Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regimul TVA la vanzarea voucherelor si cartelelor preplatite

25-Mar-2016
1304

Normele Codului fiscal au fost recent modificate prin HG 159/2016. Printre alte modificari au fost aduse clarificari suplimentare cu privire la vanzarea voucherelor.

Astfel, la vanzarea voucherelor cu scop multiplu se aplica urmatorul tratament:

- in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor.

- in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu nu realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a taxei pe valoare adaugata.

In acest sens, un voucher cu scop multiplu reprezinta un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul voucherelor care confera dreptul de a beneficia de livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care se aplica regimul special pentru agentiile de turism.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Si in cazul cartelelor telefonice preplatite se disting doua situatii:

1. Vanzarea unei cartele telefonice preplatite sau reincarcarea cu credit a unei cartele care poate fi utilizata numai pentru servicii de telecomunicatii reprezinta o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros pentru care faptul generator si exigibilitatea TVA intervin la momentul vanzarii cartelei. Un operator de servicii de telecomunicatii constand in servicii de telefonie care vinde catre un distribuitor cartele telefonice care contin toate informatiile necesare pentru a efectua apeluri telefonice prin infrastructura pusa la dispozitie de operatorul respectiv si care sunt revandute de distribuitor, in nume propriu, unor utilizatori finali, fie in mod direct, fie prin intermediul altor persoane impozabile, furnizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros catre distribuitor. Distribuitorul, precum si orice alta persoana impozabila care intervine in nume propriu in vanzarea cartelei telefonice realizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros, pentru care faptul generator si exigibilitatea taxei intervin la data vanzarii cartelei. Operatorul de telefonie nu realizeaza o a doua prestare de servicii cu titlu oneros catre utilizatorul final atunci cand acesta, dupa ce a achizitionat cartela telefonica, isi exercita dreptul de a efectua apeluri telefonice folosind informatiile inscrise pe aceasta cartela. Aceste prevederi se aplica si in situatia in care cartelele telefonice preplatite pot fi utilizate pentru mai multe scopuri iar persoana impozabila care comercializeaza cartela telefonica/reincarca cu credit cartela si distribuitorii care intervin pe lantul de comercializare nu au posibilitatea de a asigura colectarea corecta a taxei, de a determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, respectiv operatiunile pentru care a fost utilizat.

2. Cartelele telefonice preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, respectiv pentru servicii de telefonie si pentru alte diverse operatiuni, cum ar fi achizitionarea unor jocuri, melodii, donatii, sunt considerate vouchere cu scop multiplu.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regimul TVA la vanzarea voucherelor si cartelelor preplatite":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016