Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?

20-Iul-2016
20494

In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l prezentam vine cu rezolvari si informatii utile pentru orice societate. O firma care detine si magazine trebuie sa scoata mai multe produse deteriorate din gestiune.

Vom vedea cum se pot scoate din gestiune produsele, ce documente se vor intocmi, cum trebuie tratata cheltuiala din punct de vedere contabil si fiscal si care este monografia contabila.

Potrivit art 25 alin (4) lit c pct 3 din Legea 207/2015 privind Codul fiscal urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile la calculul profitului impozabil:

c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii".

In sensul art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate (pct 17.3 din normele metodologice de aplicare a art 25 Cod fiscal).

Asadar, daca se face dovada de catre o comisie formata din specialisti sau de catre un expert tehnic independent ca vopseaua respectiva a fost degradata calitativ din cauza spargerii cutiilor si a fost predata catre unitati specializate pentru astfel de deseuri toxice, cheltuielile privind marfurile degradate sunt deductibile integral la calculul profitului impozabil.


Articol contabil:


% = 371 "Marfuri"
607 "Cheltuieli privind marfurile"
378 "Diferente de pret la marfuri"
4428 "TVA neexigibila"

Documente intocmite:
1. Proces verbal in care o comisie formata din specialisti constata starea de degradare a vopselei si recomanda predarea catre o unitate specializata
2. Decizia conducerii firmei privind predarea vopselei degradate catre unitati specializate in colectare deseuri toxice
3. Proces verbal de predare-primire intre firma dumneavoastra si firma specializata in colectarea deseurilor toxice sau contract.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?":
Rating:

Nota: 3.09 din 16 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 150 - Inregistrare certificat calificat
    • Regasiti mai jos tot ce trebuie sa stiti cu privire la Declaratia 150 si procedura de inregistrare certificate calificate persoane juridice. Declaratia 150 reprezinta cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009). Formularul se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016