Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii

19-Aug-2019
2430

A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se depaseste niciodata acest procent). Total deviz 2090 lei.

Toti salariatii au venituri salariale intre 3000 lei si 4000 lei.

1. Cifra de afaceri este considerata a fi din domeniul constructiilor, pentru suma de 2090 lei (total deviz) sau doar pentru suma de 50 lei (manopera), iar diferenta de 2040 lei reprezinta cifra de afaceri din comert?

2. Beneficiaza in acest caz de facilitatile prevazute de OUG 114/2018 din 28 decembrie 2018?

B) O alta societate,cu activitate lucrari de constructii in procent de 100% din cifra de afaceri, are un salariat cu un program de 8h/zi, si un SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei, dar fiind in concediu medical realizeaza un VENIT BRUT SALARIAL in suma de 2800 lei.

1. Acest salariat aflat in concediu medical, beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

2. Salariatul cu o norma de 2h/zi, avand SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei,repectiv VENIT BRUT LUNAR in suma de 3000 lei,beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

C) O alta societate care desfasoara activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri,care are inregistrat in actul constitutiv si autorizat in certificatul constatator si activitati de constructii,societatea nedesfasurand niciodata activitati de constructii,are obligatia acordarii salariului minim in suma de 3000 lei pentru salariatii sai, avand in vedere ca firma a desfasurat si desfasoara doar activitati de comert cu amanuntul,cod CAEN -4711?

Raspunsul specialistului

In primul rand e necesar de amintit faptul ca pentru perioada ianuarie - iunie 2019 urmeaza a fi avute in vedere reglementarile din OUG 114/2018, iar pentru perioada iulie – decembrie 2019, urmeaza a fi avute in vedere reglementarile OUG 43/2019 (aplicabile din 21.07.2019) pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor.

1. Cifra de afaceri este considerata a fi din domeniul constructiilor, pentru suma de 2090 lei (total deviz) sau doar pentru suma de 50 lei (manopera), iar diferenta de 2040 lei reprezinta cifra de afaceri din comert?

Intrucat ati mentionat ca societatea presteaza lucrari de tamplarie si dulgherie, are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti (persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de....

Rezulta ca realizati in fapt un serviciu complex de lucrari ce presupun pe de o parte utilizarea de materiale auxiliare in scopul prelucrarii montarii direct la client, precum si antrenarea unor costuri pentru manopera.

In acest caz, la achizitionarea materialelor auxiliare, termopanelor puteti inregistra 3028 = 401, 6028 = 3028 consumul, iar factura catre client, ce include costul serviciului complex (materiale manopera) impreuna cu o cota de adaos,o veti inregistra 411 = 704.

Cifra de afaceri este formata asadar din contravaloarea totala a serviciilor de tamplarie, dulgherie , montaj efectuate. In cazul expus de dumneavoastra la cei 2090 lei cval deviz, mai adaugati o cota de adaos si suma finala este in fapt cifra de afaceri (cost materiale manopera adaos).

2. Beneficiaza in acest caz de facilitatile prevazute de OUG 114/2018 din 28 decembrie 2018?

Daca societatea a realizat in anul anterior o cifra de afaceri corespunzator codurilor CAEN de constructii,in procent de peste 80% din cifra de afaceri totala, inclusiv, facilitatile fiscale se vor acorda pe toata durata anului in curs.

Cifra de afaceri luata in calcul este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda si acopera, in cazul contractelor de executie, manopera, materiale, utilaje, transport, echipamente, dotari, precum si alte activitati auxiliare necesare. Cifra de afaceri va cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.

3. Acest salariat aflat in concediu medical beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

Conform OUG 114/2018 conditia privind nivelul veniturilor care trebuia indeplinita pentru acordarea facilitatilor prevedea ca veniturile brute lunare din salarii ai asimilate salariilor realizate de persoanele fizice pentru care se aplica facilitatile trebuia sa se situeze intre 3.000 ai 30.000 lei lunar.

OUG 43/2019 a modificat aceasta conditie de acordare a facilitatilor din sectorul constructii stabilind ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.

Prin urmare OUG 43/2019 a stabilit plafonul minim a veniturilor brute realizate prin raportarea la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.
In cazul persoanei aflate in concediu medical, in conditiile in care se respecta salariul de incadrare de 3000 lei, se acorda facilitatile prevazute in domeniul constructiilor, chiar daca venitul salarial brut este mai mic de 3000 lei.

Conform art. 60 lit. c) din Codul fiscal astfel cum a fost modificat incepand cu data de 20 iulie 2019 prin OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, sunt scutite de la plata impozitului pe venit persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028 inclusiv, pentru care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

c) veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar. Scutirea se aplica pentru sumele din venitul brut lunar de pana la 30.000 lei, obtinut din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice. Partea din venitul brut lunar ce depaseste 30,000 lei nu va beneficia de facilitati fiscale.
Astfel, limita minima a venitului nu mai este prevazuta prin raportare la venitul brut ci la salariul de incadrare.

4. Salariatul cu o norma de 2h/zi, avand SALARIU DE BAZA in contractul de munca de 3000 lei, respectiv VENIT BRUT LUNAR in suma de 3000 lei, beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2018?

Similar rationamentului anterior, deoarece OUG 43/2019 a stabilit plafonul minim a veniturilor brute realizate prin raportarea la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar, salariatul angajat prin contract de munca timp partial de 2 ore/zi cu salariul brut lunar de 3000 lei va putea beneficia de facilitati intrucat salariul este de cel putin 3.000 lei pentru 8 ore/zi calculat proportional cu norma de munca de 2 ore.

5. C) O alta societate care desfasoara activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri, care are inregistrat in actul constitutiv si autorizat in certificatul constatator si activitati de constructii, societatea nedesfasurand niciodata activitati de constructii, are obligatia acordarii salariului minim in suma de 3000 lei pentru salariatii sai, avand in vedere ca firma a desfasurat si desfasoara doar activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN-4711?

Pentru a putea beneficia de avantajele mentionate in domeniul constructiilor este nevoie de indeplinirea cumulativa a unor conditii impuse de lege si anume:

1. Angajatorii trebuie sa desfasoare activitati in sectorul constructiilor conform codurilor CAEN
corespunzatoare (41,42,43 etc)

2. Angajatorii realizeaza cifra de afaceri din activitatile mentionate mai sus in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala, in anumite conditii

3. Veniturile lunare din salarii si asimilate salariilor, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sunt realizate in baza contractului individual de munca.

4. Scutirea se aplica potrivit instructiunilor la ordinul comun al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului sanatatii, prevazut la art. 147 alin. (17), iar Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate reprezinta declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiilor de aplicare a scutirii.

Intrucat societatea care desfasoara activitati de comert cu amanuntul, cod CAEN -4711 in proportie de 100% din cifra de afaceri, nu indeplineste criteriile anterioare, neactionand in fapt in zona constructiilor in consecinta nu are vreo obligatie de indeplinit in scopul aplicarii facilitatilor din constructii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii":
Rating:

Nota: 3.29 din 7 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Cum sa reusesti la Examenul de ACCES la STAGIU CECCAR 2021
    • Drag prieten, aspirant la titulatura de expert contabil Sfaturile pentru contabili sunt uneori ca loviturile unei mingi de cauciuc asupra unui perete de benton: fara “deformare plastica”. Ce inseamna asta? Ca argumentele pentru a convinge un contabil trebuie sa aiba substanta, nu gluma! In plus, un membru al comunitatitii care a trecut cu succes peste acest obstacol din activitatea sa ar fi mult mai convingator! Este motivul care m-a determinat sa-ti impartasesc experienta mea sau...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016