Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sediu permanent in strainatate. Ce obligatii de plata si declarative apar?

10-Iun-2016
1009

In analiza de mai jos, avem ca exemplu al analizei noastre o societate care presteaza catre un client UE servicii de constructii. Locul prestarii serviciilor este o tara UE. Pentru a onora contractul, societatea din Romania trimite in tara beneficiarului 1-2 salariati care presteaza serviciile respective. Durata contractului este de un an cu prelungire sau contract nou dupa expirare.

Vom stabili daca pentru aceasta activitate societatea din Romania trebuie sa deschida sediu permanent acolo, care sunt implicatiile fiscale si declarative in acest sens, precum si ce impozite se platesc si unde anume, atat in Romania, cat si in statul strain.

Durata de la care un santier este considerat sediu permanent este cea stabilita de legislatia statului membru unde este situat santierul (spre exemplu, in Romania este de 6 luni – art. 8 alin. 3 din Codul fiscal).

Daca societatea detine certificatul de rezidenta fiscala eliberat de autoritatile fiscale din Romania se vor aplica prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata cu statul respectiv (de regula, in aceste conventii durata de la care un santier este considerat sediu permanent este mai mare – 12 luni sau, in unele cazur, chiar 18 luni). Perioadele de prelungire a activitatii pe santier, indiferent de metoda (prelungire tacita, act aditional, contract nou) sunt luate in considerare la calculul duratei santierului.

Aceasta implica inregistrarea sediului permanent la autoritatile fiscale din statul membru unde este situat santierul, declararea si plata impozitului pe profit aferent activitatii santierului la acele autoritati, in conformitate cu legislatia fiscala a statului strain.

In Romania sediul permanent trebuie declarat ca sediu secundar in termen de 30 de zile de la infiintare conform art. 85 alin. 2 din Codul de procedura fiscala, cu ajutorul formularului 061 "Declaratie privind sediile secundare".

In plus, veniturile si cheltuielile sediului permanent se vor reflecta in contul de profit si pierderi al societatii, iar profitul impozabil aferent sediului permament va fi impozitat si in Romania. Pentru a evita dubla impunere se aplica prevederile art. 39 "Evitarea dublei impuneri" din Codul fiscal in sensul ca impozitul pe profit unui stat strain se scade din impozitul pe profit din Romania sub forma de credit fiscal extern, daca exista conventie de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul strain respectiv si se prezinta dovada achitarii impozitului pe profit in strainatate. La pct. 39 alin. 6 din Normele metodologice de aplicare este dat un exemplu practic in acest sens.

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu permanent in strainatate. Ce obligatii de plata si declarative apar?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"