Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul fiscal al impozitarii dividendelor

28-Iun-2010
6773
Alege-ne ca sursa ta de informatii in Google

Intrebare


Societatea A , societate pe actiuni cu 94% actiuni detinute de persoana juridica B si 6% actiuni detinute de persoane fizice. Societatea A repartizeaza profitul la dividende.
Care este regimul fiscal (cum se impoziteaza dividendele si de catre cine) din punct de vedere al societatii A si al societatii B.

Deoarece societatea B detine mai mult de 10% din capitalul social al societatii A, este considerat venit din investitii si daca da cum se impoziteaza?

Solutie oferita de Seviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
click aici pentru consultanta personalizata

In calitate de platitoare de dividende, societatea A are urmatoarele obligatii:

- sa retina impozitul pe dividendele achitate persoanei juridice B, in cota de de 10% din suma bruta a dividendelor, conform art. 36 alin. 1-3 din Codul fiscal;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul TVA pentru taxele de participare la conferinte Firma din UE inregistrata in scopuri de TVA in Romania organizeaza conferinte/congrese in Romania. Taxele de participare sunt facturate B2B si B2C. Tranzactiile B2C ar trebui...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modernizare cladire. Regim tva 1) Daca societatea pe care s-au executat investitii la cladire este platitoare de TVA (deduce TVA) si factureaza chirie cladire catre o alta societate (colecteazaTVA) are dreptul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declaratie Intrastat bunuri prelucrate in sistem lohn DECLARATIA INTRASTAT O societate trimite in UE piese croite pentru un serviciu de broderie, cu reintroducere in tara. La declaratia intrastat, trebuie declarat valoarea facturii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Digitalizarea bonului fiscal Termenul-limita pentru adaptarea caselor de marcat electronice fiscale si aplicarea cerintelor privind codul QR este 1 noiembrie 2026, potrivit reglementarilor si amanarilor...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Investitii la un spatiu luat in comodat Societatea are mai multe puncte de lucru cu obiect secundar de activitate ,,Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", conform Cod CAEN 5520, Alte servicii...citeste mai mult

- sa retina impozitul pe dividendele achitate persoanelor fizice, in cota de de 16% din suma bruta a dividendelor, conform art. 65 alin. 1 lit. a si art. 67 alin. 1 din Codul fiscal.
Dividenele incasate de societatea B sunt considerate venituri din imobilizari financiare, conform pct. 117 si pct. 257 lit. a din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009 si se inregistreaza in creditul contului 761 ?Venituri din titluri imobilizate?.

Veniturile din dividende incasate/de incasat reprezinta venituri neimpozabile la calculul profitului impozabil pentru B, conform art. 20 lit. a din Codul fiscal.

Insa, daca B detine cel putin de 10% din titlurile de participare ale lui A la data platii dividendelor, pe o perioada de cel putin 2 ani consecutivi impliniti pana la data platii acestora, atunci A nu trebuie sa mai retina niciun impozit pentru dividendele platite lui B, conform art. 36 alin. 4 din Codul fiscal si pct. 1002 din Normele metodologice (nu este suficienta detinerea de minimum 10% din titlurile de participare, ci trebuie si ca aceasta detinere sa fie de mininum 2 ani consecutivi ? conditii cumulative).

Nota: In lipsa altor precizari, s-a considerat ca societatile A si B sunt persoane juridice romane, iar actionarii persoane fizice sunt persoane fizice romane.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Raport GRATUIT

Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege

Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.



Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016