Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scaderea din gestiune a creantelor neincasate. Care este tratamentul fiscal?

09-Apr-2018
5155

In analiza de mai jos, o societate de cercetare a opiniei publice a intampinat dificultati in incasarea creantelor de la anumiti clienti, foarte multi fiind deja dizolvati.

In conditiile in care societatea a platit impozit pe profit pentru veniturile respective, vom vedea cum vor fi realizate inregistrarile contabile prin care aceste creante sunt prescrise si irecuperabile 100%.

Iata raspunsul specialistului!

Creantele trebuie inventariate anual, verificate si confirmate pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor respective, conform "Extrasului de cont" cod 14-6-3, prezentat ca model in anexele la Normele metodologice date in aplicarea OMFP 2861/2009 privind inventarierea sau pe baza punctajelor reciproce scrise.

Pe baza propunerilor comisiei de inventariere si in baza Hotararii AGA, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic se poate decide scaderea din evidenta a creantelor prescrise.

Potrivit pct. 328 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, la scaderea din evidenta a creantelor ale caror termene de incasare sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora. Cu alte cuvinte, creantele neincasate vor putea fi scoase din evidenta si trecute pe costuri doar daca termenul de realizare a creantelor respective (de incasare a facturilor) s-a implinit prin intervenirea institutiei prescriptiei (generale de trei ani) si daca se face dovada intreprinderii demersurilor legale pentru incasarea acestor creante.

Din punctul de vedere al impozitului pe profit, nu sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26, precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele (25 alin. (4) lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

"1. punerea in aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;

2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;

3. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;

4. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;

5. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul;

6. au fost incheiate contracte de asigurare".

Asadar, pentru a stabili daca sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal pierderile inregistrate la scaderea din evidenta a creantelor, trebuie sa analizati daca va incadrati in unul dintre cazurile mentionate mai sus.

In situatia in care va incadrati la pct. 4 si detineti si documente doveditoare de la ONRC , cheltuielile respective sunt deductibile la determinarea rezultatului fiscal, in caz contrar acestea vor fi tratate ca si cheltuieli nedeductibile pentru partea neacoperita de provizion.

Ca inregistrari contabile, va propun:

- La inventarierile efectuate ar fi trebuit sa inregistrati sumele din contul 4111 ("Clienti") in contul 4118, prin nota contabila 4118 = 4111.

- Scaderea din gestiune

654 "Pierderi din creante si debitori diversi" = 4118 “Clienti incerti sau in litigiu”

Pentru perioadele precedente, cheltuielile respective vor influenta contul de profit si pierdere din anul inregistrarii lor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scaderea din gestiune a creantelor neincasate. Care este tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016