Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Romanian Business Leaders: Pe planul dezvoltarii Romaniei, efectele rectificarii bugetare se vor resimti negativ

19-Sep-2018
594

Romanian Business Leaders (RBL) este de parere ca Romania este intr-un pericol iminent, din punct de vedere economic, ca urmare a rectificarii bugetare adoptate de Guvern in data de 5 septembrie. Reprezentantii RBL fac un apel catre Executiv, entitatile politice rationale si partenerii din societate, sa cheltuiasca cu cap banii colectati de la contribuabili, potrivit unui comunicat remis marti de RBL. 

“RBL solicita Guvernului sa cheltuiasca cu cap banii pe care ii colecteaza de la romani si de la companiile care produc valoare in Romania. Antreprenorii, managerii si angajatii nostri vor ca banii pe care ii platesc la stat, prin impozite si taxe, sa fie folositi cu discernamant, transparent si intr-un mod responsabil de Guvern, primarii si consilii judetene si, astfel, sa contribuie la dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor locale si a Romaniei”, se arata in comunicat.

Institutia face un apel catre Guvern, entitatile politice rationale si partenerii din societate, sub forma unui semnal de alarma tras asupra unei facturi iminente pentru Romania, aratand care sunt principalele aspecte in care rectificarea bugetara va produce efecte negative.

“Rectificarea bugetara scade cu 41,5 milioane de euro alocarile pentru infrastructura de transport – element esential in dezvoltare; mediul de afaceri suporta cu stoicism profundele dezavantaje ale lipsei de infrastructura, dar acest lucru nu poate dura la infinit, fara sa compromita pe termen lung competitivitatea; marile investitii ocolesc Romania din cauza infrastructurii, iar situatia poate ajunge intr-un punct ireversibil: statele vecine, cu un potential inferior fata de cel al Romaniei, se vor desprinde decisiv in competitia regionala”, subliniaza reprezentantii RBL.

De asemenea, o alta problema semnalata de sursa citata o reprezinta “alocarile bugetare supradimensionate catre consum (prin cresterea pensiilor, cresterea fara fundament economic a salariilor din domeniul public, pensii speciale sau venituri speciale nejustificate nici economic si nici etic)”, care “se fac intr-un moment economic absolut inadecvat si chiar toxic din toate punctele de vedere: consumul tocmai isi epuizeaza potentialul de crestere economica, s-a intrat deja in spirala dezechilibrelor comerciale adanci, deficitul comercial si deficitul de cont curent consuma deja din rezervele financiare strategice ale Romaniei”.

O alta problema pusa in discutie de RBL este cea a stimularii profundei inechitati in veniturile din societate care distorsioneaza raporturile de munca intre diferitele sectoare ale societatii, ceea ce produce efecte pe termen lung, nu doar in mentalitatea generala, ci si in relatiile dintre salariati si angajatori. “Este profund nesanatos si toxic ca, in mediul privat veniturile sa creasca exclusiv in baza cresterii productivitatii, in timp ce in domeniul public (non-business) acestea sa creasca arbitrar, prin simpla decizie politica; RBL atrage atentia ca ne apropiem de momentul in care mediul privat nu va mai putea sustine la infinit deciziile discretionare de crestere a veniturilor in zona publica sau in zona de protectie sociala. Statisticile oficiale arata ca diferenta intre salariile de la stat si cele din mediul privat s-a triplat in ultimii 3 ani, un angajat la stat castigand cu 60% mai mult decat un angajat la privat”, se mai arata in comunicatul remis de RBL.

Pe de alta parte, rectificarea bugetara produce efecte negative si in educatie, sistem care face pasi uriasi inapoi, in loc sa se alinieze la economia viitorului iminent, ceea ce face ca, din punct de vedere al piedicilor cu care se confrunta mediul de afaceri din Romania, capitalul uman sa fie mai greu de obtinut, decat capitalurile financiare.

RBL considera ca amanarea digitalizarii si modernizarii administratiei nu are drept cauza lipsa resurselor financiare: miza fiind mai degraba conservarea lipsei de transparenta “adica mediul propice pentru coruptie, aservirea contribuabilului si subordonarea acestuia fata de autoritatea administrativ-politica”, se mai arata in comunicat.

“RBL atrage atentia decidentilor ca tendinta globala este de revenire a cresterii PIB catre potentialul real. Bugetele sunt croite acum potrivit unor prognoze excesiv de optimiste, iar in fata ponderarii cresterii economice, primele sacrificate vor fi investitiile, ceea ce conserva gradul de subdezvoltare actual. Astazi, investitiile se afla la un nivel mai mic chiar si decat in ani de criza – pe executia bugetara se observa cum nivelul acestora, ca pondere din PIB, nu atinge nici macar 1% in primele sapte luni ale anului. O performanta mai proasta recent s-a inregistrat doar anul trecut si in 2015”, subliniaza reprezentantii RBL

Antreprenorii si managerii din RBL cer Guvernului ca, pentru evitarea unui derapaj major, sa prioritizeze de urgenta investitiile in infrastructura de transport, educatie, sanatate si digitalizarea administratiei publice. De asemenea, ei solicita eliminarea pensiilor speciale, sa creasca varsta de pensionare pentru meseriile ocupationale si sa intareasca sistemul de pensii contributive (pilon II si III), complementar sistemului public si sa ia masuri urgente de stopare a emigratiei.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizatie apolitica, neguvernamentala si non-profit care ofera o platforma de actiune si implicare sociala pentru antreprenorii si sefii de companii din mediul de business privat. Proiectele RBL sunt initiate si dezvoltate pe baza de voluntariat de cei 200 de membri RBL, antreprenori si executivi de top din Romania.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Romanian Business Leaders: Pe planul dezvoltarii Romaniei, efectele rectificarii bugetare se vor resimti negativ":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?
    • In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica? Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator: “In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria...» citeste mai departe aici

  • Precizari DGRFP: Modificarile aduse "Decontului de TVA". NOUL Formular 300
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti a remis, joi- 22 august, un comunicat de presa in care vine in ajutorul contribuabililor cu precizari privind modificarile aduse Formularului 300 - "Decont de taxa pe valoarea adaugata" . Asadar, iata care sunt principalele modificari amintite de sursa citata: Prin noul Formular 300 adoptat prin OPANAF 2227/2019 s-a introdus posibilitatea depunerii D300 de catre succesori. Acest lucru este posibil in conditiile in care codul de...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

  • Scutire impozit pe profit reinvestit. Monografie contabila
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in urmatoarea situatie: O companie a achizitionat 2 autobetoniere noi cu cod clasificatie 2.1.20.3.1. Compania a ales amortizarea liniara cu durata de amortizare 6 ani, in nomenclator este intre 4 - 8 ani. Este toata valoarea amortizarii lunare fiscale egala cu cea contabila? Este corect sa se faca diminuarea impozitului pe profit cu 16/100? Care sunt inregistrarile contabile? Raspunsul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016