Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ramane obligatoriu Split TVA de la 1 ianuarie 2018?

02-Oct-2017
3677

Incepand cu 1 octombrie 2017 se poate opta pentru plata defalcata a TVA sau split TVA. Firmele care aplica pentru acest mecanism de plata defalcata beneficiaza de unele facilitati stabilite prin lege. Masura se aplica optional de la aceasta data, cu mentiunea ca firmele care opteaza pentru acest sistem nu mai pot renunta ulterior. 

Conform unor amendamente, sistemul split TVA ar urma sa fie obligatoriu abia din 2019, insa in acest moment nu exista un vot final in aceasta privinta, modificarea fiind inca la stadiul de proiect. 

Ordonanta 23/2017 stabileste ca, in afara de persoanele fizice, orice persoana impozabila, indiferent daca este sau nu inregistrata in scopuri de TVA, va fi obligata, de la 1 ianuarie 2018, sa faca plata facturilor primite pentru cumparari in contul de TVA indicat de furnizor.

Proiectul amintit mai sus referitor la amanarea obligatiei aplicarii split TVA de la 1 ianuarie 2018 a primit pana acum doar votul senatorilor din Comisia de Buget Finante. De la 1 ianuarie 2018 se va aplica obligatoriu Split TVA foar de catre companiile care au relatii comerciale cu statul, celelalte companii urmand sa o aplice optional. 

Pe traseul de avizare, proiectul adoptat de senatorii din Comisia de Buget-Finante urmeaza sa fie dezbatut in plenul Senatului, apoi sa fie trimis la Camera Deputatilor, care este camera decizionala, informeaza Zf.ro.

Eugen Teodorovici, presedintele Comisiei si initiator al amendamentului, a declarat: "Eu merg pe ideea sa fie obligatoriu numai pentru firmele care au relatii cu statul, apoi pentru restul sa fie optionala aceasta masura, cu sau fara un termen anume. Daca masura este buna, celelalte firme se vor inghesui sa o aplice", potrivit Zf.ro.


La randul sau, informeaza aceeasi sursa, reprezentantul Consiliului National al IMM-urilor a atras atentia ca "penalizarea cu 50% a celor care gresesc in raportarea catre ANAF transforma cota de TVA din 19% in 38% - ne sufocam si noi, va sufocati si voi", precizari facute in cadrul dezbaterii privind Split TVA. 

In acelasi cadru, citat de aceeasi sursa, consultantul fiscal Gabriel Biris a amintit ca "in numele luptei impotriva evaziunii fiscale, companiile au suportat, in ultimii ani, tot felul de experiente fiscale, incepand cu Registrul Operatorilor Intracomunitari, continuand cu formularul 088 si desfiintarea a mii de conturi de TVA". Biris a propus ca "daca nu se mai poate ca aceasta masura cu plata defalcata a TVA sa fie intoarsa, macar sa fie optionala", precizand ca statul ar trebui sa adopte metode mult mai eficiente de lupta cu evaziunea, cum ar fi e-factura, AMEF (sistemul caselor de marcat cu memorie electronica) si mai ales taxarea inversa".

La o prima constatare, parerile continua sa fie impartite in aria legislativa, chiar daca, in mod cert, mediul de afaceric continua sa respinga vehement aceasta optiune, atragand in continuare atentia asupra efectelor negative pe care split TVA le-ar putea avea asupra firmelor, mai ales in cazul unor blocaje financiare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016