Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se desfiinteaza Comisia de Supraveghere a Asigurarilor?

11-Dec-2012
3210
Potrivit unui nou proiect de ordonanta de urgenta privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara publicat de MFP, atributiile si personalul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor urmeaza sa fie preluate de aceasta institutie in cazul in care proiectul va fi aprobat.

Infiintarea noii institutii are la baza disfunctionalitatile constatate, mai ales in ultima perioada, in activitatea desfasurata in sectorul pietei de capital si cel al asigurarilor, asa cum se precizeaza in documentul publicat de MFP.

In consecinta, Autoritatea de Supraveghere Financiara ar urma sa preia toate atributiile si prerogativele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

Capitolul 1
Dispozitii generale

Art. 1 - (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara.

(2) Autoritatea de Supraveghere Financiara, denumita in continuare A.S.F., se infiinteaza ca autoritate administrativa autonoma, de specialitate, cu personalitate juridica, independenta, autofinantata, care isi exercita atributiile potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, prin
preluarea tuturor atributiilor si prerogativelor Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei
de Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

(3) A.S.F. are sediul central in municipiul Bucuresti, str. Foișorului, sector 3 si isi poate deschide reprezentante in orice alta localitate de pe teritoriul Romaniei in functie de necesitati.

Art. 2 - (1) In sensul prezentei ordonante de urgenta, supravegherea exercitata de A.S.F. priveste activitatea:

a) intermediarilor in instrumente financiare, organismelor de plasament colectiv, pietelor de instrumente financiare si depozitarului central, precum si asupra operatiunilor de piata si emitentilor, conform prevederilor Legii nr.297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2012 privind organismele de
plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de investitii, precum si pentru modificarea si
completarea Legii nr.297/2004 privind piata de capital, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2002 privind aprobarea Statutului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr.514/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii
nr. 253/2004 privind caracterul definitiv al decontarii in sistemele de plati si in sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare, cu modificarile si completarile ulterioare,
Ordonantei Guvernului nr. 9/2004 privind unele contracte de garantie financiara, aprobata prin
Legea nr. 222/2004, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit
si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.227/2007, cu
modificarile si completarile ulterioare;

b) asiguratorilor, reasiguratorilor, intermediarilor in asigurari si reasigurari si a altor activitati in legatura cu acestea, conform prevederilor Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren sau inundatiilor, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2008 privind implementarea principiului egalitatii de tratament intre femei si barbati in ceea ce priveste accesul la bunuri si servicii si furnizarea de bunuri si servicii, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2005 pentru stabilirea unor masuri privind vehiculele rutiere inmatriculate, aprobata prin Legea nr. 432/2006, Legi nr. 503/2004 privind redresarea financiara si falimentul societatilor de asigurare;

c) sistemului de pensii private, conform Legii nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.50/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobata cu completari prin Legea nr.313/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, Legii nr. 187/2011 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2008 privind implementarea principiului egalitatii de tratament intre femei si barbati in ceea ce priveste accesul la bunuri si servicii si furnizarea de bunuri si servicii.

(2) A.S.F. este autoritate competenta la nivel national pentru aplicarea si urmarirea respectarii actelor normative de directa aplicabilitate emise la nivelul Uniunii Europene, in domeniile la care se face referire in alin. (1), daca prin lege nu se prevede altfel.

Art. 3 - Supravegherea exercitata de A.S.F., prevazuta la art.2 alin.(1), se realizeaza prin:

a) acordarea, suspendarea, retragerea ori refuzul acordarii, dupa caz, in conditiile legii, de autorizatii, aprobari, avize, atestate, derogari;
b) emiterea de reglementari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I;
c) realizarea controlului asupra entitatilor si operatiunilor prevazute la art.2 alin.(1) pe baza raportarilor primite si prin verificari la fata locului;
d) dispunerea de masuri si aplicarea de sanctiuni.

Art.4 - A.S.F., membrii conducerii si personalul acesteia nu vor solicita si nici accepta instructiuni de orice natura de la nicio alta institutie, organism sau autoritate in exercitarea atribuțiilor lor conferite de lege.

Proiectul integral poate fi consultat AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, noua Clasificare a activitatilor din economia nationala - CAEN Rev.3 devine obligatorie pentru toti contribuabilii. In acext context, fiindca au aparut aceste actualizari prin Ordinul nr. 377/2024 al Institutului National de Statistica, persoanele fizice si juridice vor trebui sa actualizeze codul CAEN al obiectului de activitate, conform prevederilor legale. Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025 Avand in vedere ca prin Ordinul...» citeste mai departe aici

  • Norme de venit 2025. LISTELE pe judete

    • Normele de venit reprezinta plafoane anuale stabilite de stat pentru determinarea impozitului pe venit la persoanele care desfasoara activitati independente. Exista anumite conditii ce trebuie indeplinite de contribuabili pentru aplicarea normelor de venit, vom analiza in acest articol principalele reglementari legislative si vom prezenta listele cu normele de venit stabilite in 2025 pentru fiecare judet. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016