Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In analiza urmatoare, am ales o societate comerciala care deschide un punct de lucru in aceeasi localitate cu peste 5 angajati. Vom vedea daca este obligata sa inregistreze fiscal punctul de lucru si daca este corect daca angajatii punctului de lucru au incheiate contractele de munca pe adresa sediului social. In plus, vom vedea cum se face dovada in momentul inregistrarii la Administratia Financiara a numarului de angajati.
Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.
La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Daca locul muncii salariatilor este la punctul de lucru se va incheia act aditional la contractul individual de munca prin care se va modifica locul muncii la sediul secundar.
Sediul secundar cu peste 5 salariati se va inregistra fiscal prin depunerea formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare". Impozitul pe venit se va declara pe sediul secundar.
Doada numarului de salariati care au locul de munca la punctul de lucru se face cu contractele de munca/actele aditionale din care sa rezulte locul muncii.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Declaratia Unica in cazul rezidentilor ANGAJATI in strainatate: Cand trebuie completata?Cat de important este procesul de recrutare si cum te asiguri ca este facut corectSolidaritatea Sanitara: Legea salarizarii din sanatate, incalca flagrant interesele ANGAJATIlorTeste Covid-19 pentru ANGAJATI. Cum se inregistreaza in contabilitate?Tratament cadouri si tichete cadou oferite ANGAJATIlor. Cum procedam?Ultimele articole
Inchidere punct de lucru. Legislatie si acte necesareContract de mandat vs contract de muncaDeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCare este salariul minim in industria alimentaraProiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimArticole similare
Studiu de caz: Inregistrarea unui sediu juridic secundar in cazul unei persoane juridice straineAccize. Obligatii fiscale si obtinerea certificatului constatatorSediul secundar. Unde se declara si vireaza impozitul pe venitul din salariiPrestari servicii catre client strain. Ce procedura urmam cand nu exista un cod valid de TVA?Impozitul pe constructii. Modificarile care se aplica Codul fiscal 2016?Ultimele articole
Inchidere PUNCT DE LUCRU. Legislatie si acte necesareAutorizare cod CAEN. Acte necesare si proceduraPlafon plati numerar 2023. Plafoane in cazul societatilor cu mai multe casierii, aprobate prin OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Articole similare
Zoom fiscal: Schimbare sediu social si valabilitate registru unic de controlInchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcatPrestari servicii in agricultura. Punct de lucruDocumentar fiscal: cum se declara sediile secundare in Romania?Factura emisa de o sucursala a unei firme din UE. Ce regim fiscal se aplica?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteRegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptiePFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleArticole similare
Taxa speciala pentru autoturisme si autovehiculeLegea 225/2015. Explicatii si prevederi esentialeFactura emisa de prestator cu codul TVA anulat din oficiu. Regim fiscal si contabilANAF: Proiect de ordin privind anumite restituiri ale impozitului pe venit, in dezbatereIntocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?Ultimele articole
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Amnistie fiscala 2024. Modificari importante introduse prin OUG 112/2024Fisa sintetica pe platitor. Cum o poti obtine si la ce servesteCodul de identificare fiscala (CIF): Ce este si unde il gasestiEsalonare la plata obligatii fiscale in derulare. Cum se aplica OUG 107/2024Sfaturi de la experti
Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024
Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024
Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august
Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA