Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raspunderea in cazul reincadrarii activitatii si recuperare prejudiciu. Cum se vor achita impozitele?

27-Aug-2015
830

Unele activitati derulate pana de curand de persoana fizica autorizata (PFA) au fost, odata cu modificarea legislatiei, reintepretate ca dependente. Venitul a fost astfel reincadrat ca venit de natura salariala.

In acest context, au fost intocmite contracte de prestari servicii. Tinand cont de faptul ca s-au infiintat societati comerciale si avand in minte si Principiul prevalentei economicului asupra juridicului, vom stabili in ce masura exista sanse ca activitatea acestora sa fie considerata dependenta si veniturile realizate sa fie impozitate conform veniturilor din salarii. Intr-o astfel de situatie, vom vedea de la cine se va recupera prejudiciul.

Infiintarea unei persoane juridice, o societate conform Legii 31/1990 privind societatile, conduce, prin natura acesteia, la realizarea unei persoane juridice independente, situatie prezumata si acceptata ca si cutuma de toti cei implicati in analiza comportamentului unei societati.

Acest lucru este recunoscut si de art. 1179 din noul Cod civil ce reglementeaza conditiile de valabilitate a contractului din care amintim capacitatea de a contracta, consimtamantul partilor, un obiect determinat si licita.

Avand in vedere acestea aspecte, respectiv faptul ca o persoana fizica poate sa desfasoare activitatea atat sub forma salariata, cat si in calitate de administrator sau asociat/ actionar al respectivei societati.

Depinde doar de decizia persoanei fizice in exercitarea optiunilor acesteia. Faptul ca nu se cunosc toate aceste elemente fiscale nu priveaza persoana fizica de libertatea de decizie.

In cazul in care se constata ca acel contract este un contract cu obiect de activitate fals, eventuala cheltuiala poate sa fie considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit deoarece Codul fiscal valabil la data prezentului raspuns nu detaliaza reincadrarea unei activitati generate de o persoana juridica in activitate dependenta.

Presupunand ca autoritatile fiscale reincadreaza in activitate dependenta prestatia persoanei fizice, consideram ca beneficiarul activitatii (angajatorul) va fi obligat la plata tututor impozitelor si taxelor datorate pentru achizitia de servicii efectuata.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Aceasta opinie a noastra se intemeiaza pe faptul ca pana la inceputul lunii iulie 2015, forma art. 7 pct. 2.2 din Codul fiscal a precizat in mod expres ca in cazul reincadrarii activitatii persoanei fizice in activitate dependenta, impozitele se achitau in solidar.

Desigur, acest temei normativ trebuia inteles in sensul ca beneficiarul serviciilor era obligat la plata taxelor si doar in cazul lichidarii/dizolvarii/falimentului acestuia impozitele s-ar fi platit de catre persoana fizica.

Legea 187/2015, publicata in Monitorul Oficial din 7 iulie 2015, abroga aceasta prevedere, situatie ce ne conduce la opinia ca impozitele si taxele vor fi platite in cazul reincadrarii numai de catre beneficiarul serviciilor.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta, consultant fiscal si doctor in economie

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raspunderea in cazul reincadrarii activitatii si recuperare prejudiciu. Cum se vor achita impozitele?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"