Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se schimba procedura de solutionare a deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursare

17-Apr-2017
906

Potrivit principalelor directii de actiune ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in anul 2017, destinate cresterii nivelului colectarii veniturilor bugetare, la punctul 11 s-a stabilit "reducerea numarului inspectiilor fiscale efectuate pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare si utilizarea corespunzatoare a fondului de timp astfel disponibil prin diminuarea numarului de deconturi cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata solutionate cu control anticipat" .

In acest scop ANAF propune printr-un proiect de ordin cateva modificari din necesitatea cresterii gradului de predictibilitate privind existenta riscului fiscal real privind efectuarea unei rambursari de TVA necuvenite, iar reglementarea este de natura sa conduca, atat la solutionarea cu celeritate a solicitarilor contribuabililor, cat si la o utilizare eficienta a resurselor administratiei fiscale.

Potrivit prevederilor art.169 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, potrivit procedurii si conditiilor aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Din aceste prevederi rezulta ca, in situatia in care din informatiile detinute, organele fiscale constata existenta unui risc pentru o rambursare de TVA necuvenita, solicitarile de rambursare ale persoanelor impozabile se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.

Pentru aplicarea acestor prevederi, s-au stabilit, prin Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, reguli pentru constituirea bazei de date speciale privind persoanele impozabile pentru care organele fiscale au stabilit risc fiscal.

Potrivit actualelor prevederi procedurale, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3699/2015, in aceasta baza de date speciala sunt inscrise persoanele impozabile despre care organele de inspectie fiscala sau organele cu atributii de administrare fiscala au informatii ca prezinta un risc fiscal mare pentru rambursarea TVA.

In vederea cresterii gradului de acuratete a procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, se considera necesar ca baza de date speciala sa cuprinda informatii privind existenta unui risc fiscal cu privire la rambursarea de TVA, transmise de structurile cu atributii de inspectie fiscala, de administrare fiscala, Directia generala juridica sau structurile juridice teritoriale si Directia generala antifrauda fiscala.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Avand in vedere ca, pentru decontul care prezinta un risc fiscal mare, rambursarea se efectueaza in urma unei inspectii fiscale si ca alineatul (9) al art.169 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prevede ca:

"(9) In cazul inspectiei fiscale anticipate, efectuate pentru solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA, prin exceptie de la prevederile art. 117, perioada supusa inspectiei fiscale va cuprinde exclusiv perioadele fiscale in care s-au derulat operatiunile care au generat soldul sumei negative a taxei…. ",

Este imperios necesar ca, pornind de la informatiile cuprinse in baza de date speciala, sa se efectueze o analiza distincta. pentru a se stabili daca, intr-adevar pentru decontul respectiv, exista riscul unei rambursari necuvenite.

Analiza se va efectua pornind de la informatiile care au condus la inscrierea persoanei impozabile in baza de date speciala, raportate la soldul sumei negative solicitat la rambursare si avand in vedere orice alte informatii relevante care pot configura sau nu existenta unui risc fiscal constand intr-o rambursare necuvenita, risc ce poate fi verificat si identificat de catre organele de inspectie fiscala in cadrul unei actiuni de inspectie.

Totodata, pentru a asigura aplicarea unitara a Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, se propune ca prin aceasta sa fie prevazute, expres, atat situatiile/motivele care stau la baza stabilirii riscului fiscal pentru persoanele impozabile si, implicit, pentru inscrierea in baza de date speciala, cat si situatiile/motivele pe baza carora organele fiscale pot radia din aceasta baza de date persoanele impozabile.

Aceasta propunere de modificare a proiectului de ordin face parte din planul asumat de ANAF si prezentat Guvernului Romaniei in vederea cresterii incasarilor si a conformarii voluntare.

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se schimba procedura de solutionare a deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Afacerile hand-made pot participa gratuit la targul national pentru artizanat. Cazarea si transportul se deconteaza
    • Incepand de luni, 23 iulie 2018, ora 10:00, micii artizani si mestesugari din Romania se pot inscrie in Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). Atunci aplicatia va deveni activa. Programul se adreseaza persoanelor fizice si intreprinderilor mici si mijlocii care au ca activitate producerea si comercializarea de produse lucrate manual sau artizanale, prestarea serviciilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016