Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reorganizarea ANAF: masacrul administratiilor financiare

23-Iun-2011
2638
Incepand cu 1 iulie a.c., cei mai multi dintre contribuabili vor fi nevoiti sa isi plateasca taxele si impozitele la alte administratii financiare decat cele de care au apartinut pana in acest moment. Acest lucru este datorat reorganizarii ANAF care va duce la desfiintarea a nu mai putin de 150 de administratii financiare in doar cateva saptamani.

"Masacrul" a fost anuntat oficial de Guvern, urmand sa fie desfiintate 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune, precum si 4.927 de posturi din cadrul ANAF. In urma acestei reorganizari, vor mai functiona aproximativ 240 de directii teritoriale.

Modificarea nu se aplica insa si in cazul municipiului Bucuresti, unde toate cele sase administratii ale finantelor publice vor ramane intacte. Noile prevederi intra in vigoare de la 1 iulie, potrivit unui ordin ANAF publicat in Monitorul Oficial.

Reducerea numarului acestor institutii este drastica, daca ne gandim ca plata taxelor se va face uneori in orase diferite datorita numarului redus de administratii financiare la care se va ajunge. Astfel, in judetul Sibiu vor mai ramane doar cinci administratii ale finantelor, iar cei care pana acum isi plateau impozitele la Admininstratia Finantelor Publice din Ocna Sibiului isi vor plati darile in orasul Saliste. Un numar si mai mare de institutii va disparea in cazul judetului Prahova unde vor fi desfiintate zece administratii financiare dintr-un total de 18. Fiecare administratie va avea arondate aproximativ opt orase sau comune.

In decursul acestei luni, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a declarat ca Romania are in prezent peste 400 de administratii financiare si ca strategia aplicata are ca obiectiv principal inregistrarea unui numar total de doar 8 administratii financiare regionale si 41 de administratii judetene pana la sfarsitul anului 2012. Acesta a mai precizat ca administratiile financiare care vor fi desfiintate reprezinta 35% din personalul total (2.108 angajati), insa colecteaza doar 2,5% din venituri.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

Reducerile drastice se transfera si in planul angajatilor, fiind astfel reduse locurile de munca de la 34.027 la 29.100. Valul care desfiinteaza aceste posturi a atins si alte institutii precum Autoritatea Nationala a Vamilor care va ajunge de la 4.586 de posturi la 3.159 sau Garda Financiara care are in vedere o reducere de personal de aproximativ 40% (de la 1.805 de posturi actuale se va ajunge la 1.092).

In ceea ce priveste directiile de finante teritoriale, vor fi desfiintate 2.787 de posturi, 300 dintre acestea ocupate, precum si 550 de posturi de conducere. Desfiintarea celor 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune reprezinta mai mult de o treime din cele 424 de unitati existente in prezent.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reorganizarea ANAF: masacrul administratiilor financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"