Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?

28-Aug-2017
2957

Prin art.230 alin (3) din Codul de procedura fiscala a fost reglementata o procedura speciala de executare silita aplicabila doar contribuabililor care, concomitent cu obligatiile fiscale pe care le au de platit statului, detin si creante asupra statului, concretizate in sume certe, lichide si exigibile pe care le au de incasat de la institutii sau autoritati publice.



Pentru a asigura o buna implementare a acestei noi reguli, ANAF a emis Ordinul nr. 3454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, prin care contribuabilii care nu si-au putut incasa la timp creantele comerciale de la institutii sau autoritati ale statului vor fi protejati de masurile de executare pe care tot statul, prin administratia fiscala, le putea lua asupra lor cu toate ca neplata obligatiilor fiscale ale acestora era determinata tocmai de neincasarea la termen a acestor creante de la alte institutii ale statului.

Debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita aplicate de catre organul fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale datorate de catre acesta si care are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice poate depune la organul fiscal competent o cerere insotita de documentul eliberat de autoritatea sau institutia publica, prin care solicita aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

La cerere debitorul anexeaza, in original, documentul eliberat de autoritatile sau institutiile publice prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care debitorul le are de incasat de la acestea (atestat).

In situatia in care executarea silita este inceputa, iar debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, aceasta se continua prin poprirea sumelor certe, lichide si exigibile datorate debitorului de catre institutia sau autoritatea publica, acestea din urma indisponibilizand sumele dupa cum urmeaza:

a) in limita cuantumului sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, in situatia in care valoarea creantelor, inscrise in titlurile executorii, este mai mare sau egala decat acesta;

b) in limita creantelor ramase nestinse din titlurile executorii, in situatia in care cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, este mai mare decat acestea.

In termen de 5 zile de la data depunerii cererii insotite de atestatul eliberat de autoritatea sau institutia publica, organul fiscal competent comunica autoritatii sau institutiei publice adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, instiintand despre aceasta debitorul.

Dupa infiintarea popririi, respectiv din momentul primirii adresei de infiintare a popririi, in functie de situatia in care se afla la momentul popririi, institutia sau autoritatea publica este obligata sa efectueze una dintre urmatoarele operatiuni:

a) in cazul in care nu datoreaza vreo suma de bani debitorului - sa instiinteze cu privire la aceasta organul de executare silita in termen de 5 zile de la primirea adresei de infiintare a popririi;

b) in cazul in care autoritatea sau institutia publica dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca de indata sumele pentru care s-a infiintat poprirea;

c) in cazul in care autoritatea sau institutia publica nu dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca cu prioritate, din sumele existente si cele viitoare, sumele pentru care s-a infiintat poprirea.

Sumele realizate ca urmare a infiintarii popririi sting creantele fiscale incluse in titlurile executorii pentru care s-a aplicat aceasta masura.

In situatia in care ulterior luarii unor masuri de executare silita potrivit Codului de procedura fiscala debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, masurile de executare silita se ridica in cel mult 7 zile de la confirmarea de catre autoritatea sau institutia publica a primirii adresei de infiintare a popririi asupra sumelor inscrise in atestatul emis de acestea, cu exceptia cazului in care autoritatea sau institutia publica comunica faptul ca nu datoreaza vreo suma de bani debitorului urmarit.

In situatia in care suma inscrisa in atestat este mai mica decat cuantumul creantelor inscrise in titlurile executorii in temeiul carora au fost infiintate popriri si/sau instituite sechestre, precum si a eventualelor cheltuieli de executare, organul fiscal competent procedeaza astfel:

a) ridica popririle infiintate la terti sau banci, dupa caz, in limita sumei inscrise in atestat;

b) ridica sechestrele instituite asupra bunurilor proprietate a debitorului in limita sumei inscrise in atestat, dupa caz, iar continuarea masurilor de executare silita pentru recuperarea diferentei de suma se face cu respectarea limitei prevazute la art. 227 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Cititi si: 

Cand se prescrie dreptul de a cere executarea silita

Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?

Executare silita. Care vor fi obligatiile tertului poprit si ce calcule face societatea?

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016