Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcat

27-Aug-2018
5554

Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitionarii a 6 case de marcat, fiecare dintre ele avand o valoare de 697.48 lei+TVA, pe factura aparand si 6 registre speciale + cartii de interventie? Valoarea toatala a facturii fiind de 4285.72 lei+TVA, asadar, pentru aceasta achizitie, se poate beneficia de scutire de impozit pentru profitul reinvestit? Acestea sunt intrebarile la care vor oferi raspuns specialistii nostri, in analiza propusa in acest material.

Iata raspunsul specialistului

Din intrebarile formulate mai sus, reiese ca este vorba de o persoana juridica platitoare de impozit pe profit care, potrivit prevederilor OUG nr. 1/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, are obligatia achizitionarii si utilizarii acestor aparate. Adica se incaseaza, integral sau partial cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sau a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Asa cum este mentionat in intrebare, achizitionarea celor 6 case de marcat s-a facut impreuna cu cartea de interventii si registrele speciale, urmand ca dupa punerea in functiune (instalarea in magazin pentru emiterea bonurilor fiscale) sa se depuna la ANAF originalul documentului justificativ (declaratia).

Se intocmeste procesul – verbal de punere in functiune care, potrivit prevederilor Omfp nr. 2634/2015 privind documentele financiar-bancare, nu mai are un format standardizat, dar care trebuie sa furnizeze datele necesare verificarilor cu inregistrarile din evidenta contabila.

Inscrierea in evidenta proprie a achizitionarii caselor de marcat se face in functie de faptul ca persoana este sau nu platitoare de TVA, adica daca in valoarea acestora se inregistreaza si suma taxei aferente.

Dupa cum s-au formulat intrebarile, se intelege ca suma din factura cuprinde si taxa pe valoarea adaugata.

Inregistrarea se face astfel:

303 = 401 4.285,72

”Materiale de natura ”Furnizori”

obiectelor de inventar”

Plata facturii primite:

401 = 5121 4.285,72

”Furnizori” ”Conturi la banci

in lei”

Se intocmeste bonul de consum si se inregistreaza darea in folosinta:

603 = 303 4.285,72

”Cheltuieli privind ”Obiecte de inventar”

materialele de natura

obiectelor de inventar”

si, concomitent: debit 8035 ”Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta”.

In cazul in care societatea este inregistrata ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata, atunci se inregistreaza in mod distinct in ct. 4426 valoarea taxei si a platii acesteia la furnizor.

In ceea ce priveste aplicarea scutirii de la plata impozitului pe profit, mentionam ca prevederile art. 22 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare si cele ale pct. 11 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 1/2016, cu modificarile ulterioare, se refera la activele care se incadreaza in subgrupa 2.1 privind echipamentele tehnologice si la cele din clasa 2.2.9. (calculatoare electronice si echipamente periferice, masini, aparate de casa, de control si de facturare si in programe informatice) din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG nr. 2139/2004, cu modificarile ulterioare.

Reamintim ca mijloacele fixe sunt acele imobilizari corporale care, potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, trebuie sa indeplineasca anumite criterii, printre care si pe acela privind valoarea minima de intrare de 2.500 lei, valoare care se amortizeaza intr-o perioada de timp estimata ca durata de utilizare.

In cazul mijloacelor fixe amortizabile, valoarea cheltuielilor privind achizitionarea lor se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii, iar la determinarea rezultatului fiscal se tine cont de aceste cote de amortizare.

In cazul prezentat de mai sus, aparatele de marcat electronice fiscale se incadreaza in categoria obiectelor de inventar a caror valoare de achizitie se recupereaza imediat prin darea lor in folosinta (ct. 603 privind obiectele de inventar), indiferent ca societatea realizeaza sau nu profit contabil care sa acopere investitia sau daca datoreaza sau nu impozit pe profit pentru perioada in care a fost cumparata.

In cazul societatilor platitoare de impozit pe profit, valoarea caselor de marcat este inclusa pe cheltuieli in luna in care aceste sunt puse in functiune si reprezinta o cheltuiala deductibila deoarece este efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice (art. 25, alin. (1) din Codul fiscal).

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcat":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016