Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sanctiuni de infringement in domeniul deseurilor si discutii aprinse. Ce probleme intampina firmele?

15-Iun-2017
2435

Amenintarea mai multor proceduri de infringement, precum si eventualitatea pierderii fondurilor europene din domeniul gestionarii deseurilor au facut ca autoritatile responsabile sa ia mai multe decizii noi in acest domeniu. Cu toate acestea, marile companii de reciclare din Romania importa deseuri pentru prelucrare deoarece firmele romanesti nu reusesc sa livreze cantitati suficiente de deseuri, iar tara noastra nu reuseste sa atinga target-ul, sprijinand in schimb alte tari sa si le indeplineasca pe ale lor. 

Romania se afla in prezent printre ultimele locuri cand vorbim de reciclarea deseurilor, iar rezolvarea acestei probleme nu a fost tratata cu seriozitate de factorii decizionali din tara noastra, atrage atentia Ecologic.rec.ro

Nerespectarea conditiilor impuse de Uniunea Europeana a atras dupa sine zece sanctiuni de infringement, fiind luate masuri pentru a recupera aspecte care ar fi trebuit indeplinite de-a lungul anilor trecuti. 

In data de 17 mai, luna trecuta, a avut loc si o dezbatere in Camera Deputatilor, prezidata de Remus Borza, presedintele Comisiei de Mediu si Echilibru ecologic. 

"Probabil si noi, legiuitorii, suntem de vina pentru toate aceste neconformitati, pentru toate aceste ambiguitati din piata, pentru ca ar trebui sa legiferam de o maniera mai asumata, mai vizionara si mai responsabila. Suntem membri in UE din 2007 si abia in 2015 am transpus in legislatia nationala o directiva europeana din 1994, si anume Directiva 92/94 privind managementul ambalajelor si al deseurilor de ambalaje. Am dat prin noiembrie Legea nr. 249/2015, o lege despre care s-a crezut atunci ca este buna si dupa sapte luni, prin iunie 2016, guvernul tehnocrat a spus ca legea din noiembrie 2015 e proasta. si am ajuns la Curtea Europeana de Justitie, unde riscam penalitati cuprinse intre 2.000 si 134.000 de euro pe zi sau sume minime forfetare de 1.850.000 de euro.

Acesta este si motivul pentru care noi, membrii Comisiei de Mediu, incercam o abordare exhaustiva a problematicii, pentru ca pana acuma practica predecesorilor nostri a fost aceea de a modifica pe articole cate o lege si s-a ajuns la patru, cinci modificari intr-un an de zile si vedem acum ca scopul, sensul initial avut in vedere de legiuitor, a fost denaturat fundamental prin toate aceste modificari succesive si trunchiate, facute in functie de anumite interese de grup, in functie de dorinta unor colegi din legislaturile trecute de a se evidentia si ei. Ceea ce pot sa spun eu este ca noi ne asumam aceste lipsuri, pe care le vom remedia", a declarat Borza, citat de sursa amintita mai sus. 

Din 82% din deseurile municipale se recicleaza doar 5,3% se recicleaza si circa 5% se colecteaza pe fractii. 

"Desigur ca aceasta este o chestiune ce tine de gradul de civilizatie al cetateanului, dar marea vina revine unitatilor administrativ-teritoriale si firmelor de colectare. in Romania sunt 421 de firme de colectare, transport si depozitare a deseurilor municipale. Cu toate acestea, degeaba cetateanul, generatorul final de deseu le pune pe fractii, cand operatorul de salubritate le strange la gramada si le depoziteaza. Dar si in randurile dumneavoastra sunt foarte multe obligatii restante. si aici ma refer la toti, pentru ca toti suntem niste verigi ale unui lant. Raspunderea, responsabilitatea trebuie corect, just si echitabil distribuita pe umerii tuturor. Iar aceasta povara trebuie carata in mod solidar si in mod echitabil pe umerii tuturor. Sunt anumite dezechilibre prin care pe umerii unui singur actor se asaza cam 60-70% din aceasta povara, iar acest lucru nu este echitabil", a mai declarat Borza.

Totodata, anunta aceeasi sursa, reprezentantul autoritatilor locale si presedinte al organizatiei Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitara (ADI), Gabriel Moiceanu, a criticat actuala forma a taxei de depozitare:

"Am platit in trei luni de zile un milion de euro pe aceasta taxa si acum riscam sa inchidem depozitul si sa lasam fara serviciu de salubritate 20 de localitati. Vrem sa platim o taxa, dar ea sa fie corelata cu ce avem in memorandumurile de finantare. Taxa de depozitare a fost impusa in anul 2013 si noi am luptat pe atunci pentru amanarea ei".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016