Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se schimba procedura de solutionare a deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursare

17-Apr-2017
950

Potrivit principalelor directii de actiune ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in anul 2017, destinate cresterii nivelului colectarii veniturilor bugetare, la punctul 11 s-a stabilit "reducerea numarului inspectiilor fiscale efectuate pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare si utilizarea corespunzatoare a fondului de timp astfel disponibil prin diminuarea numarului de deconturi cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata solutionate cu control anticipat" .

In acest scop ANAF propune printr-un proiect de ordin cateva modificari din necesitatea cresterii gradului de predictibilitate privind existenta riscului fiscal real privind efectuarea unei rambursari de TVA necuvenite, iar reglementarea este de natura sa conduca, atat la solutionarea cu celeritate a solicitarilor contribuabililor, cat si la o utilizare eficienta a resurselor administratiei fiscale.

Potrivit prevederilor art.169 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, potrivit procedurii si conditiilor aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Din aceste prevederi rezulta ca, in situatia in care din informatiile detinute, organele fiscale constata existenta unui risc pentru o rambursare de TVA necuvenita, solicitarile de rambursare ale persoanelor impozabile se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Pentru aplicarea acestor prevederi, s-au stabilit, prin Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, reguli pentru constituirea bazei de date speciale privind persoanele impozabile pentru care organele fiscale au stabilit risc fiscal.

Potrivit actualelor prevederi procedurale, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3699/2015, in aceasta baza de date speciala sunt inscrise persoanele impozabile despre care organele de inspectie fiscala sau organele cu atributii de administrare fiscala au informatii ca prezinta un risc fiscal mare pentru rambursarea TVA.

In vederea cresterii gradului de acuratete a procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, se considera necesar ca baza de date speciala sa cuprinda informatii privind existenta unui risc fiscal cu privire la rambursarea de TVA, transmise de structurile cu atributii de inspectie fiscala, de administrare fiscala, Directia generala juridica sau structurile juridice teritoriale si Directia generala antifrauda fiscala.

Avand in vedere ca, pentru decontul care prezinta un risc fiscal mare, rambursarea se efectueaza in urma unei inspectii fiscale si ca alineatul (9) al art.169 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prevede ca:

"(9) In cazul inspectiei fiscale anticipate, efectuate pentru solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA, prin exceptie de la prevederile art. 117, perioada supusa inspectiei fiscale va cuprinde exclusiv perioadele fiscale in care s-au derulat operatiunile care au generat soldul sumei negative a taxei…. ",

Este imperios necesar ca, pornind de la informatiile cuprinse in baza de date speciala, sa se efectueze o analiza distincta. pentru a se stabili daca, intr-adevar pentru decontul respectiv, exista riscul unei rambursari necuvenite.

Analiza se va efectua pornind de la informatiile care au condus la inscrierea persoanei impozabile in baza de date speciala, raportate la soldul sumei negative solicitat la rambursare si avand in vedere orice alte informatii relevante care pot configura sau nu existenta unui risc fiscal constand intr-o rambursare necuvenita, risc ce poate fi verificat si identificat de catre organele de inspectie fiscala in cadrul unei actiuni de inspectie.

Totodata, pentru a asigura aplicarea unitara a Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, se propune ca prin aceasta sa fie prevazute, expres, atat situatiile/motivele care stau la baza stabilirii riscului fiscal pentru persoanele impozabile si, implicit, pentru inscrierea in baza de date speciala, cat si situatiile/motivele pe baza carora organele fiscale pot radia din aceasta baza de date persoanele impozabile.

Aceasta propunere de modificare a proiectului de ordin face parte din planul asumat de ANAF si prezentat Guvernului Romaniei in vederea cresterii incasarilor si a conformarii voluntare.

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se schimba procedura de solutionare a deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in Monitorul Oficial!
    • UPDATE 15 noiembrie 2018! In data de 14 noiembrie 2018 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei OUG nr.79/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Principala modificare priveste aplicarea salariul minim diferentiat pe studii sau vechime. Astfel, in ce priveste introducerea salariului minim diferentiat in functie de vechimea in munca sau de nivelul studiilor, Codul Muncii se MODIFICA, iar la articolul 164, dupa alineatul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100
    • Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri. Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Presedintele Consiliului Fiscal: Am construi cate o autostrada anual daca am colecta TVA cat bulgarii
    • Romania ar avea venituri bugetare pentru o autostrada lunga cat Comarnic - Brasov, in fiecare an, daca ar avea gap-ul de TVA cat Bulgaria, estimeaza Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal (CF). „In Bulgaria au un gap de TVA de doar 13,56%, noi avem 36%. Daca am avea o rata de colectare precum Bulgaria, ceea ce n-ar trebui sa nu fie de netrecut, am avea venituri bugetare in plus de 3,8 miliarde de euro, o autostrada mare in fiecare an. Va imaginati lucrul acesta? Este ceva...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016