Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?

20-Iul-2016
4490

In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l prezentam vine cu rezolvari si informatii utile pentru orice societate. O firma care detine si magazine trebuie sa scoata mai multe produse deteriorate din gestiune.

Vom vedea cum se pot scoate din gestiune produsele, ce documente se vor intocmi, cum trebuie tratata cheltuiala din punct de vedere contabil si fiscal si care este monografia contabila.

Potrivit art 25 alin (4) lit c pct 3 din Legea 207/2015 privind Codul fiscal urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile la calculul profitului impozabil:

c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii".

In sensul art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate (pct 17.3 din normele metodologice de aplicare a art 25 Cod fiscal).

Asadar, daca se face dovada de catre o comisie formata din specialisti sau de catre un expert tehnic independent ca vopseaua respectiva a fost degradata calitativ din cauza spargerii cutiilor si a fost predata catre unitati specializate pentru astfel de deseuri toxice, cheltuielile privind marfurile degradate sunt deductibile integral la calculul profitului impozabil.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Articol contabil:


% = 371 "Marfuri"
607 "Cheltuieli privind marfurile"
378 "Diferente de pret la marfuri"
4428 "TVA neexigibila"

Documente intocmite:
1. Proces verbal in care o comisie formata din specialisti constata starea de degradare a vopselei si recomanda predarea catre o unitate specializata
2. Decizia conducerii firmei privind predarea vopselei degradate catre unitati specializate in colectare deseuri toxice
3. Proces verbal de predare-primire intre firma dumneavoastra si firma specializata in colectarea deseurilor toxice sau contract.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?":
Rating:

Nota: 3.21 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.