispozitiile art. 114 din Codul de procedura fiscala inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere sau plata a obligatiilor fiscale prevazute de lege. In acelasi timp, potrivit art. 17 alin. (1) din acelasi act normativ, sunt subiecte ale raportului juridic fiscal contribuabilul/platitorul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport. Subliniem ca pana la incetarea existentei persoanele fizice si juridice care au aceasta calitate acestea pot face obiectul inspectiei fiscale, obligatiile fiscale urmand a fi stabilite pe perioada termenelor de prescriptie aplicabile.



In conformitate cu dispozitiile art. 90 din Codul de procedura fiscala radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia. Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.

Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii. Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.

Avand in vedere ca operatiunea de radiere din evidenta fiscala are loc dupa incetarea calitatii de subiect de drept fiscal rezulta ca dreptul administratiei fiscale de a supune acest subiect unei inspectii fiscale inceteaza. Cu toate acestea radierea inregistrarii fiscale nu este de natura sa impiedice administratia de a supune inspectiei fiscale entitatile care au organizat persoanele supuse radierii ori cele cau au rezultat in urma acesteia (de exemplu in cadrul unei proceduri de divizare), desigur daca acestea sunt subiect de drept in conformitate cu legislatia romana si a conventiilor pentru evitarea dublei impuneri. De asemenea, radierea nu impiedica angajarea raspunderii personale in conditiile art. 25 din Codul de procedura fiscala in raport cu prevederile art. 310 si urmatoarele privind asistenta reciproca in materie de recuperare a creantelor legate de taxe, impozite, drepturi si alte masuri.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Radiere sau anulare cod de inregistrare fiscala: Efectuarea inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 3.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea nr.214/2019 - Alocatiile copiilor se vor majora anual
    • UPDATE 18 noiembrie Legea nr. 214/2019, pentru completarea art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 924 din 15 noiembrie 2019. Propunerea legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a devenit LEGE in data de 14 noiembrie: Legea nr. 214/2019. Propunere legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a fost...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale, noiembrie 2019: Pana la 1 milion de lei pentru un bon de 86 de lei
    • Cine a facut cumparaturi in data de 20 octombrie este cu un pas mai aproape de castigarea a pana la 1 milion de lei la Loteria bonurilor fiscale din luna noiembrie. Duminica, 17 noiembrie, a avut loc extragerea Loteriei bonurilor fiscale la care au participat toate bonurile din luna octombrie. Castigatoare insa sunt doar cele in valoare de 86 de lei, emise in data de 20 octombrie. Fondul de premiere este de un milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Aceasta este...» citeste mai departe aici

  • Recalcularea pensiilor, pe ordinea de zi a ministrului Muncii
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a discutat cu directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii despre situatia dosarelor de recalculare a pensiilor care sunt intarziate, dar si posibilele solutii. Potrivit statisticii Casei Nationale de Pensii Publice, in luna septembrie, 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor erau intarziate. Dintre acestea, unele ajungeau si pana la 6 luni de intarziere, media intarzierilor fiind intre 1 si 3 luni. Ministrul Muncii si Protectiei Sociale,...» citeste mai departe aici

  • Modificarea Legii RCA, la un pas de adoptare tacita in Senat
    • Persoanele care beneficiaza de despagubiri directe de la societatile de asigurare vor fi obligate ca in termen de maximum 45 de zile de la data reparatiei intr-o unitate autorizata sa prezinte societatii de asigurari decontul lucrarilor. In caz contrar, vor fi obligate sa returneze integral suma de bani primita cu titlu de decontare directa. Proiectul de lege este la un pas de a fi adoptat tacit de Senat. Noi modificari aduse Legii RCA sunt la un pas de a fi adoptate tacit de Senat, daca...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru active. Tratament contabil
    • "O societate a primit ajutor de minimis nerambursabil pentru achizitia unui mijloc fix in valoare de 109143 lei amortizabil in 8 ani. Perioada de implementare a proiectului este de 3 ani. Va rog sa-mi transmiteti in acest caz, care este venitul amanat care se vireaza la venituri pe masura recunoasterii cheltuielilor cu amortizarea?" - la aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri in cele ce urmeaza. Tratamentul contabil al subventiilor este prevazut de reglementarile contabile in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016