Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112

24-Dec-2018
7924

In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul pe salarii in D112?

Raspunsul specialistului

La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.

Astfel, pentru cele doua puncte de lucru cu mai mult de 5 salariati societatea trebuie sa depuna declaratia de inregistrare fiscala (Formular 060). La aceste puncte de lucru cu minim 5 salariati, in Declaratia 112 impozitul pe venit se declara pe fiecare sediu secundar (sectiunea F.2. Sedii secundare), pe codul de inregistrare fiscala atribuit fiecarui sediu secundar.

Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea care le-a infiintat in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire” deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.

Societatea va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 111/2021 prevede acordarea Somajului Tehnic. Cine NU poate beneficia de sprijinul financiar
    • De curand autoritatile au stabilit, prin OUG 111/2021, reintroducerea Somajului Tehnic- masura care prevede sprijin financiar pentru firmele afectate de criza generata de pandemia Covid-19. Anumite persoane NU pot beneficia insa de ajutor. Astfel, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se...» citeste mai departe aici

  • Cand trebuie facuta evaluarea cladirilor
    • Societatea X a facut ultima evaluarea a cladirilor in decembrie 2018, cand ar trebui sa faca urmatoarea evaluare? Raspunsul expertului contabil Vera Constantin: Legea 296/2020 modifica art. 460 alin (6) din Codul fiscal, astfel ca este prevazuta efectuarea evaluarii cladirilor o data la 5 ani. Deoarece nu se precizeaza expres in legea data intrarii in vigoare a prevederilor art. I pct. 191-219, in urma analizarii prevederilor acestei legi se considera ca data intrarii in vigoare a acestor...» citeste mai departe aici

  • Masca a devenit obligatorie in toate spatiile publice inchise sau deschise. Persoane exceptate de la regula
    • In contextul cresterii cazurilor de Covid-19, a fost adoptata o noua lege care prevede obligativitatea purtarii mastii de protectie in toate spatiile publice inchise sau deschise. Totusi, exista si cateva exceptii de la regula. Conform Ordinului 2.282/2021, se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, in toate spatiile publice inchise si deschise, precum si la locul de munca si in mijloacele de transport in comun. Sunt exceptate de la masura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016