Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se datoreaza CASS pentru venituri din dividende realizate in anul 2016 de o persoana fizica?

19-Oct-2016
2020

Potrivit ANAF, tinand cont de precizarile art .176 alin.(7) din Codul fiscal, in anul 2016 persoanele care realizeaza venituri din investitii nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate pentru aceste venituri, daca realizeaza venituri de natura celor mentionate la art. 155 alin. (1) lit. a) - d), g), i) - l), cu exceptia veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala.

Ca atare, explica ANAF, persoanele care realizeaza venituri din dividende in anul 2016 nu datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate pentru aceste venituri, daca in cursul anului fiscal realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, din pensii, din activitati independente, din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7) - (9), din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, din indemnizatii de somaj, din indemnizatii pentru cresterea copilului, din ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare si din indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale, cu exceptia veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala.

Baza legala: Legea nr 227 / 2015 articolul art 176 alin.(7).

In continuare, prezentam si materialul Dividendele si avantajele ridicarii lor in 2016. Ce se modifica din 2017?

Anul 2016 a fost si este inca unul foarte avantajos in ce priveste plata dividendelor pentru asociatii societatilor cu profit. Anul acesta se aplica pentru dividende un impozit de numai 5%, fata de impozitul anterior de 16%.

Conform prevederilor actuale, actionarii din companiile cu profit din anii trecuti pot ridica dividende dupa ce se achita impozitul pe venit sau pe profit. Cota de 5% se retine daca asociatul obtine si alte venituri pentru care plateste CASS, iar aceasta exceptie se aplica numai in anul 2016. Aceasta exceptie nu mai este valabila si din 2017, astfel ca se va plati o cota de 10,5% (5% impozit dividende si CASS de 5,5%) indiferent daca asociatii companiilor cu profit obtin si alte venituri pentru care platesc deja contributia de asigurari sociale de sanatate.

Practic, CASS pentru venituri din dividende se va datora incepand cu 1 ianuarie 2017, exceptia de mai sus fiind valabila numai pentru anul 2016.

Cota de 5% se aplica in 2016 numai pentru situatiile in care asociatul obtine deja si alte venituri pentru care achita CASS.

Cititi AICI integral articolul Dividendele si avantajele ridicarii lor in 2016. Ce se modifica din 2017?.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se datoreaza CASS pentru venituri din dividende realizate in anul 2016 de o persoana fizica?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016