Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediul social in aceeasi localitate. Ce obligatii avem in ce priveste angajatii si punctul de lucru?

25-Ian-2017
6100

In analiza urmatoare, am ales o societate comerciala care deschide un punct de lucru in aceeasi localitate cu peste 5 angajati. Vom vedea daca este obligata sa inregistreze fiscal punctul de lucru si daca este corect daca angajatii punctului de lucru au incheiate contractele de munca pe adresa sediului social. In plus, vom vedea cum se face dovada in momentul inregistrarii la Administratia Financiara a numarului de angajati.

Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.

La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Daca locul muncii salariatilor este la punctul de lucru se va incheia act aditional la contractul individual de munca prin care se va modifica locul muncii la sediul secundar.

Sediul secundar cu peste 5 salariati se va inregistra fiscal prin depunerea formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare". Impozitul pe venit se va declara pe sediul secundar.

Doada numarului de salariati care au locul de munca la punctul de lucru se face cu contractele de munca/actele aditionale din care sa rezulte locul muncii.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti

  • Calcul rezultat fiscal

    Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Acordare credit unui IFN

    Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024

    • Amnistia fiscala care prevede anularea unor accesorii si amanari la plata pentru datornici a fost introdusa prin OUG 107/2024, iar recent a fost publicat in Monitorul Oficial si Ordinul 5521/2024 care contine procedura pe care trebuie sa o urmeze contribuabilii ca sa beneficieze de masuri. Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii Procedura de acordare a amanarii la plata (1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare,...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024. Obligatii fiscale scadente pentru luna OCTOMBRIE 2024 Luni, 7 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania Dupa caz, contribuabilii depun: Formularul 010...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an

    • Pentru ca ne pregatim deja de un final de an incins din punct de vedere fiscal, venim n ajutorul dumneavoastra si va oferim o serie de oferte de pana la 60% la cele mai important titluri de contabilitate si fiscalitate. Cu ajutorul lor veti reusi sa scapati de amenzile si sanctiunile pentru neconformare date de ANAF si va puteti adapta noilor modificari legislative, care nu sunt putine la numar. Reduceri de toamna de pana la 60% TAXARE 2024. Noutatile Codului fiscal (stick USB) Ne...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016