Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reactivare societate declarata inactiva. Conditii

26-Iul-2010
26794

Reactivare societate declarata inactiva. Conditii


Dana Hristu

Intrebare: Societatea a fost declarata inactiva de ANAF Constanta conform ordin 1167 in 11.06.2009 - si vreau sa o reactivez. As vrea sa stiu ce documente trebuiesc indeplinite, de unde pot lua un model de cerere reactivare?

Raspuns: Reactivarea contribuabililor declarati inactivi se realizeaza daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

- li s-a aprobat, la cerere, trecerea in regimul derogatoriu de declarare;

- si-au indeplinit toate obligatiile declarative.

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Constatarea incetarii motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspectie fiscala competente, in baza cererii de reactivare, depusa de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.

In baza cererii de reactivare, organele de inspectie fiscala vor efectua inspectia fiscala si dupa finalizarea acesteia vor intocmi un referat cu propunerea de reactivare.

Incetarea starii de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Nu exista un model standard al cererii de reactivare, formularea acestei cereri ramane la latitudinea fiecarui contribuabil care a fost declarat inactiv.Continutul mimimal al cererii, in opinia mea trebuie sa contina:

- datele de identificare ale societatii declarate inanctive: adresa, Cod unic de identificare, nr. Registrului Comertului, cont banca, telefon, e-mail etc;

- intentia de reactivare;

- semnatura reprezentantului legal al societatii;

- stampila societatii;

Daca cererea va fi depusa de un imputernicit si nu de catre reprezentatul legal al societatii declarate inactiva, va trebui sa aveti la dvs. o imputernicire semnata si stampilata, pentru reprezentare la organul fiscal.

Baza legala: Art.6 - OPANAF 575/2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi cu modificari si completari ulterioare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reactivare societate declarata inactiva. Conditii":
Rating:

Nota: 3.98 din 26 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

21-Nov-2013

alina navodari astept raspuns

21-Nov-2013

ma numesc alina am depus cererea de reactivare a firmei declarata inactiva in NAVODARI cu toate declaratiile semnata aprobata de navodari si trimisa catre Inspectia Fiscala Constanta de pe 5.11.2013 , au trecut 2 sapt si cei din cta nu au primit cererea pt intocmirea inspectiei Intrebarea mea este care este termenul legal de primire a cererii, termenul legal de formare a inspectiei la sediu si in cat timp mi se va da decizia.Va multumesc anticipat

02-Nov-2012

imperios necesar





Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Multinationalele rezidente fiscal vor depune formularul aprobat recent de ANAF
    • In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte". Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Mai multi bani la salarii si pensii, taieri de la investitii
    • Noi fonduri vor fi acordate pentru plata salariilor de stat si a pensiilor, conform celei de-a doua rectificari bugetare. In schimb, sunt reduse fondurile pentru investitii, indiferent de domeniu. In cadrul rectificarilor un rol important il joaca si plafoanele stabilite prin lege si care ajuta la construirea unui buget de stat echilibrat si nu permit, pe de alta parte, "sa fie mutate masiv cheltuieli dintr-o zona in alta", informeaza RFI. Aceeasi sursa explica faptul ca "plafoanele sunt impuse...» citeste mai departe aici

  • ROBOR a crescut si a atins un nou maxim
    • Conform datelor Bancii Nationale a Romaniei, indicele ROBOR la trei luni, in functie de care se calculeaza costul creditelor in lei cu dobanda variabila, a crescut din nou, joi, la 2,09%, de la 2,06%, Se mentioneaza, in plus, conform Mediafax, ca indicele la sase luni, utilizat in calculul dobanzilor la creditele ipotecare, s-a majorat la 2,19%, de la 2,17%, cat a fost cotat pe 15 noiembrie. Indicele ROBOR la noua luni, care reprezinta rata dobanzii platita la creditele in lei atrase de catre...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"