Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

S-a dat startul la proiectele INTERREG EUROPE. Puteti trimite aplicatiile pana la 31 iulie!

07-Iul-2015
1032

De ce avem nevoie de proiecte de cooperare interregionala? Pentru a pune mai bine in aplicare politicile si programele de dezvoltare regionala, mai ales cele care urmaresc cresterea economica si a locurilor de munca. Invatand din experienta statelor membre, putem gasi solutii deja verificate la nivel european si care pot fi adaptate la specificul national.

De exemplu, daca reprezentati…


o autoritate de management a unui program operational care doreste sa imbunatateasca criteriile de selectie a proiectelor, pentru a selecta acele proiecte care raspund cel mai bine nevoilor din aria eligibila, sau sa finanteze niste investitii prioritare prin intermediul unor clustere,

ori primaria unui oras sau municipiu care trebuie sa elaboreze planul de dezvoltare urbana, obligatoriu din actuala perioada de programare,

sau un institut de cercetare si o organizatie non-profit care reprezinta interesele comunitatii locale si care cauta impreuna modalitati inovative pentru a proteja comunitatea de efectele nocive ale autostrazii care traverseaza localitatea s.a.


Puteti identifica, in baza de date cu potentiali parteneri a Interreg, institutii din UE care au o experienta bogata in domeniu, pentru ca au facut de multe ori toate acestea, cu rezultate excelente, si puteti primi finantare prin Interreg Europe pentru un proiect de cooperare interregionala prin care sa castigati din experienta partenerilor.

Primul apel de proiecte Interreg Europe pentru perioada 2014-2020, dedicat proiectelor de cooperare interregionala, a fost lansat pe 22 iunie si va continua pana pe 31 iulie 2015, ora 12:00 (CEST).

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) a organizat marti, 30 iunie 2015, la Centrul de Conferinte al Institutului National de Statistica din Bucuresti, un eveniment de informare – INFO DAY pentru potentialii beneficiari. Cu aceasta ocazie, reprezentanti ai autoritatilor publice locale, regionale si nationale (Autoritati de Management si Organisme intermediare ale programelor operationale, primarii, consilii judetene s.a.), ai organismelor de drept public (v. Glosarul de mai jos) si ai organismelor private non-profit (agentii, institute de cercetare, organizatii specializate in politici publice s.a.) s-au intalnit cu reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Romania din cadrul MDRAP si ai Secretariatului Tehnic Comun (Franta; cu aceasta ocazie, au primit informatii despre program (prezentare generala) si despre acest prim apel de proiecte, au invatat din experienta beneficiarilor programului INTERREG IV C 2007-2013, precursorul INTERREG EUROPE, au pus intrebari pe marginea aplicatiilor aflate in pregatire si au primit raspunsuri concrete din partea responsabililor de program si a Secretariatului Tehnic Comun.

Va reamintim ca va puteti consulta in privinta ideii de proiect cu secretariatul programului doar pana pe data de 3 iulie 2015. Dupa aceasta data, sprijinul va fi disponibil prin telefon si numai cu privire la procesul de aplicare on-line.

Pana in 2020, la finalul perioadei de programare, vor exista doar 3-4 apeluri, iar participarea la primul dintre acestea are avantajul ca rezultatele obtinute vor putea fi folosite pe parcursul intregii perioade de programare (durata medie a unui proiect va fi de 3-5 ani). De aceea, este foarte utila implicarea activa inca din primul apel de proiecte.

Pachetul solicitantului, versiunea finala, este publicat in site-ul programului, impreuna cu Manualul programului si sectiuneaIntrebari frecvente, iar platforma de inregistrare online a aplicatiilor, www.iolf.eu , este gata sa primeasca aplicatiile. Primul pas este inregistrarea, pentru crearea profilului, apoi completarea aplicatiei pentru finantare. Exista si un Manual al utilizatorului, care poate fi consultat.

Programul dispune de un buget de 359 de milioane de euro, finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), pentru perioada 2014-2020, din care 322,4 de milioane de euro pentru proiecte de cooperare interregionala. Partenerii din Norvegia si Elvetia vor fi cofinantati din fonduri nationale de tarile respective.

Ce aduce nou primul apel Interreg Europe, fata de Interreg IV C?


Din noul program au fost eliminate restrictiile referitoare la prioritatile de investitii. Astfel, au fost lansate toate cele patru obiective tematice ale programului:


OT 1 - consolidarea cercetarii, dezvoltarii tehnologice si inovarii,

OT 2 - imbunatatirea competitivitatii IMM-urilor,

OT 3 - sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de dioxid de carbon in toate sectoarele,

OT 4 - conservarea si protectia mediului si promovarea utilizarii eficiente a resurselor.

De asemenea, nu mai exista cerinte specifice legate de acoperirea geografica a proiectului.

Bugetul este de 28 de milioane de euro pentru fiecare axa - o treime din fondurile FEDR disponibile.

Depunerea proiectelor se face on-line.

Acest apel este dedicat proiectelor de cooperare interregionala.


Beneficiarii eligibili sunt autoritati publice - nationale, regionale sau locale (in special Autoritati de Management si Organisme Intermediare), organisme de drept public (v. Glosarul de mai jos) si organisme private non-profit (agentii, institute de cercetare, organizatii specializate in politici publice etc.) din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, precum si din Elvetia si Norvegia.

Proiectele sunt cofinantate in proportii diferite, in functie de tipul beneficiarului:


85% din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) pentru institutiile publice si organismele de drept public din statele membre UE,

75% pentru organismele private non-profit din statele membre UE,- 50% finantare norvegiana pentru organismele publice de drept public si organismele private non-profit din Norvegia,

finantare elvetiana: partenerii din Elvetia sunt invitati sa contacteze punctul national elvetian de contact Interreg pentru informatii privind oportunitatile de finantare din Elvetia.


Programul INTERREG EUROPE, derulat in perioada 2014-2020, urmareste imbunatatirea punerii in aplicare a politicilor si programelor de dezvoltare regionala, in principal a programelor din cadrul obiectivului privind investitiile pentru crestere economica si a locurilor de munca si, daca este cazul, a programelor din cadrul obiectivului Cooperare Teritoriala Europeana, prin promovarea schimbului de experienta si a invatarii de noi politici in randul actorilor de interes regional.

Programul finanteaza doua tipuri de actiuni: proiecte de cooperare interregionala si platforme de invatare de politici.

Interreg Europe este activ in 30 de tari: cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elvetia si Norvegia.

Autoritatea de Management a programului este Franta, prin Regiunea Nord-Pas de Calais, iar Secretariatul Tehnic Comun are sediul in Lille. Autoritatea Nationala si Punct National de Contact, din partea Romaniei, este Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), prin Directia Programe de Cooperare Teritoriala Europeana.

MDRAP gestioneaza, in perioada de programare 2014-2020, 12 programe de cooperare teritoriala europeana (6 programe pentru care este autoritate de management sau autoritate comuna de management si 6 programe pentru care este autoritate nationala). Programele de Cooperare Teritoriala Europeana presupun cooperarea, prin intermediul unor proiecte gestionate si administrate in comun de partenerii din statele participante, a unor regiuni din Romania: cu regiuni din statele vecine - in cadrul cooperarii transfrontaliere, cu regiunile dintr-un anumit spatiu geografic - in cadrul cooperarii transnationale, respectiv cu regiuni din orice stat membru al Uniunii Europene - in cadrul cooperarii interregionale.

Scurt glosar de termeni

Proiecte de cooperare interregionala – sunt proiecte initiate de actori regionali, care urmaresc schimbul de experienta intr-un anumit domeniu, pentru a identifica bune practici si a dezvolta noi instrumente si abordari in implementarea acestora: vizite de studii, sesiuni de instruire, studii si rapoarte, analiza de date, studii de caz comparative, intalniri si evenimente (intalniri interregionale, seminarii, conferinte), elaborarea si experimentarea de noi instrumente si abordari, dezvoltarea de planuri de actiune s.a.

Platforme de invatare de politici – sunt un instrument pentru schimbul rapid de cunostinte intre factorii de decizie in domeniul politicilor publice. Acestea:


raspund cererii pentru o mai buna utilizare a rezultatelor proiectelor, astfel incat informatiile existente sa fie accesibile si reutilizabile si pentru alte regiuni, valorificand bunele practici de politica regionala,

asigura implicarea tuturor regiunilor interesate, chiar daca nu sunt parteneri intr-un proiect.


Fiecare platforma este formata dintr-o echipa internationala de experti in politicile corespunzatoare obiectivelor tematice ale programului, care organizeaza evenimente si ofera informatii si sprijin in domeniile respective, si o interfata web interactiva (un site web), conceputa pentru a facilita crearea de retele, schimbul de informatii si cunostinte, prin publicarea de informatii, analize, rapoarte, publicatii, baze de date cu bune practici si rezultate relevante s.a.

Organism de drept public este orice organism:

(a) constituit pentru a indeplini in mod expres cerinte de interes general, de alta natura decat industrial sau comercial;
(b) care are personalitate juridica;
(c) a carui activitate este finantata in cea mai mare parte de stat, de colectivitatile teritoriale sau de alte organisme de drept public sau a carui gestionare face obiectul controlului acestora din urma sau al carui consiliu de administrare, de conducere sau de supraveghere este alcatuit din membri desemnati in proportie de peste 50 % de catre stat, de colectivitatile teritoriale sau de alte organisme de drept public.

Consultati Directiva 2004/18/CE privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii publice de lucrari, de bunuri si de servicii.

Sursa: MDRAP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "S-a dat startul la proiectele INTERREG EUROPE. Puteti trimite aplicatiile pana la 31 iulie!":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016