Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA

17-Apr-2019
3436

"O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat mai jos.

Raspunsul specialistului

Daca in situatia prezentata nu este vorba despre un contract de asociere in participatie prin care unul din asociati este desemnat administrator asociat, contractul de mandat sau de administrare incheiat conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990 poate fi incheiat cu o persoana juridica conform prevederilor H.G. nr. 364 din 10 mai 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome.

Conditiile obligatorii de participare la concursul de numire a administratorilor pentru persoanele juridice sunt cele de la art.10. In acest caz, plata administratorului se efectueaza conform prevederilor art. 20 din actul normativ mentionat:

„Administratorul, persoana fizica sau/si juridica, singura sau in asociere, este platit potrivit contractului de administrare, dupa cum urmeaza:
a) cu indemnizatie lunara bruta care se suporta din fondurile societatii comerciale/regiei autonome si se calculeaza conform anexei nr. 3 a) la prezentele norme metodologice;
b) prin participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome, dupa caz, determinat anual la incheierea exercitiului financiar, numai in cazul in care in anul financiar incheiat rata profitului net este mai mare decat cea realizata in anul precedent, daca aceasta rata a profitului net este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat la baza incheierii contractului de administrare. Participarea administratorului la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome se determina conform anexei nr. 3 b) la prezentele norme metodologice."

In aceasta situatie, consider ca administratorul persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA nu trebuie sa emita o factura deoarece operatiunea de administrare a unei societati conform prevederilor Legii nr. 31/1990 nu este o operatiune economica in sfera de aplicare a TVA. In acest sens, aduc drept argument prevederile art. 271 „Prestarea de servicii" alin. (3), prin care, de la lit. a) la lit. e), sunt enumerate serviciile din sfera de aplicare a TVA: 

„Prestarile de servicii cuprind operatiuni cum sunt:


a) inchirierea de bunuri sau transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing;
b) cesiunea bunurilor necorporale, indiferent daca acestea fac sau nu obiectul unui drept de proprietate, cum sunt: transferul si/sau cesiunea drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
c) angajamentul de a nu desfasura o activitate economica, de a nu concura cu alta persoana sau de a tolera o actiune ori o situatie;
d) prestarile de servicii efectuate pe baza unui ordin emis de/sau in numele unei autoritati publice sau potrivit legii;
e) servicii de intermediere efectuate de persoane care actioneaza in numele si in contul altei persoane, atunci cand intervin intr-o livrare de bunuri sau o prestare de servicii. "

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logistica

    • Azi, cand toata lumea cauta disperat solutii salvatoare, singura la care pot apela acum contabilii/antreprenorii furnizori de servicii de transport si logistica este cunoasterea atenta a legii in vigoare. Pentru ca da, legea iti ofera nenumarate sanse de redresare financiara. Afla acum care sunt si cum poti accesa aceste surse sigure de finantare! Concret: Solutiile optime pentru finantarea unui nou parc auto, acum in plina criza financiara Cum poti beneficia de scutirea de TVA daca...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016