Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?

28-Aug-2017
2776

Prin art.230 alin (3) din Codul de procedura fiscala a fost reglementata o procedura speciala de executare silita aplicabila doar contribuabililor care, concomitent cu obligatiile fiscale pe care le au de platit statului, detin si creante asupra statului, concretizate in sume certe, lichide si exigibile pe care le au de incasat de la institutii sau autoritati publice.



Pentru a asigura o buna implementare a acestei noi reguli, ANAF a emis Ordinul nr. 3454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, prin care contribuabilii care nu si-au putut incasa la timp creantele comerciale de la institutii sau autoritati ale statului vor fi protejati de masurile de executare pe care tot statul, prin administratia fiscala, le putea lua asupra lor cu toate ca neplata obligatiilor fiscale ale acestora era determinata tocmai de neincasarea la termen a acestor creante de la alte institutii ale statului.

Debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita aplicate de catre organul fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale datorate de catre acesta si care are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice poate depune la organul fiscal competent o cerere insotita de documentul eliberat de autoritatea sau institutia publica, prin care solicita aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

La cerere debitorul anexeaza, in original, documentul eliberat de autoritatile sau institutiile publice prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care debitorul le are de incasat de la acestea (atestat).

In situatia in care executarea silita este inceputa, iar debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, aceasta se continua prin poprirea sumelor certe, lichide si exigibile datorate debitorului de catre institutia sau autoritatea publica, acestea din urma indisponibilizand sumele dupa cum urmeaza:

a) in limita cuantumului sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, in situatia in care valoarea creantelor, inscrise in titlurile executorii, este mai mare sau egala decat acesta;

b) in limita creantelor ramase nestinse din titlurile executorii, in situatia in care cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, este mai mare decat acestea.

In termen de 5 zile de la data depunerii cererii insotite de atestatul eliberat de autoritatea sau institutia publica, organul fiscal competent comunica autoritatii sau institutiei publice adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, instiintand despre aceasta debitorul.

Dupa infiintarea popririi, respectiv din momentul primirii adresei de infiintare a popririi, in functie de situatia in care se afla la momentul popririi, institutia sau autoritatea publica este obligata sa efectueze una dintre urmatoarele operatiuni:

a) in cazul in care nu datoreaza vreo suma de bani debitorului - sa instiinteze cu privire la aceasta organul de executare silita in termen de 5 zile de la primirea adresei de infiintare a popririi;

b) in cazul in care autoritatea sau institutia publica dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca de indata sumele pentru care s-a infiintat poprirea;

c) in cazul in care autoritatea sau institutia publica nu dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca cu prioritate, din sumele existente si cele viitoare, sumele pentru care s-a infiintat poprirea.

Sumele realizate ca urmare a infiintarii popririi sting creantele fiscale incluse in titlurile executorii pentru care s-a aplicat aceasta masura.

In situatia in care ulterior luarii unor masuri de executare silita potrivit Codului de procedura fiscala debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, masurile de executare silita se ridica in cel mult 7 zile de la confirmarea de catre autoritatea sau institutia publica a primirii adresei de infiintare a popririi asupra sumelor inscrise in atestatul emis de acestea, cu exceptia cazului in care autoritatea sau institutia publica comunica faptul ca nu datoreaza vreo suma de bani debitorului urmarit.

In situatia in care suma inscrisa in atestat este mai mica decat cuantumul creantelor inscrise in titlurile executorii in temeiul carora au fost infiintate popriri si/sau instituite sechestre, precum si a eventualelor cheltuieli de executare, organul fiscal competent procedeaza astfel:

a) ridica popririle infiintate la terti sau banci, dupa caz, in limita sumei inscrise in atestat;

b) ridica sechestrele instituite asupra bunurilor proprietate a debitorului in limita sumei inscrise in atestat, dupa caz, iar continuarea masurilor de executare silita pentru recuperarea diferentei de suma se face cu respectarea limitei prevazute la art. 227 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Cititi si: 

Cand se prescrie dreptul de a cere executarea silita

Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?

Executare silita. Care vor fi obligatiile tertului poprit si ce calcule face societatea?

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016