Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Semne distinctive pentru tranzactii transfrontaliere prin DAC6. In ce conditii se depune formularul?

08-Feb-2021
1345

O societate care are ca obiect de activitate 8299 alte activitati suport pentru intreprinderi are venituri din prestrari de servicii cu tari din UE si in afara UE, prestari de servicii legate de recrutarea persoanelor pentru forta de munca, aceasta societate trebuie sa depuna formularul DAC6?

Raspunsul specialistului:


Raportarea prin DAC6 nu este conditionata de obiectul de activitate desfasurat de societate, ci de existenta unor tranzactii tranfrontaliere care sunt realizate in scopul obtinerii unui beneficiu fiscal, in sensul ca se are in vedere plata unor obligatii fiscale (taxe si impozite) mult mai mici. Tranzactiile transfrontaliere sunt operatiunile economice desfasurate pe teritoriul mai multor state, dintre care cel putin unu este stat membru UE. Astfel, orice tranzactie trebuie raportata numai daca exista indicii ca tranzactia respectiva se incadreaza in categoria tranzactiilor transfrontaliere si are drept scop diminuarea obligatiilor fiscale.

In functie de clauzele contractelor incheiate cu beneficiari si in functie de circuitul documentelor pe parcursul derularii acestora, numai dvs. sunteti in masura sa apreciati daca tranzactia respectiva prezinta unul sau mai multe din semnele distinctive definite la lit. u) a art. 268 din Codul de procedura fiscala care ar conduce la evitarea raportarii obligatiilor fiscale "semn distinctiv = o caracteristica sau insusire a unui aranjament transfrontalier care prezinta un indiciu al unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale, astfel cum este prevazut in anexa nr. 4;" 

Astfel, in lipsa unor indicii, valoarea serviciilor respective nu trebuie raportata prin declaratia DAC6 al carui formular este reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 1029 din 11 mai 2020 privind aprobarea formularului utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii.


Astfel, pot fi indicii, respectiv semne distinctive ca tranzactia reprezinta un aranjament transfrontalier, daca: 
un contribuabil relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii impune sa nu raporteze modul de obtinere a unui avantaj fiscal catre intermediari;
intermediarul primeste un comision, o dobanda sau o remuneratie aferenta costurilor financiare ale aranjamentului respectiv;
exista un flux standardizat al documentelor;
au loc tranzactii transfrontaliere artificiale asa cum sunt definite prin art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal drept tranzactii care nu au un continut economic si care nu pot fi utilizate in cadrul unei practici comerciale obisnuite. Practic, tranzactiile artificiale au drept scop, fie evitarea impozitarii, fie obtinerea unor avantaje fiscale. Astfel de tranzactii artificiale pot fi: 
achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi; 
intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale;
transferul pierderilor catre o alta jurisdictie.

In acest context, de retinut este faptul ca situatia prezentata de dvs. este rezultatul unei tranzactii comerciale obisnuite de prestare de servicii pentru care societatea din Romania este remunerata in baza tarifului negociat pentru astfel de operatiuni. Astfel, consider ca nu exista indicii ca operatiunea s-ar incadra in tranzactie transfrontaliera daca:
este efectuata in cadrul unei operatiuni bilaterale, fara a fi o componenta a unui aranjament transfrontalier astfel incat sa prezinte un risc fiscal.
nu este rezultatul unor tranzactii circulare care au drept scop spalarea banilor prin implicarea unor parti interpuse; 
este stabilita la valoarea de piata, tariful practicat fiind usor de evaluat si comparat cu tarife similare;
este facturata si raportata la autoritatea fiscala din Romania, atat d.p.d.v. fiscal prin decontul de TVA cod 300, cat si informativ, prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES in cazul tranzactiilor cu state membre;
este incasata prin transfer bancar, fara a fi rezultatul unei compensari cu valoarea altei tranzactii de natura unei prestari de servicii, a unui comision pentru intermediere in diverse operatiuni, etc. astfel incat obligatiile de plata sa fie anulate reciproc.
este transparenta, fara a ascunde functii si/sau riscuri.

Un alt criteriu pentru tranzactiile transfrontaliere ar fi incadrarea partenerilor de afaceri (beneficiari ai serviciilor prestate sau furnizori ai fortei de munca recrutabile) in cadrul unei jurisdictii cooperante pentru schimbul reciproc de informatii sau in cadrul unei juridictii necooperante. Lista statelor necooperante se regaseste in anexa nr. 1 reglementata initial prin O.P.A.N.A.F. nr. 3.626/2016 privind stabilirea listei jurisdictiilor raportoare, cu care Romania va colabora in baza Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturile financiare, a listei institutiilor financiare nonraportoare si a listei conturilor excluse, prevazute in instrumentele juridice de drept international la care Romania s-a angajat din perspectiva schimbului automat de informatii financiare, lista modificata recent prin O.P.A.N.A.F. nr. 3 din 5 ianuarie 2021 publicat in M. Of. nr. 33 din 12 ianuarie 2021.

In baza acestor indicii si criterii, consider ca numai dvs., respectiv administratorul societatii pe care o reprezentati sunteti in masura sa apreciati, daca raportarea trebuie efectuata conform cerintelor de la art. 291 4 "Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii" din Codul fiscal

Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Detalii««


La analizarea operatiunilor efectuate de societatea pe care o reprezentati, pentru a stabili daca trebuie sau daca nu trebuie sa efectuati raportarea, va recomand sa consultati si Ghidul privind interpretarea Directivei Europene nr. 822/2018 (DAC6) cu un continut de 36 pagini, publicat pe site-ul ANAF in data de 13 ianuarie 2021. In acest ghid se regasesc si cateva exemple pentru incadrarea corecta a operatiunilor economice in categoria aranjamentelor transfrontaliere.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Detalii««

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Semne distinctive pentru tranzactii transfrontaliere prin DAC6. In ce conditii se depune formularul?":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016