Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sanctiuni de infringement in domeniul deseurilor si discutii aprinse. Ce probleme intampina firmele?

15-Iun-2017
1076

Amenintarea mai multor proceduri de infringement, precum si eventualitatea pierderii fondurilor europene din domeniul gestionarii deseurilor au facut ca autoritatile responsabile sa ia mai multe decizii noi in acest domeniu. Cu toate acestea, marile companii de reciclare din Romania importa deseuri pentru prelucrare deoarece firmele romanesti nu reusesc sa livreze cantitati suficiente de deseuri, iar tara noastra nu reuseste sa atinga target-ul, sprijinand in schimb alte tari sa si le indeplineasca pe ale lor. 

Romania se afla in prezent printre ultimele locuri cand vorbim de reciclarea deseurilor, iar rezolvarea acestei probleme nu a fost tratata cu seriozitate de factorii decizionali din tara noastra, atrage atentia Ecologic.rec.ro

Nerespectarea conditiilor impuse de Uniunea Europeana a atras dupa sine zece sanctiuni de infringement, fiind luate masuri pentru a recupera aspecte care ar fi trebuit indeplinite de-a lungul anilor trecuti. 

In data de 17 mai, luna trecuta, a avut loc si o dezbatere in Camera Deputatilor, prezidata de Remus Borza, presedintele Comisiei de Mediu si Echilibru ecologic. 

"Probabil si noi, legiuitorii, suntem de vina pentru toate aceste neconformitati, pentru toate aceste ambiguitati din piata, pentru ca ar trebui sa legiferam de o maniera mai asumata, mai vizionara si mai responsabila. Suntem membri in UE din 2007 si abia in 2015 am transpus in legislatia nationala o directiva europeana din 1994, si anume Directiva 92/94 privind managementul ambalajelor si al deseurilor de ambalaje. Am dat prin noiembrie Legea nr. 249/2015, o lege despre care s-a crezut atunci ca este buna si dupa sapte luni, prin iunie 2016, guvernul tehnocrat a spus ca legea din noiembrie 2015 e proasta. si am ajuns la Curtea Europeana de Justitie, unde riscam penalitati cuprinse intre 2.000 si 134.000 de euro pe zi sau sume minime forfetare de 1.850.000 de euro.

Acesta este si motivul pentru care noi, membrii Comisiei de Mediu, incercam o abordare exhaustiva a problematicii, pentru ca pana acuma practica predecesorilor nostri a fost aceea de a modifica pe articole cate o lege si s-a ajuns la patru, cinci modificari intr-un an de zile si vedem acum ca scopul, sensul initial avut in vedere de legiuitor, a fost denaturat fundamental prin toate aceste modificari succesive si trunchiate, facute in functie de anumite interese de grup, in functie de dorinta unor colegi din legislaturile trecute de a se evidentia si ei. Ceea ce pot sa spun eu este ca noi ne asumam aceste lipsuri, pe care le vom remedia", a declarat Borza, citat de sursa amintita mai sus. 

Din 82% din deseurile municipale se recicleaza doar 5,3% se recicleaza si circa 5% se colecteaza pe fractii. 

"Desigur ca aceasta este o chestiune ce tine de gradul de civilizatie al cetateanului, dar marea vina revine unitatilor administrativ-teritoriale si firmelor de colectare. in Romania sunt 421 de firme de colectare, transport si depozitare a deseurilor municipale. Cu toate acestea, degeaba cetateanul, generatorul final de deseu le pune pe fractii, cand operatorul de salubritate le strange la gramada si le depoziteaza. Dar si in randurile dumneavoastra sunt foarte multe obligatii restante. si aici ma refer la toti, pentru ca toti suntem niste verigi ale unui lant. Raspunderea, responsabilitatea trebuie corect, just si echitabil distribuita pe umerii tuturor. Iar aceasta povara trebuie carata in mod solidar si in mod echitabil pe umerii tuturor. Sunt anumite dezechilibre prin care pe umerii unui singur actor se asaza cam 60-70% din aceasta povara, iar acest lucru nu este echitabil", a mai declarat Borza.

Totodata, anunta aceeasi sursa, reprezentantul autoritatilor locale si presedinte al organizatiei Asociatiilor de Dezvoltare Intercomunitara (ADI), Gabriel Moiceanu, a criticat actuala forma a taxei de depozitare:

"Am platit in trei luni de zile un milion de euro pe aceasta taxa si acum riscam sa inchidem depozitul si sa lasam fara serviciu de salubritate 20 de localitati. Vrem sa platim o taxa, dar ea sa fie corelata cu ce avem in memorandumurile de finantare. Taxa de depozitare a fost impusa in anul 2013 si noi am luptat pe atunci pentru amanarea ei".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sanctiuni de infringement in domeniul deseurilor si discutii aprinse. Ce probleme intampina firmele?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016