Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reorganizarea ANAF: masacrul administratiilor financiare

23-Iun-2011
2524
Incepand cu 1 iulie a.c., cei mai multi dintre contribuabili vor fi nevoiti sa isi plateasca taxele si impozitele la alte administratii financiare decat cele de care au apartinut pana in acest moment. Acest lucru este datorat reorganizarii ANAF care va duce la desfiintarea a nu mai putin de 150 de administratii financiare in doar cateva saptamani.

"Masacrul" a fost anuntat oficial de Guvern, urmand sa fie desfiintate 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune, precum si 4.927 de posturi din cadrul ANAF. In urma acestei reorganizari, vor mai functiona aproximativ 240 de directii teritoriale.

Modificarea nu se aplica insa si in cazul municipiului Bucuresti, unde toate cele sase administratii ale finantelor publice vor ramane intacte. Noile prevederi intra in vigoare de la 1 iulie, potrivit unui ordin ANAF publicat in Monitorul Oficial.

Reducerea numarului acestor institutii este drastica, daca ne gandim ca plata taxelor se va face uneori in orase diferite datorita numarului redus de administratii financiare la care se va ajunge. Astfel, in judetul Sibiu vor mai ramane doar cinci administratii ale finantelor, iar cei care pana acum isi plateau impozitele la Admininstratia Finantelor Publice din Ocna Sibiului isi vor plati darile in orasul Saliste. Un numar si mai mare de institutii va disparea in cazul judetului Prahova unde vor fi desfiintate zece administratii financiare dintr-un total de 18. Fiecare administratie va avea arondate aproximativ opt orase sau comune.

In decursul acestei luni, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a declarat ca Romania are in prezent peste 400 de administratii financiare si ca strategia aplicata are ca obiectiv principal inregistrarea unui numar total de doar 8 administratii financiare regionale si 41 de administratii judetene pana la sfarsitul anului 2012. Acesta a mai precizat ca administratiile financiare care vor fi desfiintate reprezinta 35% din personalul total (2.108 angajati), insa colecteaza doar 2,5% din venituri.
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Reducerile drastice se transfera si in planul angajatilor, fiind astfel reduse locurile de munca de la 34.027 la 29.100. Valul care desfiinteaza aceste posturi a atins si alte institutii precum Autoritatea Nationala a Vamilor care va ajunge de la 4.586 de posturi la 3.159 sau Garda Financiara care are in vedere o reducere de personal de aproximativ 40% (de la 1.805 de posturi actuale se va ajunge la 1.092).

In ceea ce priveste directiile de finante teritoriale, vor fi desfiintate 2.787 de posturi, 300 dintre acestea ocupate, precum si 550 de posturi de conducere. Desfiintarea celor 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune reprezinta mai mult de o treime din cele 424 de unitati existente in prezent.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea ANAF: masacrul administratiilor financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.