Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In analiza urmatoare, am ales o societate comerciala care deschide un punct de lucru in aceeasi localitate cu peste 5 angajati. Vom vedea daca este obligata sa inregistreze fiscal punctul de lucru si daca este corect daca angajatii punctului de lucru au incheiate contractele de munca pe adresa sediului social. In plus, vom vedea cum se face dovada in momentul inregistrarii la Administratia Financiara a numarului de angajati.
Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.
La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Daca locul muncii salariatilor este la punctul de lucru se va incheia act aditional la contractul individual de munca prin care se va modifica locul muncii la sediul secundar.
Sediul secundar cu peste 5 salariati se va inregistra fiscal prin depunerea formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare". Impozitul pe venit se va declara pe sediul secundar.
Doada numarului de salariati care au locul de munca la punctul de lucru se face cu contractele de munca/actele aditionale din care sa rezulte locul muncii.
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 22 - 26 iunie 2009Modificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe venitNoutati Legislatie Fiscala 27 - 31 octombrie 2008Finantele modifica declaratia nefinanciara care trebuie depusa in mod obligatoriu de anumite firme mariDirectia Antifrauda Fiscala a identificat prejudicii de 99,1 milioane euroUltimele articole
Reprezentantii IMM-urilor RESPING scaderea pragului de la 500.000 la 100.000 euro pentru microintreprinderiDepunere D101 in 2024. Nedepunerea la timp sau completarea eronata a declaratiei se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de leiOrdinul 371/2024. Din 19 iunie 2024 se aplica noi reguli pentru PFA-urile care trebuie sa se inregistreze fiscalFirme care NU mai au ANGAJATI. De cand se face trecerea la impozit pe profitReorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartieArticole similare
Sponsorizari pentru autoritatile locale. Deduceri din impozitul pe profitImpozitul pe profit si impozitul specific pentru anul 2017. Ce firme vor plati?Care sunt noile prevederi fiscale aferente jocurilor de noroc?Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?Recuperare TVA din stat membru. Cum procedam?Ultimele articole
Plafon plati numerar 2023. Plafoane in cazul societatilor cu mai multe casierii, aprobate prin OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Noi plafoane de incasari si plati. Sumele in numerar aflate in casierie pot depasi 50.000 lei/zi?Inchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieArticole similare
Punct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Studiu de caz: Inchirierea si declararea unui imobil ca SEDIU SECUNDARIntrebari importante privind completarea facturilorInfiintare punct de lucru sau SEDIU SECUNDAR. Un depozit poate fi punct de lucru?Jurisprudenta Curtii Europene de Justitie ? Izvor de drept in legislatia romaneasca - apr. 2008Ultimele articole
Cheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteRegistrul Unic de Control: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptiePFA-urile si profesionistii vor interactiona, de la 1 ianuarie 2022, cu un alt organ fiscal. Reguli noi pentru administrarea obligatiilor fiscaleArticole similare
ANAF: Se modifica administrarea contribuabililor mijlocii. Ce e nou din 2013Calcul accesorii in urma unui control fiscalObligativitatea declararii la ANAF a asocierii in participatiuneOrdinul 393/2021.Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoane care solicita inregistrarea in scopuri de TVAOrdinul nr. 43/2020: S-au aprobat modelele de formulare pentru colectarea creantelor bugetareUltimele articole
Ordinul 371/2024. Din 19 iunie 2024 se aplica noi reguli pentru PFA-urile care trebuie sa se inregistreze fiscalANAF modifica mai multe declaratii de impunere: D101, D101 Grup Fiscal, D301, D307, D311 si formularul 710Noul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiariDeclaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse si prin platforma e-TAX, conform Ordinului 209/2024Declaratia Unica in 2024. Se mai poate corecta declaratia?Sfaturi de la experti
Intrebare: Referitor la: ,,Asta inseamna ca in situatia livrarilor, achizitiilor intracomunitare, import/export se va declara totul in RO e-Transport indiferent daca sunt sau nu produse cu risc fiscal, indiferent de categoria de vehicul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca a aparut vreo modificare legata de cele doua conditii legate de masa bruta de 500 kg si valoare de 10.000 ron pentru achiziitiile si livrarile intracomunitare si importuri/exporturi sau aceste conditii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<