Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului

21-Iun-2017
882

In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit dosarul preturilor de transfer de catre vreuna dintre parti.

Iata raspunsul specialistului:

1. Cu privire la raporturile de afiliere dintre cele doua societati urmeaza a fi analizate prevederile art. 7 pct. 26 din Codul fiscal. Astfel, cele doua persoane fizice sunt afiliate ca urmare a dispozitiilor art. 7 pct. 26 lit. a) care statueaza raporturile de afiliere dintre rudele de pana la gradul al III-lea inclusiv, in conditiile in care fratii sunt rude de gradul II. In succesiune, prin aplicarea art. 7 pct. 26 lit. d) societatile sunt afiliate ca urmare a faptului ca raporturile de afiliere exista nu numai in cazul detinerilor directe de participatii ci si in cazul in care participatiile sunt detinute de alte persoanele afiliate (cum este cazul rudelor de pana la gradul III inclusiv) potrivit formularii "inclusiv detinerile persoanelor afiliate".

In aceste conditii, ca urmare a faptului ca cele doua persoane fizice afiliate detin cel putin 25% din partile sociale ale celor doua societati acestea, la randul lor, sunt persoane afiliate.

2. In conformitate cu aceleasi prevederi, intre persoane afiliate, pretul la care se transfera bunurile corporale sau necorporale ori se presteaza servicii reprezinta pret de transfer. Raportand art. 7 pct. 26, 32 si 33 din Codul fiscal la art. 11 alin. (4) din Codul fiscal, coroborate cu cele ale art. art. 108 alin. (2) din Codul de procedura fiscal urmeaza ca tranzactiile dintre cele doua societati sa faca obiectul documentarii prin intermediul dosarului preturilor de transfer.

Potrivit dispozitiilor OPANAF nr. 442/2016 emis in temeiul prevederilor art. 108 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, conform caruia in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, in cazul societatilor care nu sunt mari contribuabili sau au aceasta calitate dar nu ating niciunul din pragurile de semnificatie prevazute la alin. (2) al art. 2 din Ordin, vor urmari indeplinirea unuia dintre pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) calculate la nivel anual pentru toate operatiunile cu persoane afiliate si anume:

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Vezi detalii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii

- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate;
- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.

In cazul in care unul dintre praguri este indeplinit intocmirea dosarului preturilor de transfer este obligatorie insa doar in cazul inspectiei fiscale si doar la solicitarea organului de control. In acest caz, intocmirea dosarului urmeaza a se realiza potrivit art. 4 alin. (2) din OPANAF nr. 442/2016 in termenul stabilit de organul fiscal in cadrul unui interval cuprins intre 30 si 60 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabilului in cauza, cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.

In concluzie, societatatile nefiind contribuabili mari, nu vor avea obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer pana la termenul legal stabilit pentru depunerea declaratiilor anuale privind impozitul pe profit ci doar in cazul unei inspectii fiscale, la solicitarea organului de control si aceasta doar daca nivelul tranzactiilor privind materiile prime depaseste pragul de semnificatie anual de 100.000 euro.

In cazul in care niciunul dintre praguri nu este indeplinit societatile nu vor putea fi obligate sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, justificarea respectarii principiului valorii de piata in cazul operatiunilor dintre persoane afiliate urmand a fi efectuata prin alte mijloace pe baza regulilor generale ale legislatiei financiar-contabile. Asadar, chiar daca nu se intocmeste dosarul preturilor de transfer administratia fiscala poate sa ajusteze consecintele tranzactiilor dintre persoane afiliate insa fara a mai impune contribuabililor sarcina de a justifica pretul de piata prin intermediul dosarului.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?
    • In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa. Iata raspunsul specialistului! Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale: "(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • MFP: Noile norme de aplicare a Codului fiscal
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobare prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Documentul mentionat mai sus cuprinde prevederi cu privire la impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, taxa pe valoarea adaugata,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii