
Raportul Special
realizat de specialisti
Telemunca reprezinta o forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.
Salariatul care desfasoara activitatea in conditiile de telemunca este numit telesalariat.
Modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca este reglementata de Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
Prevederile ce trebuie inserate in contractele de munca in cazul desfasurarii activitatii de telemunca, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se regasesc la art. 5 din lege. Printre elementele specifice activitatii de telemunca ce trebuie inserate in contractul individual de munca se regasesc conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Spre exemplu, aceste cheltuieli aferente activitatii in regim de telemunca pot fi cheltuielile pentru electricitate ce sunt efectuate pentru activitatea de telemunca la domiciliu salariatului. Aceste cheltuieli sunt cheltuieli aferente activitatii de telenca pe care le suporta angajatorul nu sunt venituri pentru salariat. In aceste conditii, aceste cheltuieli nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat. Pentru societate aceste costuri sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
De asemenea, art. 7 din Legea 81/2018 instituie in sarcina angajatorului urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
Toate aceste costuri sunt deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Regim fiscal din 1 ianuarie 2023 pentru indemnizatia de mobilitate, conform modificarilor aduse de OG 16/2022Anumite beneficii acordate salariatilor nu vor fi impozitate din 1 ianuarie 2023, daca se incadreaza in plafonul de 33%, conform OG 16/2022TELEMUNCA. Sunt acordate tichete de masa angajatilor care lucreaza de acasa?Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024OUG 182/2020 modifica OUG 132/2020 privind masurile de sprijin pentru TELEMUNCA. Cand nu se poate acorda suma de 2.500 lei angajatorilorUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelCe modificari au fost aduse salariilor, beneficiilor extrasalariale sau indemnizatiilor de concediu prin OUG 115/2023Intoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateModificari fiscale 2024. Sunt propuse schimbari asupra beneficiilor extrasalariale acordate angajatilorArticole similare
Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiSfaturi de la experti
Conditii deosebite de munca-obligatii angajator
Intrebare: 1. Ce obligatii are angajatorul in cazul angajarii personalului care beneficiaza de conditii de munca deosebite (medic anatomo-patolog, asistent laborator anatomo-patologie)? 2. Trebuie sa declare ceva? 3. Trebuie platite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 +...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie
E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA