Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie

23-Iul-2021
4404
Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie

Stimate contabil,


Clientii intarzie cu plata facturilor?

Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar?

In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor?

Problema este veche si este prezenta in orice firma.


Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare.

Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu o creanta neincasata, sa aprecieze impactul acesteia si sa propuna solutii rapide si eficiente, fara sa fie nevoie sa se apeleze la actiuni in Justitie, consumatoare de timp, resurse si nervi.

Dvs. trebuie sa decideti daca, de exemplu, se poate face ajustarea TVA sau este legala inregistrarea drept cheltuiala deductibila a unei creante pentru care societatea nu a participat la procedura de insolventa a debitorului. 
 
Cum gestionati, deci, creantele neincasate?


Din fericire, avem pentru dvs. exact ghidul care va trebuie.
Lucrarea Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate va arata exact:

-cum sa organizati corect inregistrarea, evidenta si administrarea creantelor;
-cum sa parcurgeti procedurile administrative de participare la mecanismele colective de recuperare a creantelor;
-cum sa reflectati in evidentele fiscale situatiile intervenite in practica, in deplina conformitate cu dispozitiile Codulul fiscal;

Evident, lucrarea prezinta in detaliu si temeiurile legale pentru masurile intreprinse si pentru identificarea tuturor documentelor justificative. 

Da, doresc sa primesc lucrarea >>Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate<<

Atentie! Creantele neincasate au implicatii majore din punct de vedere fiscal!


Gestionarea creantelor neincasate este un proces foarte anevoios pentru orice afacere, indiferent de domeniul de activitate. Si partea proasta este ca el a devenit si mai anevoios in perioada pandemiei, o perioada caracterizata de dificultati economice si de tot felul de circumstante sensibile (cazuri de forta majora). 

Astfel ca dvs., profesionistul in domeniul contabil, sunteti nevoit sa stapaniti foarte bine chestiuni ca inscrierea la masa credala in cadrul unei proceduri de executare silita sau inregistrarea in tabelul creditorilor in cadrul unei proceduri de insolventa sau faliment. 

Astfel de chestiuni au o importanta deosebita si genereaza implicatii semnificative din punct de vedere fiscal. Vestea buna este ca toate aceste situatii si implicatii sunt analizate si solutionate profesionist in lucrarea pe care v-o propunem, o lucrare foarte oportuna pentru contextul pe care il traversam. 

Da, doresc sa primesc lucrarea >>Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate<<

 
Intrebari vitale pentru orice contabil! Ghidul nostru va ofera raspunsurile!


• Care sunt clauzele privind accesoriile ce trebuie analizate in contract pentru a asigura reflectarea acestora conform Legii contabilitatii fara a evita amenzi si alte consecinte fiscale;
• Ce evidente contabile si extracontabile sunt necesare pentru urmarirea creantelor; 
• Unde si cum se poate urmari situatia unui debitor aflat in procedura insolventei pentru a incadra corect in evidenta creanta;
• Care sunt documentele justificative cerute de administatia fiscala pentru a proba stingerea unei creante si a o inregistra fiscal si contabil;
• Cum se realizeaza o compensare cu alte societati din Romania sau strainatate ori cu alte companii din cadrul grupului si ce obligatii de raportare exista;
• Cum se sting creantele fata de asociat si in raport cu alte persoane afiliate respectand si limitele privind operatiunile cu numerar;
• De unde si cum se obtin informatiile privind solutia cu privire la un debitor aflat in insolventa sau care a fost radiat.

Acestea sunt doar cateva exemple de intrebari solutionate in lucrarea Regimul fiscal si contabil al creantelor neincasate.

Avand aceasta lucrare, rezolvati problema creantelor neincasate fara sa apelati la Justitie!

A apela la Justitie pentru a recupera o creanta neincasata nu este nici comod, nici ieftin, nici rapid. Este o solutie extrema pe care o puteti evita printr-o evaluare prealabila a impactului situatiei si printr-o cunoastere precisa a procedurilor de urmat. 

Lucrarea Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate va asigura toata informația necesara in acest sens. Ea va pune la dispozitie toate operatiunile si formalitatile (exclusiv administrative!) de care aveti nevoie, fara a angaja servicii juridice externe, pentru onorarii semnificative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016