Raportul Special
realizat de specialisti
| |
Nr. 40, Iunie 2010 | |
| |
Scutirea de la plata cotizatiilor de asigurari sociale la societatile din agriculturaAutor consultant fiscal, expert contabil Irina Coma Prevederile OUG 28/2009 privind scutirea de la plata cotizatiilor de asigurari sociale datorate pe perioada intreruperii temporare a activitatii se pot aplica si pentru societatile din agricultura care in perioada de iarna nu desfasoara activitatatea? In baza dispozitiilor art. 2 alin. (1) din OUG 28/2009 privind reglementarea unor masuri de protectie sociala, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2009, pe perioada suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii temporare a activitatii potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, salariatii ale caror contracte sunt astfel suspendate si care beneficiaza de indemnizatia de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, prevazuta la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si angajatorii, pentru salariatii respectivi, sunt scutiti de plata contributiilor de asigurari sociale datorate potrivit legii, dar nu pentru mai mult de 90 de zile. Prin urmare, prevederile OUG 28/2009 se aplica si angajatorilor societati din agricultura daca contractele individuale de munca ale salariatilor acestora sunt suspendate in baza art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024 Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul muncii, contractul individual de munca poate fi suspendat in cazul intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, in special pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare. Intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul competent potrivit statutului societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.). Dupa aprobarea intreruperii temporare a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala care trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente: Conform art. 2 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, decizia de suspendare a contractelor individuale de munca trebuie sa fie individuala si sa fie inregistrata la Inspectoratul Teritorial de Munca in cel mult 5 zile de la emitere, sub sanctiunea amenzii contraventionale de la 3.000 lei la 6.000 lei, prevazuta de art. 7 din aceeasi lege. Decizia trebuie sa fie comunicata salariatilor in cel mult 5 zile de la emitere. In situatia in care conditiile de mai sus sunt indeplinite societatea va beneficia de prevederile OUG 28/2009. ********************************************* Declararea impozitului pe profit in cazul pierderiiAutor consultant fiscal, expert contabil Irina Coma Cum se calculeaza impozitul pe profit pe trim III 2009? Potrivit art. 34 alin. (15) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, la stabilirea impozitului pe profit datorat pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea, se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv. Astfel, pentru trimestrul al III-lea se calculeaza impozitul datorat la sfarsitul acestuia, cumulat de la inceputul anului, respectiv lunile I ? IX .Impozitul pe profit platit in cursul anului, pentru trimestrele I si II, se scade din profitul calculat pentru lunile I ? IX, iar diferenta se compara cu impozitul minim calculat pentru trimestrul al III -lea. Daca la sfarsitul trimestrului al III-lea societatea inregistreaza pierdere fiscala, aceasta datoreaza impozit minim determinat conform art.18 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si recalculat corespunzator pentru acest trimestru. Pentru exemplificare redam mai jos punctul 113 din Norma metodologica de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Exemplul III Impozitul pe profit cumulat de la inceputul anului este in suma de 6.000 lei. Pentru determinarea impozitului datorat pentru trimestrul al III-lea se efectueaza urmatorul calcul: 6.000 - 1.083 = 4.917 lei. Se compara impozitul pe profit aferent trimestrului al III-lea, in suma de 4.917 lei, cu impozitul minim aferent acestei perioade: (6.500/12) x 3 = 1.625 lei si se datoreaza impozitul pe profit. ********************************************* Obligatiile angajatorului pentru un angajat cu handicap accentuatAutor consultant fiscal, expert contabil Irina Coma Un salariat a obtinut certificat de handicap grad accentuat. Numarul salariatiilor angajati este de 39 persoane. Persoanele cu handicap au dreptul sa li se creeze toate conditiile pentru a-si alege si exercita profesia, meseria sau ocupatia, pentru a dobandi si mentine un loc de munca, precum si pentru a promova profesional. Persoanele cu handicap incadrate in munca beneficiaza de urmatoarele drepturi: Persoanele cu handicap grav sau accentuat beneficiaza de urmatoarele facilitati fiscale: Persoanele adulte cu handicap grav sau accentuat pot beneficia de credit a carui dobanda se suporta din bugetul de stat, prin transferuri de la bugetul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap la bugetele directiilor generale de asistenta si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in baza unui contract privind angajamentul de plata a dobanzii pentru achizitionarea unui singur autovehicul si pentru adaptarea unei locuinte conform nevoilor individuale de acces, cu conditia platii la scadenta a ratelor creditului, dar si cu conditia ca valoarea creditului sa nu depaseasca 10.000 de euro, iar returnarea creditului sa nu depaseasca 10 ani. Angajatorii persoanelor cu handicap beneficiaza de urmatoarele drepturi: In cele ce urmeaza vom detalia ce subventie este prevazuta de Legea nr. 76/2002: Nu beneficiaza de aceste facilitati angajatorii care in ultimii 2 ani au fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele angajate. Referitor la obligatiile bugetare, cu exceptia impozitului pe salariu, pentru persoana nu handicap nu exista scutiri la plata contributiilor sociale. ********************************************* Deductibilitatea cheltuielilor ocazioanet de actionarea in judecataeconomist Marian Ciocarlan Cheltuielile ocazionate de actionarea in judecata a unui client al bancii, in scopul recuperarii imprumutului acordat, sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit. Ne referim la cheltuieli de timbru, cheltuieli cu onorariile avocatilor si expertilor, etc. In conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul II, art. 19, profitul impozabil este definit ca fiind diferenta dintre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal. La suma obtinuta se adauga cheltuielile nedeductibile si se scad veniturile neimpozabile. Din formula de calcul a profitului impozabil rezulta ca baza impozabila a impozitului pe profit se determina pornind de la veniturile si cheltuielile inregistrate de persoana juridica in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In vederea stabilirii bazei impozabile, potrivit reglementarilor Titlului II din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile se impart in trei grupe:
Dupa cum se stie peste 95% din creantele vandute de banci sunt credite de nevoi personale, pentru ca asupra lor banca nu are nici o garantie, asa cum este in cazul celor ipotecare. Companiile de colectare a creantelor achizitioneaza creditele neperformante pentru realizarea unui profit, iar bancile isi ?curata? in felul acesta bilantul contabil. In continuare, cel care nu a platit este tinut de obligatia sa de catre firma care i-a cumparat datoria. In cele mai multe cazuri, societatile comerciale care nu au legatura cu profesia de avocat si care se intituleaza ca fiind recuperatori de creante se bazeaza pe existenta in Codul CAEN a unor activitati comerciale care se identifica cu acest obiect de activitate. In general, in activitatea de colectare de creante exista trei moduri de a actiona:
Solutionarea prin actiune in justitie se face pe baza reglementarilor Ordonantei Guvernului nr. 5/2001 privind procedura de urgenta pentru somatia de plata, cu modificarile si completarile ulterioare. Suma ce reprezinta obligatia mai sus prevazuta, precum si dobanzile, majorarile sau penalitatile datorate potrivit legii se actualizeaza in raport cu rata inflatiei aplicabila la data platii efective. ********************************************* Am vindut un mijloc de transport si as dori sa fiu sigura daca valoarea neamortizata fiind mai mare decit cea amortizata intra la cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Un bun poate fi recunoscut din punct de vedere contabil, in functie de politicile contabile stabilite la nivelul fiecarei societati, in categoria imobilizarilor corporale sau in categoria stocurilor.
Imobilizarile corporale sunt active care se caracterizeaza prin faptul ca: Din punct de vedere fiscal, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, mijlocul fix reprezinta orice imobilizare corporala care: Limita de 1.800 lei a fost stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 105/2007 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe. - integral la aceasta data; Exista deci posibilitatea ca in contabilitate sa se inregistreze imobilizari corporale care sa indeplineasca din punct de vedere contabil cele doua conditii, dar sa aiba o alta valoare decat plafonul minim recunoscut de legea fiscala.
In cazul in care rezultatul reevaluarii este o descrestere fata de valoarea contabila neta, atunci acesta se trateaza astfel: In cazul de mai sus, este necesar sa urmarim prevederile fiscale, in derularea lor. 2. Ordonanta Guvernului nr. 83/19.08.2004 introduce la pct. 20 urmatoarea prevedere: ?Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabila evidentiata in sold la 31 decembrie 2003, amortizarea se calculeaza in baza valorii ramase neamortizate, pe durata normala de utilizare ramasa, folosindu-se metodele de amortizare aplicate pana la aceasta data. Valoarea ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, este deductibila la calculul profitului impozabil in situatia in care acestea sunt valorificate prin unitati specializate sau prin licitatie organizata potrivit legii." 3. Hotararea Guvernului nr. 84/03.02.2005 defineste unitatile specializate, astfel: 4. Legea 343/17.07.2006, ale carei prevederi au intrat in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2007, modifica continutul art. 24, alin. (15), in sensul eliminarii conditiei de valorificare prin unitati specializate. 5. Hotararea Guvernului nr. 1861/21.12.2006, intareste acest lucru si mai vine si cu precizari referitoare la recunoasterea reevaluarilor existente in sold la 31.12. 2006 si faptul ca ? in valoarea fiscala ramasa neamortizata se includ si reevaluarile efectuate, potrivit legii, pana la acea data, inclusiv taxa pe valoarea adaugata devenita nedeductibila?. 6. Decizia nr. 2 a Comisiei Fiscale centrale, aprobata prin OMFP nr. 576/2004, solutioneaza aceasta speta in sensul recunoasterii cheltuielilor inregistrate ca urmare a cedarii unui mijloc fix amortizabil, calculate ca diferenta intre valoarea fiscala de intrare a mijlocului fix si amortizarea fiscala, acestea fiind considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile. La intrebarea d-vostra putem exemplifica urmatoarele: Din punct de vedere fiscal, se inregistreaza: Veniturile din valorificare sunt impozabile, cheltuielile cu amortizarea si valoarea ramasa neamortizata sunt deductibile. % = 213 5.000 lei Este important ca in cazul acestor operatiuni cu mijloacele fixe sa aveti in vedere si prevederile art. 11, Titlul I din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la reincadrarea tranzactiilor atunci cand este vorba de un cumparator inactiv sau afiliat. ********************************************* Vanzarea unui imobil cu TVA 5%economist Marian Ciocarlan In anul 2007 am achizitionat (in calitate de persoana juridica) un apartament de la un dezvoltator imobiliar.Pot vinde acest imobil cu TVA 5% catre o persoana fizica ce indeplineste conditiile cerute de lege?
Consider ca aceasta cota redusa de 5% poate fi aplicata de catre orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, indiferent de faptul ca bunul este construit de catre un dezvoltator imobiliar sau bunul este detinut in patrimoniu ca bun de capital de catre o persoana juridica impozabila. Deci, dupa parerea mea, cota redusa nu conditioneaza pe vanzatorul locuintei sa aiba un anumit obiect de activitate reglementat prin O.I.N.S. nr. 337 din 20 aprilie 2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala ? CAEN de genul:
Totusi, pentru a nu avea probleme legate de obtinerea veniturilor din activitati care nu sunt autorizate, va recomand ca printr-o cerere de mentiuni, inainte de vanzarea apartamentului sa includeti in obiectul de activitate al firmei dvs. codul CAEN 6810 ?Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii?. Locuinta este definita prin articolul 2 litera a) din legea nr. 114 din 11 octombrie 1996 republicata, legea locuintei: ?Constructie alcatuita din una sau mai multe camere de locuit, cu dependintele, dotarile si utilitatile necesare, care satisface cerintele de locuit ale unei persoane sau familii.? Pentru aplicarea cotei reduse nu este suficient ca persoana fizica cumparatoare sa indeplineasca conditiile impuse de lege.
constructia poate fi locuita ca atare in momentul vanzarii;
Intra in politica sociala pentru care se permite aplicarea cotei reduse de 5% doar astfel de locuinte cu o suprafata si valoare limitata. Faptul ca o locuinta poate fi vanduta cu cota redusa de 5% de catre orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, indiferent de obiectul sau de activitate inscris in statut, poate fi argumentata prin conditiile reglementate la punctul 23 din normele de aplicare ale articolului 140 din Codul fiscal, respectiv de la alineatul 7 la alineatul 10:
Cele doua declaratii date de catre cumparator in baza alineatul 9 si 10 trebuie pastrate de catre firma dvs. in calitate de vanzator persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA pentru a justifica organelor de inspectie fiscala faptul ca a aplicat corect cota redusa de TVA de 5%. ********************************************* Constituirea provizioanelor nedeductibile fiscaleconomist Marian Ciocarlan Impozitul pe profit minim datorat si achitat conform OUG 34/2009, in conditiile in care societatea inregistreaza pierdere fiscala, reprezinta cheltuiala cu impozitul pe profit (cont 691)?
Da ? corect ? cheltuiala cu impozitul minim se substituie cheltuielii cu impozitul pe profit ? se inregistreaza in contul 691 si are acelasi tratament fiscal, rspectiv reprezinta cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit. Cu ocazie inventariereii s-au identificat stocuri de materiale fara miscare (4 ani de la achizitie la data inventarierii). Acestea nu sunt degradate, au utilitate viitoare. Este obligatoriu constituirea provizioanelor nedeductibile fiscal, inclusiv TVA, pentru aceste bunuri? Daca da, cu ce data? Avand in vedere ca sunt stocuri fara miscare ? de 4 ani ?este obligatorie constituirea provizioanelor (ajustari de valoare privind deprecierea stocurilor) in situatiile:
Chiar daca au utilitate viitoare si se vor consuma ? este posibil ca valoarea actuala a acestora (valoarea de piata) sa fie mai mica decat cea cu care ele figureaza in evidenta contabila. Pentru a determina daca este cazul sa se constituie ajustari de valoare (provizioane ? conform Cod fiscal) si pentru a determina cuantumul acestora, Comisia de inventariere trebuie sa efectueze aceste analize (compararea valorii de piata cu costul de achizitie), si sa propuna nivelul ajustrailor care trebuie efectuate. Daca se constituie astfel de ajustari de valoare (provizioane)? ele reprezinta cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, iar la utilizarea /consumul / vanzarea acestora ? se anuleaza ajustarile efectuate prin reluarea la veniuri ? care reprezinta venituri neimpozabile. ********************************************* Impozit pe profit datorateconomist Marian Ciocarlan Societatea X - platitoare de impozit pe profit - are urmatoarea situatie financiara:1. Cifra de afaceri la 31.12.2008 = 2.164.470 lei 2. La 31.03.2009 inregistreaza impozit pe profit = 1.964 lei 3. La 30.06.2009 inregistreaza profit cumulat de 4.633 lei .S-a inregistrat impozit profit in trimestrul II = 2669, ca diferenta intre 4633 si 1964 lei, intrucat impozitul minim forfetar era = 1433 lei. Este corect ? 4. La finele trimestrului III 2009, inregistreaza pierdere, respectiv impozitul pe profit cumulat la 30.09.2009 este de 1507 lei. Ce impozit pe profit datoreaza si ce inregistrari contabile se fac?
Potrivit art. 34 alin (15) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, pentru stabilirea impozitului pe profit, in anul 2009, pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, recalculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai-30 iunie 2009, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective; Astfel, pentru determinarea impozitului datorat la sfarsitul trimestrului al II-lea se parcurg urmatorii pasi:
Impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului II = 4.633 ? 1.964 = 2.669
Impozitul minim anual corespunzator transei de venituri totale anuale in suma de 2.164.470 lei este in valoare de 8.600 lei
Impozit datorat = 2.669 Prin urmare ati determinat si inregistrat corect impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului al II?lea. In ceea ce priveste impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului al III -lea, potrivit art. 34 alin (15) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv.Astfel, impozitul minim corespunzator transei de venituri totale anuale, pentru trimestrul al II-lea va fi: (8.600 : 12) x 3 = 2.150 Intrucat la sfarsitul celui de-al treilea trimestru societatea inregistreaza pierdere fiscala pentru acest trimestru datoreaza impozit minim in suma de 2.150 lei. Inregistrarea in contabilitate a impozitului pe profit datorat: 691 = 441 2.150 ********************************************* Declararea unui import de marfa din Germaniaeconomist Marian Ciocarlan Primesc marfa din Germania , dar care este gratis. Cum trebuie sa o inregistrez in contabilitate, cum o declar la Intrastat, declaratia 390 si decontul de TVA?
Ar fi fost foarte util daca ati fi precizat urmatoarele doua aspecte pentru stabilirea starii de fapt fiscale:
In situatia in care bunurile au fost expediate ?fara plata? , doar in baza facturii proforma, operatiunea nu se inregistreaza in evidenta fiscala, nu se declara prin decontul de TVA si nu se raporteaza prin declaratia recapitulativa cod 390. ********************************************* Acordarea tichetelor-cadoueconomist Marian Ciocarlan Societatea noastra a acordat tichete-cadou conform contractului colectiv de munca, intr-o anumita zi din an, in suma de 300 lei pe salariat. Le-am considerat ca fiind cheltuieli sociale. Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu ne incadram in deductibilitatea limitata de 2% din fond salarii.Valoarea acestor cheltuieli cu tichetele am refacturat-o partenerului de afaceri, care, conform contractului incheiat cu firma noastra suporta toate cheltuielile cu salariatii. Am refacturat: (300*25*16%)*19% TVA. Daca am inregistrat venit si am colectat TVA aceste cheltuieli tot nedeductibile raman? Din punct de vedere al contributiilor, conform pct. 11.2 din HG 1317/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii 193/2006, nu se calculeaza si nu se retin contributii nici pentru salariat si nici pentru angajator. In ceea ce priveste impozitul pe salarii, pentru ca nu ne incadram la art. 55 pct. 4 alin a, ar trebui retinut impozit pe salarii? Cei de la Fisc spun ca pentru ca aceste cheltuieli sunt nedeductibile si daca se calculeaza venit din salarii atunci se asimileaza la venituri salariale si trebuie retinute contributii. Adica, pentru ca reprezinta o cheltuiala nedeductibila, nu se ia in calcul la impozitul pe profit, pentru venituri am platit 16% + TVA si trebuie sa retin si toate contributiile? Prin urmare cum ar trebui sa procedam astfel incat societatea sa plateasca cat mai putin la stat?
Avantajele primite de salariati sub forma de tichete cadou reprezinta venituri neimpozabile, conform art. 55 alin.(4) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, numai in cazul in care acestea sunt acordate sub forma de cadouri oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 Iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie dintre cele de mai sus, nu depaseste 150 lei. Suma care depaseste aceasta limita, precum si valoarea tichetelor cadou acordate salariatilor cu alte ocazii decat cele mentionate mai sus reprezinta avantaje si se impoziteaza potrivit prevederilor art. 57 din Codul fiscal. Totodata, cheltuielile cu tichetele cadou se incadreaza in prevederile art. 21 alin.(3) lit. c) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, reprezentand cheltuieli sociale deductibile numai daca se incadreaza in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, aceasta regula se aplica in toate cazurile inclusiv in situatia in care valoarea tichetelor cadou a fost refacturata de societate. In concluzie, tichetele cadou acordate in suma de 300 lei fiecarui salariat reprezinta avantaje ce se vor avea in vedere la stabilirea venitului impozabil pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii. **************************** ISSN: 1842-8029 ? RENTROP & STRATON ? Toate drepturile rezervate. Nicio parte din aceasta lucrare nu poate fi reprodusa, arhivata sau transmisa sub nicio forma si prin niciun fel de mijloace, mecanice sau electronice, fotocopiere, inregistrare audio sau video, fara permisiunea in scris din partea editorului. Autorii sau editorii nu sunt responsabili pentru nicio pierdere ocazionata vreunei persoane fizice sau juridice care actioneaza sau se abtine de la actiuni ca urmare a citirii materialelor publicate in aceasta lucrare. |
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Sfaturi de la experti
Sediu fix.Sediu permanent in Bulgaria
Intrebare: Daca se folosesc resursele societatii din Romania (codul de TVA RO), adica: - programul de gestiune; - programul de facturare; - angajatii care vor emite NIR-urile pentru achizitia din Spania catre depozitul din BG (folosindu-se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum procedez in situatia in care: Eu - firma ABC am contract cu aceasta persoana, pictorita, iar valoarea contractului este mai mica de 12 salarii. In luna in care s-a executat lucrarea (lucrarea se intinde...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA