Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA

17-Apr-2019
1070

"O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat mai jos.

Raspunsul specialistului

Daca in situatia prezentata nu este vorba despre un contract de asociere in participatie prin care unul din asociati este desemnat administrator asociat, contractul de mandat sau de administrare incheiat conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990 poate fi incheiat cu o persoana juridica conform prevederilor H.G. nr. 364 din 10 mai 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome.

Conditiile obligatorii de participare la concursul de numire a administratorilor pentru persoanele juridice sunt cele de la art.10. In acest caz, plata administratorului se efectueaza conform prevederilor art. 20 din actul normativ mentionat:

„Administratorul, persoana fizica sau/si juridica, singura sau in asociere, este platit potrivit contractului de administrare, dupa cum urmeaza:
a) cu indemnizatie lunara bruta care se suporta din fondurile societatii comerciale/regiei autonome si se calculeaza conform anexei nr. 3 a) la prezentele norme metodologice;
b) prin participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome, dupa caz, determinat anual la incheierea exercitiului financiar, numai in cazul in care in anul financiar incheiat rata profitului net este mai mare decat cea realizata in anul precedent, daca aceasta rata a profitului net este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat la baza incheierii contractului de administrare. Participarea administratorului la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome se determina conform anexei nr. 3 b) la prezentele norme metodologice."

In aceasta situatie, consider ca administratorul persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA nu trebuie sa emita o factura deoarece operatiunea de administrare a unei societati conform prevederilor Legii nr. 31/1990 nu este o operatiune economica in sfera de aplicare a TVA. In acest sens, aduc drept argument prevederile art. 271 „Prestarea de servicii" alin. (3), prin care, de la lit. a) la lit. e), sunt enumerate serviciile din sfera de aplicare a TVA: 

„Prestarile de servicii cuprind operatiuni cum sunt:


a) inchirierea de bunuri sau transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing;
b) cesiunea bunurilor necorporale, indiferent daca acestea fac sau nu obiectul unui drept de proprietate, cum sunt: transferul si/sau cesiunea drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
c) angajamentul de a nu desfasura o activitate economica, de a nu concura cu alta persoana sau de a tolera o actiune ori o situatie;
d) prestarile de servicii efectuate pe baza unui ordin emis de/sau in numele unei autoritati publice sau potrivit legii;
e) servicii de intermediere efectuate de persoane care actioneaza in numele si in contul altei persoane, atunci cand intervin intr-o livrare de bunuri sau o prestare de servicii. "

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obtinere de fonduri nerambursabile. Monografie contabila
    • Va rog sa ma ajutati cu inregistrarea in contabilitate a unui proiect nerambursabil. Ce inregistrari contabile trebuie sa fac la incheierea contractului, la primirea banilor si la amortizarea imobilizarilor? Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Tratamentul contabil al subventiilor este prevazut in Sectiunea 4 indice 11, pct. 392-404 din Reglementarile contabile,aprobate prin OMFP 1802/2014. “393. - In cadrul subventiilor se reflecta distinct: - subventii guvernamentale; -...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 3746/2020. A fost organizat registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare IBAN. Proceduri
    • Ordinul nr. 3746/2020 privind organizarea si functionarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1015 din 02 noiembrie 2020. Prin acest act normativ...» citeste mai departe aici

  • Examenul CECCAR 2020. Sesiunea extraordinara de acces la stagiu 5-6 DECEMBRIE 2020
    • CECCAR anunta ca se organizeaza o noua sesiune extraordinara de acces la stagiu in data de 5-6 decembrie 2020. Conform institutiei, examenul de admitere la stagiu sesiunea 5 – 6 decembrie 2020 se va organiza dupa cum urmeaza: In data de 5 decembrie 2020: -Pentru categoria expert contabil o proba scrisa cu subiecte din disciplinele Contabilitate, Fiscalitate si Drept, cu o durata de 3 ore -Pentru categoria contabil autorizat o proba scrisa cu subiecte din disciplinele Contabilitate,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016