Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Restante TVA. Cum se poate corecta decontul?

08-Iun-2018
5256

In studiul de caz prezentat in randurile urmatoare vom analiza situatia unei societati care are restante la plata TVA. Suma restanta nu se regaseste in decontul TVA la randul 37 TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitate pana la data depunerii decontului de TVA. Vom afla de la specialist cum se poate corecta decontul TVA suma fiind compusa din mai multe luni restanta.


Corectarea decontului TVA: raspunsul specialistului

 
Spre deosebire de alte formularele tip cum sunt spre ex. 100, 112 sau 101, in cazul carora sumele eronate declarate initial se corecteaza prin depunerea unei declaratii rectificative, pentru deconturile de TVA nu exista o declaratie rectificativa si nici posibilitatea depunerii unui nou decont, corect completat, cu optiunea de a bifa „Rectificativa”. Erorile facute la completarea decontului de taxa sunt considerate erori materiale si se corecteaza intr-un mod specific. In acest sens se aplica prevederile OPANAF nr. 3604/9 decembrie 2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata.

Deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri taxa pe valoarea adaugata pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale, atat la solicitarea persoanei impozabile cat si la initiativa organul fiscal competent. Pot fi corectate erori materiale de tipul:

a) erori de transcriere, cum sunt:


• preluarea eronata a sumelor din jurnale;
• inversarea unor cifre din sumele trecute in decont;
• preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;

b) inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, in alte rânduri decât cele stabilite prin reglementarile legale in materie;

c) erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.

Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si se efectueaza pentru fiecare perioada, respectiv pentru fiecare decont de tva in care s-a constatat eroarea materiala.

Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala. Daca societatea se afla in timpul unei inspectii fiscale, corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate realiza in baza dispozitiei de masuri comunicate de organul de inspectie fiscala. In acest caz, cererea de corectare a erorii materiale, depusa de persoana impozabila, va fi insotita si de dispozitia de masuri, in copie si original.

Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale si justificarii erorilor insotita de documentele necesare aferente perioadei corectate precum : o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca societatea nu este supusa unui control fiscal, jurnalele de vanzari si jurnal de cumparari , balanta de verificare, decontul de tva initial impreuna cu recipisa de depunere, decontul de tva corectat ( in care se va inscrie suma corecta pe randul

37). Desi la randul 37 nu ati inscris sumele reprezentand tva de plata aferent perioadelor precedente, datele din acest cartus au caracter informativ si nu influenteaza modificarea sumelor din fisa sintetica pe platitor, deoarece in fisa se va adauga doar soldul lunii curente , celelalte informatii respectiv tva restant din lunile precedente fiind deja incarcate in fisa prin declararea lor in deconturile anterioare. Inaintea efectuarii corectarii erorilor materiale va recomand sa solicitati o fisa pe platitor si sa confruntati sumele declarate in fisa cu soldul existent in balanta de verificare si in decontul de tva depus initial precum si platile efectuate pana la data depunerii decontului initial.
Pentru perioada de raportare pe care o veti corecta, veti inscrie la randul 37 din decontul de tva aferent, soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente, neachitat pana la data depunerii decontului tva aferent perioadei de raportare.

Documentatia se depune la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata. Daca organul fiscal va constata necesitatea corectarii decontului de tva ( pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila) acesta va intocmi un referat in care vor inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori. In baza referatului, organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, denumita si Decizie de corectare . Aceasta va fi completata numai la rândurile care au suferit modificari, cu diferentele in plus sau in minus fata de suma declarata initial.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Restante TVA. Cum se poate corecta decontul?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completare
    • Obtineti venituri din activitati independente? Atunci sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala. Insa aici intervin mai multe aspecte complicate ori neclare. Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Bonificatii acordate contribuabililor pentru plata la termen a impozitelor
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste ca fost completata O.U.G. 33/2020, prin care se acorda bonificatii pentru plata in termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (5% pentru contribuabilii mari si 10% pentru ceilalti), stabilindu-se o serie de reguli noi: a) pentru definitivarea impozitului pe profit aferent anului fiscal, prin declaratia anuala, bonificatia aplicata anterior (5% sau 10%), la declararea trimestriala, se scade...» citeste mai departe aici

  • Plata impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor. Declaratii fiscale OBLIGATORII
    • Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Declaratiile depuse de o microintreprindere 1. Declaratia 100 - se completeaza de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul stat. Cateva dintre acestea sunt: impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul privind venitul persoanelor fizice,...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin ANAF. Organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare cu IBAN
    • Proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost pus in dezbatere publica in data de 16.10.2020 pe site-ul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016