Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?

20-Iul-2016
42044

In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l prezentam vine cu rezolvari si informatii utile pentru orice societate. O firma care detine si magazine trebuie sa scoata mai multe produse deteriorate din gestiune.

Vom vedea cum se pot scoate din gestiune produsele, ce documente se vor intocmi, cum trebuie tratata cheltuiala din punct de vedere contabil si fiscal si care este monografia contabila.

Potrivit art 25 alin (4) lit c pct 3 din Legea 207/2015 privind Codul fiscal urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile la calculul profitului impozabil:

c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile se inscriu in oricare dintre urmatoarele situatii/conditii:
3. au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii".

In sensul art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal, conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate (pct 17.3 din normele metodologice de aplicare a art 25 Cod fiscal).

Asadar, daca se face dovada de catre o comisie formata din specialisti sau de catre un expert tehnic independent ca vopseaua respectiva a fost degradata calitativ din cauza spargerii cutiilor si a fost predata catre unitati specializate pentru astfel de deseuri toxice, cheltuielile privind marfurile degradate sunt deductibile integral la calculul profitului impozabil.


Articol contabil:


% = 371 "Marfuri"
607 "Cheltuieli privind marfurile"
378 "Diferente de pret la marfuri"
4428 "TVA neexigibila"

Documente intocmite:
1. Proces verbal in care o comisie formata din specialisti constata starea de degradare a vopselei si recomanda predarea catre o unitate specializata
2. Decizia conducerii firmei privind predarea vopselei degradate catre unitati specializate in colectare deseuri toxice
3. Proces verbal de predare-primire intre firma dumneavoastra si firma specializata in colectarea deseurilor toxice sau contract.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Scoatere din gestiune marfa distrusa. Cum va arata monografia contabila si ce documente intocmim?":
Rating:

Nota: 3.38 din 25 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Conditii microintreprindere 2024: Cele 7 conditii cumulative pe care trebuie sa le indeplineasca firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, in 2024 mai poti ramane la regimul fiscal al microintreprinderilor doar daca indeplinesti 7 conditii cumulative Astfel, in anul fiscal curent o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ conditiile prevazute la art.47, alin. (1) din Codul Fiscal, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent : 1. a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro; In aplicarea prevederilor care se refera la conditia de...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Ce impozite si contributii plateste un PFA in 2024?

    • Daca ai deja un PFA sau te gandesti sa iti deschizi unul anul acesta, trebuie sa stii care sunt impozitele si contributiile pe care trebuie sa le platesti in 2024, dar si cum se declara acestea si care sunt termenele limita. In plus, iti vom explica ce inseamna PFA in sistem real sau PFA la norma de venit, ce contributii PFA si impozite ar trebui sa plateasca in functie de caz si ce varianta poate fi mai avantajoasa pentru tine. PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit Atunci cand iti...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024

    • Conform calendarului ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale importante pana pe data de 26 februarie 2024. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024 TERMENUL Luni, 26 februarie OBLIGATIA - Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100 CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI: Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre contribuabilii/platitorii carora le revin, potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016