Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA a unei societati care a fost in sistemul TVA la incasare. Cum procedam?

19-Aug-2016
2226

In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate care este platitor de impozit pe venit - microintrepindere si platitoare de TVA trimestrial (cu TVA la incasare) a solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA in cursul lunii iulie 2016 (conform art. 310 din Codul fiscal). Pe data de 19 iulie s-a emis decizia de scoatere din evidenta ca platitor de TVA. Societatea depunea declaratia 300 trimestrial.

Vom vedea astfel, pentru scoaterea din evidenta ca platitor de TVA (la 19.07.2016), ce obligatii declarative are societatea si cand depune D 300, D 394. de asemenea, vom vedea cum va proceda societatea cu TVA neexigibila aferenta atat facturilor primite si neachitate, cat si facturilor emise si neincasate pana la data de 19.07.2016.


Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA este confirmata prin emiterea de catre organul fiscal competent a "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096.

Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii

In situatia in care comunicarea a avut loc in data de 19 iulie 2016, societatea are obligatia de a depune ultimul decont de TVA cod 300 pana pe data de 25 august 2016 (decontul lunii iulie 2016), chiar daca perioada fiscala de care a beneficiat (in perioada in care a figurat ca platitoare de TVA) a fost trimestrul calendaristic. De asemenea, pentru aceiasi perioada, societatea trebuie sa depuna/transmita la organul fiscal competent declaratia informativa cod 394 si cod 390 (daca este cazul).

 Deci, prin decontul de TVA aferent lunii iulie 2016, societatea comerciala trebuie sa raporteze, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:
- livrari de bunuri si prestari de servicii realizate, facturate;
- achizitii de bunuri si prestari de servicii pentru care a primit facturi;
- ajustarea sumei TVA deduse, ajustare efectuata conform urmatoarelor prevederi legale:
- pentru materialele si serviciile neconsumate, inclusiv pentru investitiile in curs de executie, conform prevederilor art.304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" alin. (1) lit. c) "persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere." si punctul 78 din normele de aplicare.
- pentru bunuri de capital si investitii in curs de executie evidentiate in debitul contului 231: art. 305"Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" si punctul 79 din normele de aplicare. Pentru bunurile de capital, ajustarea se efectueaza pentru perioada de ajustare ramasa la momentul solicitarii scoaterii din evidenta platitorilor de TVA, in cadrul perioadei de ajustare de 5 ani sau de 20 ani.

 
Suma de plata in favoarea statului inregistrata prin articolul contabil:
635 = 4426

se declara in decontul 300 la randul 30 regularizari taxa dedusa, cu semnul minus sau la randul 31 denumit "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" daca ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 305 din Codul fiscal, pentru bunuri de capital.

Suma TVA colectata neexigibila la momentul emiterii care devine exigibila prin incasare dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA, se achita bugetului de stat si se raporteaza prin formularul cod 311.
Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Exigibilitatea intervine la data incasarii. Declaratia se depune la organul fiscal competent , fie direct la registratura, fie la posta, prin scrisoare recomandata. Suma declarata trebuie virata bugetului de stat pana la termenul de depunere a declaratiei cod 311.

In ceea ce priveste suma TVA deductibila neexigibila, TVA se deduce la data platii facturilor conform prevederilor de la pct. 67 alin. (12) din Normele metodologice si se raporteaza prin declaratia cod 307. Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar


 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA a unei societati care a fost in sistemul TVA la incasare. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 2 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.