Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
"De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online". Aceasta este declaratia facuta recent chiar de catre presedintele ANAF, Dragos Doros, prin care se explica fara echivoc faptul ca relatia dintre contribuabil si Ministerul de Finante se va muta online.
In urma acestui anunt, unul dintre cititorii nostri ne-a trimis urmatoarea intrebare. "In aceasta situatie ce facem? Ii obligam pe toti contabilii sa aiba semnatura electronica?". O intrebare cat se poate de pertinenta, la care raspunsul este si el, foarte clar: Da!
Chiar si in acest moment exista o lista extinsa de declaratii fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Acestora li se adauga si obligatiile fiscale ale contribuabililor mari si mijlocii, si sediile secundare ale acestora, care trebuie depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National (http://www.e-guvernare.ro/).
Ce este de facut pentru contabili, in aceste conditii? Solutia este, in fapt, una singura: fiecare contabil trebuie sa aiba, mai devreme sau mai tarziu, un certificat digital care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica. Mai ales ca acesta va putea fi utilizat pentru toti clientii pe care ii are contabilul nostru, un avantaj destul de mare.
Cum ne putem achizitiona semnatura electronica? La ce costuri? Cat timp este ea valabila? Procesul este relativ simplu si aproximativ intr-o saptamana va poate aduce in birou kitul de semnatura.
Pasul 1: alegeti firma de la care doriti sa achizitionati certificatul digital. Alfa Sign, spre exemplu, este unul dintre furnizorii certificati pentru semnatura electronica, fiind in top 3 firme din Romania in acest domeniu. Puteti intra pe pagina lor de prezentare (...click aici pentru detalii>>) si veti gasi Formularul pe care trebuie sa il completati.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Pasul 2: Transmiteti actele necesare, semnati ce este de semnat si ...gata! Kitul complet pentru Semnatura digitala va fi al dvs. in cateva zile (...click aici pentru a vedea ce acte sunt necesare>>)
Cat costa? Promotia celor de la AlfaSign face ca intreg kitul pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Veti primi Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica (...click aici pentru a vedea cat costa)
Cat este valabil acest certificat digital? Conform legii, el poate fi folosit timp de un an. Apoi va trebui sa il reinnoiti. Oferta propusa de AlfaSign pentru reinnoire este de doar 27 de euro. Un avantaj considerabil este faptul ca puteti face reinnoirea exclusiv online, fara sa va deplasati undeva sau sa trebuiasca sa trimiteti/primiti acte prin curier. (...click aici pentru a vedea cum se reinnoieste certificatul>>)
Atentie: puteti sa reinnoiti semnatura digitala si la alta firma decat la cea de la care ati achizitionat initial semnatura electronica. Altfel spus, daca oferta de la Alfa Sign pentru reinnoire este mai buna decat altele, puteti sa apelati la ea fara probleme.
In mod cert, detinerea unui certificat digital reprezinta un avantaj pentru contabili. Respectati rigorile legii in vigoare fara sa va angajati la costuri foarte mari, profitand, in schimb, de beneficiile oferite de acesta. In plus, il puteti reinnoi rapid si usor, chiar si printr-o procedura exclusiv online.
Asa cum se poate observa, avantajele sunt multiple. Indepliniti obligativitatea depunerii online pentru anume declaratii, scapati de cozi si deplasari pentru altele si il puteti folosi pentru toti clientii. Atentie, insa, la procurile notariale prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Acestea trebuie sa fie valabile pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.
In concluzie, va sfatuim sa achizitionati cat mai repede Kitul pentru Semnatura Digitala. Este ceea ce orice profesionist ar trebui sa aiba incepand cu 1 ianuarie 2017.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Semnatura electronica: cele mai bune oferte in 2017. Cum se obtine, cat costa si cat dureazaSchimbarea furnizorului de semnatura electronica. Procedura pas cu pasArticole similare
Cerinte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrieProcedura de implementare a masurii Microgranturi din fonduri externe nerambrusabile a fost aprobata. Beneficiarii trebuie sa indeplineasca 5 conditii cumulativeNoua declaratie de beneficiar real este mai usor de completat: are doar o pagina si jumatate si nu trebuie insotita de alte documenteEste OFICIAL! Termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real este prelungit pana la 1 octombrieAtentie: cele 9 obligatii declarative ale lunii octombrie pe care trebuie sa le depuneti electronic!Ultimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD112 in 2024. A fost aprobat un nou model de formular prin Ordinul 3796/2024Conform Ordinului 2326/2017, declaratiile fiscale se transmit OBLIGATORIU in sistem online. Lista formularelorE-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-TransportDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelArticole similare
AFIR a introdus semnatura electronica pentru solicitarea fondurilor europene prin PNDRDepunere si SEMNATURA DIGITALA. Cine poate obtine acest drept si care e procedura?Sesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor fiscale in mod electronicRevocarea accesului la serviciul de depunere online32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronicUltimele articole
e-Factura: ce trebuie sa stii daca esti antreprenorSolicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliUtilizarea SAF-T: D406 trebuie impartita in segmente de firmele care au foarte multe inregistrari contabileCe trebuie sa contina si cum se transmite Declaratia 406 pentru raportarea in SAF-T de la 1 ianuarie 2023Sfaturi de la experti
F7000 - Obligatie de raportare
Intrebare: Societatea noastra ca broker de inchirieri auto care ofera practic servicii de promovare pentru firmele de inchirieri auto si incaseaza un comision din tranzactii este nevoie sa completam declaratia de platforme si anume F7000?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Monografie contabila asociere in participatie
Intrebare: Se incheie un acord de asociere intre 2 persoane juridice, ambele platitoare de TVA si impozit pe profit pentru a participa in calitate de ofertant, in vederea atribuirii unui contract de achizitie publica. Activitatea desfasurata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA