Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective

07-Dec-2016
507

Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative.

"Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in viitor. Principalul obiectiv al proiectului il reprezinta realizarea cat mai rapida a convergentei cu nivelul mediu de trai din Uniunea Europeana. Dintre posibilii indicatori ai convergentei, proiectul s-a concentrat pe nivelul Produsului Intern Brut/locuitor (exprimat la Paritatea Puterii de Cumparare), obiectiv care se bucura deja de consensul societal necesar.

A rezultat ca in acest scop este nevoie de o mai buna valorificare a factorilor care intra in componenta PIB potential - capital, forta de munca, productivitate - ca singura cale de majorare in mod sustenabil a cresterii economice de la 3% spre 5% anual. Aceasta ar putea duce Romania la un nivel al PIB/locuitor de circa 75% din media UE in anul 2025 (de la 57% in prezent).

Conform comunicatului oficial, accesibilitatea si interconectarea sunt principiile care au ghidat intregul pachet de masuri catre o misiune comuna: stimularea productiei oriunde in Romania, prin reducerea decalajelor de dezvoltare intre regiuni si intre rural si urban, prin accesul la servicii care tin de calitatea vietii (infrastructura, sanatate, educatie, cultura) si o interactiune fluida intre stat si cetatean prin debirocratizare si digitalizare.

Proiectul "Romania competitiva" se concentreaza, in consecinta, pe sectorul real al economiei, singurul care poate crea conditiile unei convergente de succes. El isi propune sa identifice, in primul rand, modalitatile de crestere a Produsului Intern Brut si nu modul de distribuire a acestuia, sarcina care revine eminamente decidentilor politici. El nu se refera nici la filosofia redistribuirii.

In al doilea rand, masurile propuse nu acopera domenii precum: protejarea resurselor naturale si a mediului; combaterea saraciei; reducerea coruptiei si dominatia legii etc; toate aceste domenii fac obiectul unor programe separate. Mai mult, chiar daca masurile propuse sunt considerate prioritare, lista acestora nu este exhaustiva. De aceea, el nu este un proiect de tara.

Trei caracteristici ale proiectului, care il fac unic in peisajul romanesc:

- efortul constant de a prioritiza. Prioritatile actuale ale ministerelor reprezinta o lista de obiective a caror transpunere in practica ar necesita, cumulat, circa 300% din PIB (sau noua bugete anuale). Avand ambitia sa propuna un numar limitat de masuri, proiectul "Romania competitiva" isi impune sa le si faca bine.

- efortul constant de a bugeta.

- neutralitatea ideologica si disponibilitatea. Obiectivele si masurile au fost introduse in proiect in masura in care ele erau neutre din punct de vedere ideologic (si politic), astfel incat sa poata fi asigurat un consens puternic. In plus, participarea larga a actorilor interesati, atat in faza de concepere cat si in cea de consultare publica, face din acest proiect un material disponibil oricarei parti in dezbaterea politicilor economice la nivelul societatii.


Grupul de lucru, constituit la initiativa Guvernului, sub inaltul patronaj al Presedintiei Romaniei si beneficiind de implicarea semnificativa a Bancii Nationale a Romaniei si sprijinul Academiei Romane, a unor companii din mediul privat, precum si a unor reprezentanti ai societatii civile, a efectuat, in primul trimestru al anului 2016, o analiza a domeniilor care pot contribui la cresterea sustenabila a PIB.

Au rezultat, intr-o prima varianta de lucru un numar de 16 domenii detaliate in fise sintetice care prezinta, pe de o parte, starea de fapt existenta, iar de pe alta parte, obiective si masuri specifice cu bugete aferente. Lansarea oficiala a proiectului "Romania competitiva" a avut loc in data de 5 iulie, beneficiind de participarea presedintelui Romaniei, a primului-ministru, a presedintelui Academiei si a guvernatorului BNR.

In perioada 11 iulie - 19 septembrie 2016 au avut loc, la Casa Academiei Romane, 16 consultari dedicate domeniilor prioritare cu reprezentanti ai grupurilor interesate (membri ai echipei guvernamentale, patronate, sindicate, reprezentanti ai partidelor politice parlamentare si ai mediului academic si de cercetare; societate civila; asociatii profesionale; experti independenti).

La consultari au participat 560 de persoane, consemnandu-se peste 700 de interventii si propuneri. Au fost discutate masurile in varianta initiala a fiselor sintetice si s-au facut comentarii si propuneri de imbunatatire. Propunerile facute pe parcursul consultarilor au fost incluse in obiective in masura in care contribuie la PIB-ul potential, necesita bugete rezonabile si sunt neutre ideologic. In urma consultarilor a rezultat varianta finala a proiectului care prezinta un numar de 16 domenii, grupate in cei 3 factori care contribuie la cresterea PIB-ului potential, precum si un numar de facilitatori. In final, cele 16 domenii contin un numar de 44 obiective si 127 de masuri, cumuland un buget total de 18 miliarde euro.

Sursa: Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Reactii dure privind Fondul Suveran. Basescu: Acesta se numeste JAF!
    • Fostul presedinte al Romaniei este de parere ca infiintarea Fondului Suveran de Investii “incalca si Constitutia si toata legislatia Romaniei de functionare a societatilor comerciale”. "Acesta se numeste JAF! Dancila si Teodorovici, impinsi de la spate de Dragnea si sub privirea ingaduitoare ale lui Tariceanu, au savarsit cea mai mare samavolnicie impotriva Romaniei, emitand ordonanta de urgenta privind infiintarea Fondului Suveran de Investitii. Au incercat sa-si concretizeze...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016