Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?

28-Aug-2017
2570

Prin art.230 alin (3) din Codul de procedura fiscala a fost reglementata o procedura speciala de executare silita aplicabila doar contribuabililor care, concomitent cu obligatiile fiscale pe care le au de platit statului, detin si creante asupra statului, concretizate in sume certe, lichide si exigibile pe care le au de incasat de la institutii sau autoritati publice.



Pentru a asigura o buna implementare a acestei noi reguli, ANAF a emis Ordinul nr. 3454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, prin care contribuabilii care nu si-au putut incasa la timp creantele comerciale de la institutii sau autoritati ale statului vor fi protejati de masurile de executare pe care tot statul, prin administratia fiscala, le putea lua asupra lor cu toate ca neplata obligatiilor fiscale ale acestora era determinata tocmai de neincasarea la termen a acestor creante de la alte institutii ale statului.

Debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita aplicate de catre organul fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale datorate de catre acesta si care are de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice poate depune la organul fiscal competent o cerere insotita de documentul eliberat de autoritatea sau institutia publica, prin care solicita aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

La cerere debitorul anexeaza, in original, documentul eliberat de autoritatile sau institutiile publice prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care debitorul le are de incasat de la acestea (atestat).

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


In situatia in care executarea silita este inceputa, iar debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, aceasta se continua prin poprirea sumelor certe, lichide si exigibile datorate debitorului de catre institutia sau autoritatea publica, acestea din urma indisponibilizand sumele dupa cum urmeaza:

a) in limita cuantumului sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, in situatia in care valoarea creantelor, inscrise in titlurile executorii, este mai mare sau egala decat acesta;

b) in limita creantelor ramase nestinse din titlurile executorii, in situatia in care cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile, inscrise in atestat, este mai mare decat acestea.

In termen de 5 zile de la data depunerii cererii insotite de atestatul eliberat de autoritatea sau institutia publica, organul fiscal competent comunica autoritatii sau institutiei publice adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice, instiintand despre aceasta debitorul.

Dupa infiintarea popririi, respectiv din momentul primirii adresei de infiintare a popririi, in functie de situatia in care se afla la momentul popririi, institutia sau autoritatea publica este obligata sa efectueze una dintre urmatoarele operatiuni:

a) in cazul in care nu datoreaza vreo suma de bani debitorului - sa instiinteze cu privire la aceasta organul de executare silita in termen de 5 zile de la primirea adresei de infiintare a popririi;

b) in cazul in care autoritatea sau institutia publica dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca de indata sumele pentru care s-a infiintat poprirea;

c) in cazul in care autoritatea sau institutia publica nu dispune de disponibilitati banesti in limita sumei inscrise in adresa de infiintare a popririi - sa plateasca cu prioritate, din sumele existente si cele viitoare, sumele pentru care s-a infiintat poprirea.

Sumele realizate ca urmare a infiintarii popririi sting creantele fiscale incluse in titlurile executorii pentru care s-a aplicat aceasta masura.

In situatia in care ulterior luarii unor masuri de executare silita potrivit Codului de procedura fiscala debitorul depune la organul fiscal competent cererea si atestatul eliberat de o autoritate sau o institutie publica, masurile de executare silita se ridica in cel mult 7 zile de la confirmarea de catre autoritatea sau institutia publica a primirii adresei de infiintare a popririi asupra sumelor inscrise in atestatul emis de acestea, cu exceptia cazului in care autoritatea sau institutia publica comunica faptul ca nu datoreaza vreo suma de bani debitorului urmarit.

In situatia in care suma inscrisa in atestat este mai mica decat cuantumul creantelor inscrise in titlurile executorii in temeiul carora au fost infiintate popriri si/sau instituite sechestre, precum si a eventualelor cheltuieli de executare, organul fiscal competent procedeaza astfel:

a) ridica popririle infiintate la terti sau banci, dupa caz, in limita sumei inscrise in atestat;

b) ridica sechestrele instituite asupra bunurilor proprietate a debitorului in limita sumei inscrise in atestat, dupa caz, iar continuarea masurilor de executare silita pentru recuperarea diferentei de suma se face cu respectarea limitei prevazute la art. 227 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Cititi si: 

Cand se prescrie dreptul de a cere executarea silita

Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?

Executare silita. Care vor fi obligatiile tertului poprit si ce calcule face societatea?

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata in urmatoarele zile
    • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata pana la 1 octombrie, a anuntat, marti, 25 septembrie,consilierul de stat si coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila, Laszlo Borbely, la conferinta "Strategia de dezvoltare a Romaniei". "Noi am avut o problema, am conceput multe lucruri intre 1996 si 2000 dar au ramas la nivelul hartiilor de multe ori pentru ca nu s-a tinut cont care sunt prioritatile. Toate sunt prioritati, dar daca le iei pe toate...» citeste mai departe aici

  • Termenul depunerii declaratiei informative 107, in cazul unei societati cu anul fiscal modificat
    • In cazul unei societati comerciala cu an fiscal modificat, aflata la incheirea celui de-al III an modificat, 01.07.2017-30.06.2018, ce declaratii trebuie depuse si pana cand? Se va depune Declaratia 107 pana astazi, 25.09.18, impreuna cu Declaratia 101 sau se va depune in anul 2019 pentru anul 01.07.2018-30.06.2019? Raspunsul specialistului Potrivit art. 42 alin. 3 din Codul fiscal si OPANAF 1825/2018, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016