Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii

19-Aug-2019
1157

A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se depaseste niciodata acest procent). Total deviz 2090 lei.

Toti salariatii au venituri salariale intre 3000 lei si 4000 lei.

1. Cifra de afaceri este considerata a fi din domeniul constructiilor, pentru suma de 2090 lei (total deviz) sau doar pentru suma de 50 lei (manopera), iar diferenta de 2040 lei reprezinta cifra de afaceri din comert?

2. Beneficiaza in acest caz de facilitatile prevazute de OUG 114/2018 din 28 decembrie 2018?

B) O alta societate,cu activitate lucrari de constructii in procent de 100% din cifra de afaceri, are un salariat cu un program de 8h/zi, si un SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei, dar fiind in concediu medical realizeaza un VENIT BRUT SALARIAL in suma de 2800 lei.

1. Acest salariat aflat in concediu medical, beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

2. Salariatul cu o norma de 2h/zi, avand SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei,repectiv VENIT BRUT LUNAR in suma de 3000 lei,beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

C) O alta societate care desfasoara activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri,care are inregistrat in actul constitutiv si autorizat in certificatul constatator si activitati de constructii,societatea nedesfasurand niciodata activitati de constructii,are obligatia acordarii salariului minim in suma de 3000 lei pentru salariatii sai, avand in vedere ca firma a desfasurat si desfasoara doar activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711?

Raspunsul specialistului

In primul rand e necesar de amintit faptul ca pentru perioada ianuarie - iunie 2019 urmeaza a fi avute in vedere reglementarile din OUG 114/2018, iar pentru perioada iulie – decembrie 2019, urmeaza a fi avute in vedere reglementarile OUG 43/2019 (aplicabile din 21.07.2019) pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor.

1. Cifra de afaceri este considerata a fi din domeniul constructiilor, pentru suma de 2090 lei (total deviz) sau doar pentru suma de 50 lei (manopera), iar diferenta de 2040 lei reprezinta cifra de afaceri din comert?

Intrucat ati mentionat ca societatea presteaza lucrari de tamplarie si dulgherie, are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti (persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de....

Rezulta ca realizati in fapt un serviciu complex de lucrari ce presupun pe de o parte utilizarea de materiale auxiliare in scopul prelucrarii montarii direct la client, precum si antrenarea unor costuri pentru manopera.

In acest caz, la achizitionarea materialelor auxiliare, termopanelor puteti inregistra 3028 = 401, 6028 = 3028 consumul, iar factura catre client, ce include costul serviciului complex (materiale manopera) impreuna cu o cota de adaos,o veti inregistra 411 = 704.

Cifra de afaceri este formata asadar din contravaloarea totala a serviciilor de tamplarie, dulgherie , montaj efectuate. In cazul expus de dumneavoastra la cei 2090 lei cval deviz, mai adaugati o cota de adaos si suma finala este in fapt cifra de afaceri (cost materiale manopera adaos).

2. Beneficiaza in acest caz de facilitatile prevazute de OUG 114/2018 din 28 decembrie 2018?

Daca societatea a realizat in anul anterior o cifra de afaceri corespunzator codurilor CAEN de constructii,in procent de peste 80% din cifra de afaceri totala, inclusiv, facilitatile fiscale se vor acorda pe toata durata anului in curs.

Cifra de afaceri luata in calcul este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda si acopera, in cazul contractelor de executie, manopera, materiale, utilaje, transport, echipamente, dotari, precum si alte activitati auxiliare necesare. Cifra de afaceri va cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.

3. Acest salariat aflat in concediu medical beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

Conform OUG 114/2018 conditia privind nivelul veniturilor care trebuia indeplinita pentru acordarea facilitatilor prevedea ca veniturile brute lunare din salarii ai asimilate salariilor realizate de persoanele fizice pentru care se aplica facilitatile trebuia sa se situeze intre 3.000 ai 30.000 lei lunar.

OUG 43/2019 a modificat aceasta conditie de acordare a facilitatilor din sectorul constructii stabilind ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.

Prin urmare OUG 43/2019 a stabilit plafonul minim a veniturilor brute realizate prin raportarea la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.
In cazul persoanei aflate in concediu medical, in conditiile in care se respecta salariul de incadrare de 3000 lei, se acorda facilitatile prevazute in domeniul constructiilor, chiar daca venitul salarial brut este mai mic de 3000 lei.

Conform art. 60 lit. c) din Codul fiscal astfel cum a fost modificat incepand cu data de 20 iulie 2019 prin OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, sunt scutite de la plata impozitului pe venit persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028 inclusiv, pentru care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

c) veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar. Scutirea se aplica pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 30.000 lei, obtinut din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice. Partea din venitul brut lunar ce depaseste 30,000 lei nu va beneficia de facilitati fiscale.
Astfel, limita minima a venitului nu mai este prevazuta prin raportare la venitul brut ci la salariul de incadrare.

4. Salariatul cu o norma de 2h/zi, avand SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei, respectiv VENIT BRUT LUNAR in suma de 3000 lei, beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

Similar rationamentului anterior, deoarece OUG 43/2019 a stabilit plafonul minim a veniturilor brute realizate prin raportarea la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar, salariatul angajat prin contract de munca timp partial de 2 ore/zi cu salariul brut lunar de 3000 lei va putea beneficia de facilitati intrucat salariul este de cel putin 3.000 lei pentru 8 ore/zi calculat proportional cu norma de munca de 2 ore.

5. C) O alta societate care desfasoara activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri, care are inregistrat in actul constitutiv si autorizat in certificatul constatator si activitati de constructii, societatea nedesfasurand niciodata activitati de constructii, are obligatia acordarii salariului minim in suma de 3000 lei pentru salariatii sai, avand in vedere ca firma a desfasurat si desfasoara doar activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN-4711?

Pentru a putea beneficia de avantajele mentionate in domeniul constructiilor este nevoie de indeplinirea cumulativa a unor conditii impuse de lege si anume:

1. Angajatorii trebuie sa desfasoare activitati in sectorul constructiilor conform codurilor CAEN
corespunzatoare (41,42,43 etc)

2. Angajatorii realizeaza cifra de afaceri din activitatile mentionate mai sus in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala, in anumite conditii

3. Veniturile lunare din salarii si asimilate salariilor, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sunt realizate in baza contractului individual de munca.

4. Scutirea se aplica potrivit instructiunilor la ordinul comun al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului sanatatii, prevazut la art. 147 alin. (17), iar Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate reprezinta declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiilor de aplicare a scutirii.

Intrucat societatea care desfasoara activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri, nu indeplineste criteriile anterioare, neactionand in fapt in zona constructiilor in consecinta nu are vreo obligatie de indeplinit in scopul aplicarii facilitatilor din constructii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii":
Rating:

Nota: 3.75 din 6 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Operatiuni posibile in perioada de suspendare a activitatii unei firme
    • Daca o societate si-a suspendat activitatea la registrul comertului, iar apoi doreste sa se radieze voluntar (nu are active fixe si nici datorii catre furnizori/debitori), dar este necesar sa se faca niste restituiri de imprumuturi catre asociati si niste casari de obiecte de inventar, aceste operatiuni se pot face si cu activitatea suspendata sau este necesar sa se reactiveze inainte de a se face formalitatile de radiere voluntara? Potrivit specialistului Justinian Cucu - jurist si consultant...» citeste mai departe aici

  • Ordinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea creantelor bugetare
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 150 din 25 februarie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 43/2020 privind aprobarea modelelor de formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor bugetare. Ordinul emis de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice a intrat in vigoare de marti - 25 februarie 2020. Ordinul nr. 43/2020 are in vedere dispozitiile art. 342 alin. (3) si (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza Raportul de activitate pe anul 2019 ( Informare CECCAR)
    • Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati a publicat recent o informare pentru membrii filialei Bucuresti, cu privire la Raportul de activitate pentru anul 2019. Raportul de activitate pentru anul 2019 se va completa electronic si se va depune exclusiv on-line in platforma raport.ceccar.ro, utilizand datele de conectare (user-ul si parola) primite in anul anterior. Raportul se considera incarcat dupa finalizarea tuturor pasilor si emiterea confirmarii de incarcare. Membrii sunt...» citeste mai departe aici

  • Normele de venit pe 2020, publicate de ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti a publicat un comunicat de presa cu privire la normele anuale de venit pentru inchirierea de camere in scop turistic. Modul de impozitare se face, conform articolelor 85 si 86 din Codul fiscal, fie pe baza normei anuale de venit, fie - optional - in sistem real. Asadar, determinarea venitului pe baza normei anuale de venit se face, potrivit articolelor 85, 120, 1201din Codul fiscal, astfel: Norma de venit pentru anul 2020...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor Publice anunta ca s-au triplat cheltuielile pentru investitii in prima luna a anului (Buletin informativ)
    • Ministerul Finantelor Publice a prezentat, prin publicarea unui Buletin Informativ, cheltuielile inregistrate la bugetul general consolidat, pentru prima luna a anului 2020. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 28 mld lei (2,5% din PIB), au crescut in termeni nominali cu 11,6% fata de aceeasi luna a anului precedent. Cheltuielile au inregistrat o crestere cu 0,07 puncte procentuale de la 2,4% din PIB 2019 la 2,5% din PIB in 2020. Cheltuielile pentru investitii, care includ...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016