Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcat

27-Aug-2018
7054

Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitionarii a 6 case de marcat, fiecare dintre ele avand o valoare de 697.48 lei+TVA, pe factura aparand si 6 registre speciale + cartii de interventie? Valoarea toatala a facturii fiind de 4285.72 lei+TVA, asadar, pentru aceasta achizitie, se poate beneficia de scutire de impozit pentru profitul reinvestit? Acestea sunt intrebarile la care vor oferi raspuns specialistii nostri, in analiza propusa in acest material.

Iata raspunsul specialistului

Din intrebarile formulate mai sus, reiese ca este vorba de o persoana juridica platitoare de impozit pe profit care, potrivit prevederilor OUG nr. 1/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, are obligatia achizitionarii si utilizarii acestor aparate. Adica se incaseaza, integral sau partial cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sau a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Asa cum este mentionat in intrebare, achizitionarea celor 6 case de marcat s-a facut impreuna cu cartea de interventii si registrele speciale, urmand ca dupa punerea in functiune (instalarea in magazin pentru emiterea bonurilor fiscale) sa se depuna la ANAF originalul documentului justificativ (declaratia).

Se intocmeste procesul – verbal de punere in functiune care, potrivit prevederilor Omfp nr. 2634/2015 privind documentele financiar-bancare, nu mai are un format standardizat, dar care trebuie sa furnizeze datele necesare verificarilor cu inregistrarile din evidenta contabila.

Inscrierea in evidenta proprie a achizitionarii caselor de marcat se face in functie de faptul ca persoana este sau nu platitoare de TVA, adica daca in valoarea acestora se inregistreaza si suma taxei aferente.

Dupa cum s-au formulat intrebarile, se intelege ca suma din factura cuprinde si taxa pe valoarea adaugata.

Inregistrarea se face astfel:

303 = 401 4.285,72

”Materiale de natura ”Furnizori”

obiectelor de inventar”

Plata facturii primite:

401 = 5121 4.285,72

”Furnizori” ”Conturi la banci

in lei”

Se intocmeste bonul de consum si se inregistreaza darea in folosinta:

603 = 303 4.285,72

”Cheltuieli privind ”Obiecte de inventar”

materialele de natura

obiectelor de inventar”

si, concomitent: debit 8035 ”Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta”.

In cazul in care societatea este inregistrata ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata, atunci se inregistreaza in mod distinct in ct. 4426 valoarea taxei si a platii acesteia la furnizor.

In ceea ce priveste aplicarea scutirii de la plata impozitului pe profit, mentionam ca prevederile art. 22 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare si cele ale pct. 11 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 1/2016, cu modificarile ulterioare, se refera la activele care se incadreaza in subgrupa 2.1 privind echipamentele tehnologice si la cele din clasa 2.2.9. (calculatoare electronice si echipamente periferice, masini, aparate de casa, de control si de facturare si in programe informatice) din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG nr. 2139/2004, cu modificarile ulterioare.

Reamintim ca mijloacele fixe sunt acele imobilizari corporale care, potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, trebuie sa indeplineasca anumite criterii, printre care si pe acela privind valoarea minima de intrare de 2.500 lei, valoare care se amortizeaza intr-o perioada de timp estimata ca durata de utilizare.

In cazul mijloacelor fixe amortizabile, valoarea cheltuielilor privind achizitionarea lor se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii, iar la determinarea rezultatului fiscal se tine cont de aceste cote de amortizare.

In cazul prezentat de mai sus, aparatele de marcat electronice fiscale se incadreaza in categoria obiectelor de inventar a caror valoare de achizitie se recupereaza imediat prin darea lor in folosinta (ct. 603 privind obiectele de inventar), indiferent ca societatea realizeaza sau nu profit contabil care sa acopere investitia sau daca datoreaza sau nu impozit pe profit pentru perioada in care a fost cumparata.

In cazul societatilor platitoare de impozit pe profit, valoarea caselor de marcat este inclusa pe cheltuieli in luna in care aceste sunt puse in functiune si reprezinta o cheltuiala deductibila deoarece este efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice (art. 25, alin. (1) din Codul fiscal).

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcat":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016