Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Refacturare servicii de transport. Care este monografia contabila?

10-Mai-2018
9643

In analiza de jos, o firma A din Romania platitoare de TVA achizitioneaza marfa de la o firma din Uniunea Europeana (UE) - cu cod valid de TVA in VIES.

Transportul aferent marfii este efectuat de o alta firma din UE (cu cod valid de TVA in VIES), care factureaza acest transport firmei B din Romania platitoare de TVA.

Firma B refactureaza acest transport firmei A.

Vom vedea care este monografia contabila in acest caz.

Iata raspunsul specialistului!

Locul prestarii din punct de vedere al TVA pentru serviciile de transport se stabileste conform regulii generale prevazute la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal deoarece aceste servicii nu se incadreaza la exceptiile prevazute la art. 278.

Transportul aferent marfii este efectuat de o alta firma din UE si este facturat societatii B din Romania. Locul prestarii din punct de vedere al tva este la sediul beneficiarului, deci in Romania. Societatea din UE intocmeste factura fara tva, iar societatea B, platitoare tva, aplica taxare inversa.

Firma B refactureaza acest transport firmei A. Se poate deduce de aici ca B a suportat contravaloarea serviciilor de transport in contul societatii A.

Avand in vedere acest aspect, consider ca in contabilitatea societatii B nu ar trebui evidentiate serviciile de transport in contul 624, ci in contul 461.

Conform punctului 109 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, taxarea inversa prevazuta la art. 331 din Codul fiscal reprezinta o modalitate de simplificare a platii taxei.

Prin aceasta nu se efectueaza nicio plata de TVA intre furnizorul/prestatorul si beneficiarul unor livrari/prestari, acesta din urma datorand, pentru operatiunile efectuate, taxa aferenta intrarilor si avand posibilitatea, in principiu, sa deduca respectiva taxa.

Colectarea taxei pe valoarea adaugata la nivelul taxei deductibile este asimilata cu plata taxei catre furnizor/prestator.

Astfel, serviciile de transporti primite de societatea B nu sunt scutite de tva.

Conform punctului 31 alin. (6) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la pct. 31 alin. (5) din Norme, nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea prestarilor pe care le refactureaza.

In cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile.

Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate.

Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii de refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate.

Asadar, refacturarea serviciilor de transport se va efectua cu TVA:

4111 = %
..........461
..........4427

In concluzie, in baza datelor mentionate, opinia mea este ca societatea B nu va inregistra in conturi de cheltuieli si venituri serviciile de transport primite si refacturate, fiind de fapt cheltuieli apartinand societatii A pe care B doar le intermediaza. Din punct de vedere al TVA, tratamentul este corect.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu, expert contabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Refacturare servicii de transport. Care este monografia contabila?":
Rating:

Nota: 3.79 din 7 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Contracte de comodat. Regimul fiscal al cheltuielilor
    • Va rog sa ma ajutati in tratamentul contabil si fiscal al urmatoarei spete: Administratorul societatii detine un contract de comodat pentru un mijloc de transport proriu pe care il foloseste la transportarea marfurilor pentru societatea pe care o detine. Pentru a descarca mai usor sacii cu marfa a facut niste modificari la mijlocul de transport in valoare de aproximativ 15.000lei care au fost facturate pe societate. Cheltuiala respectiva se considera deductibila daca avem contractul de comodat...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020
    • Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru anularea unor obligatii accesorii. Conform notei de fundamantare, anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu...» citeste mai departe aici

  • Legea 123/2021, noi modificari privind raportarea angajamentelor transfrontaliere. Contribuabili exonerati de la aceasta obligatie
    • Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021. Conform actului normativ, in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016