Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective

07-Dec-2016
532

Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative.

"Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in viitor. Principalul obiectiv al proiectului il reprezinta realizarea cat mai rapida a convergentei cu nivelul mediu de trai din Uniunea Europeana. Dintre posibilii indicatori ai convergentei, proiectul s-a concentrat pe nivelul Produsului Intern Brut/locuitor (exprimat la Paritatea Puterii de Cumparare), obiectiv care se bucura deja de consensul societal necesar.

A rezultat ca in acest scop este nevoie de o mai buna valorificare a factorilor care intra in componenta PIB potential - capital, forta de munca, productivitate - ca singura cale de majorare in mod sustenabil a cresterii economice de la 3% spre 5% anual. Aceasta ar putea duce Romania la un nivel al PIB/locuitor de circa 75% din media UE in anul 2025 (de la 57% in prezent).

Conform comunicatului oficial, accesibilitatea si interconectarea sunt principiile care au ghidat intregul pachet de masuri catre o misiune comuna: stimularea productiei oriunde in Romania, prin reducerea decalajelor de dezvoltare intre regiuni si intre rural si urban, prin accesul la servicii care tin de calitatea vietii (infrastructura, sanatate, educatie, cultura) si o interactiune fluida intre stat si cetatean prin debirocratizare si digitalizare.

Proiectul "Romania competitiva" se concentreaza, in consecinta, pe sectorul real al economiei, singurul care poate crea conditiile unei convergente de succes. El isi propune sa identifice, in primul rand, modalitatile de crestere a Produsului Intern Brut si nu modul de distribuire a acestuia, sarcina care revine eminamente decidentilor politici. El nu se refera nici la filosofia redistribuirii.

In al doilea rand, masurile propuse nu acopera domenii precum: protejarea resurselor naturale si a mediului; combaterea saraciei; reducerea coruptiei si dominatia legii etc; toate aceste domenii fac obiectul unor programe separate. Mai mult, chiar daca masurile propuse sunt considerate prioritare, lista acestora nu este exhaustiva. De aceea, el nu este un proiect de tara.

Trei caracteristici ale proiectului, care il fac unic in peisajul romanesc:

- efortul constant de a prioritiza. Prioritatile actuale ale ministerelor reprezinta o lista de obiective a caror transpunere in practica ar necesita, cumulat, circa 300% din PIB (sau noua bugete anuale). Avand ambitia sa propuna un numar limitat de masuri, proiectul "Romania competitiva" isi impune sa le si faca bine.

- efortul constant de a bugeta.

- neutralitatea ideologica si disponibilitatea. Obiectivele si masurile au fost introduse in proiect in masura in care ele erau neutre din punct de vedere ideologic (si politic), astfel incat sa poata fi asigurat un consens puternic. In plus, participarea larga a actorilor interesati, atat in faza de concepere cat si in cea de consultare publica, face din acest proiect un material disponibil oricarei parti in dezbaterea politicilor economice la nivelul societatii.


Grupul de lucru, constituit la initiativa Guvernului, sub inaltul patronaj al Presedintiei Romaniei si beneficiind de implicarea semnificativa a Bancii Nationale a Romaniei si sprijinul Academiei Romane, a unor companii din mediul privat, precum si a unor reprezentanti ai societatii civile, a efectuat, in primul trimestru al anului 2016, o analiza a domeniilor care pot contribui la cresterea sustenabila a PIB.

Au rezultat, intr-o prima varianta de lucru un numar de 16 domenii detaliate in fise sintetice care prezinta, pe de o parte, starea de fapt existenta, iar de pe alta parte, obiective si masuri specifice cu bugete aferente. Lansarea oficiala a proiectului "Romania competitiva" a avut loc in data de 5 iulie, beneficiind de participarea presedintelui Romaniei, a primului-ministru, a presedintelui Academiei si a guvernatorului BNR.

In perioada 11 iulie - 19 septembrie 2016 au avut loc, la Casa Academiei Romane, 16 consultari dedicate domeniilor prioritare cu reprezentanti ai grupurilor interesate (membri ai echipei guvernamentale, patronate, sindicate, reprezentanti ai partidelor politice parlamentare si ai mediului academic si de cercetare; societate civila; asociatii profesionale; experti independenti).

La consultari au participat 560 de persoane, consemnandu-se peste 700 de interventii si propuneri. Au fost discutate masurile in varianta initiala a fiselor sintetice si s-au facut comentarii si propuneri de imbunatatire. Propunerile facute pe parcursul consultarilor au fost incluse in obiective in masura in care contribuie la PIB-ul potential, necesita bugete rezonabile si sunt neutre ideologic. In urma consultarilor a rezultat varianta finala a proiectului care prezinta un numar de 16 domenii, grupate in cei 3 factori care contribuie la cresterea PIB-ului potential, precum si un numar de facilitatori. In final, cele 16 domenii contin un numar de 44 obiective si 127 de masuri, cumuland un buget total de 18 miliarde euro.

Sursa: Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016