Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Semne distinctive pentru tranzactii transfrontaliere prin DAC6. In ce conditii se depune formularul?

08-Feb-2021
2920

O societate care are ca obiect de activitate 8299 alte activitati suport pentru intreprinderi are venituri din prestrari de servicii cu tari din UE si in afara UE, prestari de servicii legate de recrutarea persoanelor pentru forta de munca, aceasta societate trebuie sa depuna formularul DAC6?

Raspunsul specialistului:


Raportarea prin DAC6 nu este conditionata de obiectul de activitate desfasurat de societate, ci de existenta unor tranzactii tranfrontaliere care sunt realizate in scopul obtinerii unui beneficiu fiscal, in sensul ca se are in vedere plata unor obligatii fiscale (taxe si impozite) mult mai mici. Tranzactiile transfrontaliere sunt operatiunile economice desfasurate pe teritoriul mai multor state, dintre care cel putin unu este stat membru UE. Astfel, orice tranzactie trebuie raportata numai daca exista indicii ca tranzactia respectiva se incadreaza in categoria tranzactiilor transfrontaliere si are drept scop diminuarea obligatiilor fiscale.

In functie de clauzele contractelor incheiate cu beneficiari si in functie de circuitul documentelor pe parcursul derularii acestora, numai dvs. sunteti in masura sa apreciati daca tranzactia respectiva prezinta unul sau mai multe din semnele distinctive definite la lit. u) a art. 268 din Codul de procedura fiscala care ar conduce la evitarea raportarii obligatiilor fiscale "semn distinctiv = o caracteristica sau insusire a unui aranjament transfrontalier care prezinta un indiciu al unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale, astfel cum este prevazut in anexa nr. 4;" 

Astfel, in lipsa unor indicii, valoarea serviciilor respective nu trebuie raportata prin declaratia DAC6 al carui formular este reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 1029 din 11 mai 2020 privind aprobarea formularului utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii.


Astfel, pot fi indicii, respectiv semne distinctive ca tranzactia reprezinta un aranjament transfrontalier, daca: 
un contribuabil relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii impune sa nu raporteze modul de obtinere a unui avantaj fiscal catre intermediari;
intermediarul primeste un comision, o dobanda sau o remuneratie aferenta costurilor financiare ale aranjamentului respectiv;
exista un flux standardizat al documentelor;
au loc tranzactii transfrontaliere artificiale asa cum sunt definite prin art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal drept tranzactii care nu au un continut economic si care nu pot fi utilizate in cadrul unei practici comerciale obisnuite. Practic, tranzactiile artificiale au drept scop, fie evitarea impozitarii, fie obtinerea unor avantaje fiscale. Astfel de tranzactii artificiale pot fi: 
achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi; 
intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale;
transferul pierderilor catre o alta jurisdictie.

In acest context, de retinut este faptul ca situatia prezentata de dvs. este rezultatul unei tranzactii comerciale obisnuite de prestare de servicii pentru care societatea din Romania este remunerata in baza tarifului negociat pentru astfel de operatiuni. Astfel, consider ca nu exista indicii ca operatiunea s-ar incadra in tranzactie transfrontaliera daca:
este efectuata in cadrul unei operatiuni bilaterale, fara a fi o componenta a unui aranjament transfrontalier astfel incat sa prezinte un risc fiscal.
nu este rezultatul unor tranzactii circulare care au drept scop spalarea banilor prin implicarea unor parti interpuse; 
este stabilita la valoarea de piata, tariful practicat fiind usor de evaluat si comparat cu tarife similare;
este facturata si raportata la autoritatea fiscala din Romania, atat d.p.d.v. fiscal prin decontul de TVA cod 300, cat si informativ, prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES in cazul tranzactiilor cu state membre;
este incasata prin transfer bancar, fara a fi rezultatul unei compensari cu valoarea altei tranzactii de natura unei prestari de servicii, a unui comision pentru intermediere in diverse operatiuni, etc. astfel incat obligatiile de plata sa fie anulate reciproc.
este transparenta, fara a ascunde functii si/sau riscuri.

Un alt criteriu pentru tranzactiile transfrontaliere ar fi incadrarea partenerilor de afaceri (beneficiari ai serviciilor prestate sau furnizori ai fortei de munca recrutabile) in cadrul unei jurisdictii cooperante pentru schimbul reciproc de informatii sau in cadrul unei juridictii necooperante. Lista statelor necooperante se regaseste in anexa nr. 1 reglementata initial prin O.P.A.N.A.F. nr. 3.626/2016 privind stabilirea listei jurisdictiilor raportoare, cu care Romania va colabora in baza Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturile financiare, a listei institutiilor financiare nonraportoare si a listei conturilor excluse, prevazute in instrumentele juridice de drept international la care Romania s-a angajat din perspectiva schimbului automat de informatii financiare, lista modificata recent prin O.P.A.N.A.F. nr. 3 din 5 ianuarie 2021 publicat in M. Of. nr. 33 din 12 ianuarie 2021.

In baza acestor indicii si criterii, consider ca numai dvs., respectiv administratorul societatii pe care o reprezentati sunteti in masura sa apreciati, daca raportarea trebuie efectuata conform cerintelor de la art. 291 4 "Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii" din Codul fiscal

Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Detalii««


La analizarea operatiunilor efectuate de societatea pe care o reprezentati, pentru a stabili daca trebuie sau daca nu trebuie sa efectuati raportarea, va recomand sa consultati si Ghidul privind interpretarea Directivei Europene nr. 822/2018 (DAC6) cu un continut de 36 pagini, publicat pe site-ul ANAF in data de 13 ianuarie 2021. In acest ghid se regasesc si cateva exemple pentru incadrarea corecta a operatiunilor economice in categoria aranjamentelor transfrontaliere.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Detalii««

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016