Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raport anual al Consiliului fiscal. Eficienta colectarii impozitelor

10-Iun-2016
1291

Eficienta colectarii impozitelor a consemnat un salt notabil in anul 2015, dar aceasta evolutie survine dupa o pierdere de eficienta inregistrata in anul precedent.

Romania are a doua cea mai mica pondere in PIB a veniturilor bugetare din Uniunea Europeana (UE) - venituri fiscale si nefiscale, acestea reprezentand in anul 2015 doar 34,8% din PIB, cu 10,2 pp sub media europeana, in timp ce nivelul veniturilor fiscale raportate la PIB (impozite si contributii sociale) a fost de 28%, fiind semnificativ mai mic decat in economii similare precum Ungaria (39,2%), Slovenia (36,9%), Republica Ceha (34,7%) si Polonia (33,4%). Veniturile fiscale colectate in anul 2015 au fost mult mai ridicate decat cele avute in vedere in proiectul de buget, in conditiile unui avans al PIB nominal de asemenea superior celui anticipat. Gradul de eficienta a taxarii a crescut semnificativ in cazul TVA, majorari inregistrandu-se si la nivelul contributiilor de asigurari sociale (CAS), impozitului pe profit si impozitului pe venit, in timp ce executia bugetara aferenta incasarilor din accize indica o evolutie contrara.

Chiar daca imbunatatirea eficientei colectarii inregistrata in anul 2015 reprezinta fara indoiala un element pozitiv, trebuie subliniat faptul ca la acest moment se poate constata doar o mentinere a acesteia la nivelul celei aferente anului 2013, iar sursele acestei volatilitati ridicate inter-anuale nu sunt intrutotul identificabile la acest moment, procesul de reorganizare al ANAF putand reprezenta unul dintre factori.

Consiliul fiscal remarca o imbunatatire in ceea ce priveste eficienta si simplificarea aparatului administrativ de colectare a taxelor, atat in ceea ce priveste scaderea numarului de administratii financiare, dar si prin prisma usurintei cu care se platesc taxele. Reforma initiata in Romania in acest domeniu pare sa fi condus la anumite rezultate pozitive insa sub asteptarile initiale. Important de mentionat este ca Banca Mondiala (BM) a evaluat in luna august 2015 proiectul demarat impreuna cu ANAF, apreciind progresul per total al implementarii acestuia ca fiind moderat nesatisfacator, iar riscurile de nerealizare integrala a obiectivelor ca fiind ridicate. Prin urmare, reforma are potentialul de a conduce pe termen lung la efecte pozitive semnificative, insa apreciem ca sunt necesare eforturi suplimentare.

Raportul anual integral poate fi consultat aici.

Sursa: Consiliul Fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raport anual al Consiliului fiscal. Eficienta colectarii impozitelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Suspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscale
    • "Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu. Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii: - Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri legate de administrarea societatii; in acest fel se pastreaza relatia contractuala cu furnizorii...» citeste mai departe aici

  • Anuntul liderului PSD privind legea dublului standard: Inclusiv fermierii romani vor fi afectati de actul normativ
    • Daca initial se specula faptul ca legea dublului standard este menita sa afecteze, in principal, marii comercianti straini, liderul PSD, Liviu Dragnea, a adus lamuriri suplimentare, precizand ca prevederile actului normativ se vor aplica tuturor produselor, inclusiv celor romanesti. Noul proiect lege anuntat zilele trecute de seful social-democratilor are rolul de a descuraja “dublul standard” nu doar intre produsele vandute in Romania si cele din Occident, ci si intre produsele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016