Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?

27-Iun-2017
1641

In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA.

Potrivit intelegerii noastre, o societate rezidenta in Romania, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, incheie un contract- respectiv un acord de parteneriat- cu o societate rezidenta in SUA, de asemenea persoana impozabila potrivit regulilor aplicabile in cazul prestarilor de servicii. Intelegem de asemenea ca obiectul contractului este furnizarea unor servicii de promovare de catre societatea din Romania catre societatea din SUA. 

In acest sens, tratamentul din perspectiva TVA pentru factura emisa de intreprinderea din Romania catre cea din SUA aferenta serviciilor prestate este stabilit conform prevederilor art. 278 alin. (2) si a punctului 15 din Normele metodologice de aplicare a acestui articol cu privire la determinarea locului operatiunilor constand in prestari de servicii, dupa cum urmeaza: 

Art. 278 alin. (2) Locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat in alt loc decat cel in care persoana isi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile. In absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila care primeste aceste servicii isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita.
15. (7) Serviciile prevazute la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti in afara Uniunii Europene sau, dupa caz, prestate de prestatori stabiliti in afara Uniunii Europene catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Romaniei, urmeaza aceleasi reguli ca si serviciile intracomunitare in ceea ce priveste determinarea locului prestarii si celelalte obligatii impuse de prezentul titlu, dar nu implica obligatii referitoare la declararea in declaratia recapitulativa, conform prevederilor art. 325 din Codul fiscal, indiferent daca sunt taxabile sau daca beneficiaza de scutire de taxa, si nici obligatii referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA specifice serviciilor intracomunitare prevazute la art. 316 si 317 din Codul fiscal.


Astfel, avand in vedere faptul ca locul operatiunii este stabilit ca fiind la beneficiar conform regulilor anterior prezentate, factura emisa de societatea din Romania va fi emisa fara TVA, tranzactia desfasurata fiind o operatiune neimpozabila in Romania din punct de vedere al TVA. 


In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare.

In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de catre societatea verificata, a fost identificat un tipar de fraudare avand la baza inregistrarea de documente de vanzare pentru care inspectorii antifrauda au indicii temeinice ca ar fi fost intocmite in fals, deoarece operatiunile evidentiate in cadrul acestora si datele de identificare ale societatilor beneficiare sunt fictive.

Astfel, au fost identificate livrari (scriptic) catre 475 de entitati beneficiare, ale caror coduri unice de identificare sunt invalide, in sensul ca fie nu apartin niciunei societati, fie apartin altor societati decat cele mentionate in facturi, aspect constatat in urma verificarilor efectuate in bazele de date disponibile la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), precum si pe portalul online apartinand Oficiului National al Registrului Comertului. Totodata, se retin urmatoarele aspecte distinctive ale acestor facturi:

- contin doar informatii cu privire la societatea emitenta, denumirea si codul unic de identificare ale beneficiarului;

- nu contin informatii la rubrica Date privind expeditia;

- au valori de pana in 5.000 lei, fiind insotite de chitante care atesta, in mod nereal, incasarea contravalorii livrarilor;

- evidentiaza livrari semnificative de marfuri, din punct de vedere cantitativ, la preturi unitare de vanzare modice, comparativ cu preturile reale practicate de societate.

Pe de alta parte, s-a constatat ca nu au fost inregistrate, in evidenta contabila a societatii, venituri din vanzarea marfurilor catre o societate beneficiara, pentru care nu s-a colectat TVA si nu s-a evidentiat impozitul pe profit,

De asemenea, au fost constatate livrari (scriptic) catre 6 societati beneficiare, care nu confirma tranzactiile, prin declaratiile informative cod D394 depuse si prin informatiile oferite de reprezentantii acestora.

Astfel, constatarile rezultate in urma controlului antifrauda determina suspiciunea rezonabila ca societatea verificata, prin reprezentantii sai, a prejudiciat bugetul de stat cu suma de 35.397.161 lei (TVA si impozit pe profit), sustragandu-se de la indeplinirea obligatiilor fiscale prin intocmirea, in fals, pentru a da o aparenta de legalitate, a unui numar semnificativ de facturi de vanzare marfa (articole de imbracaminte, incaltaminte etc.), utilizand date de identificare nereale pentru un numar de 475 societati, cu scopul descarcarii din gestiunea societatii a marfurilor care, in realitate, au fost comercializate fara intocmirea de documente justificative.

Deoarece imprejurarile descrise anterior sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor infractiuni de evaziune fiscala, Directia generala antifrauda fiscala a procedat la sesizarea organelor de urmarire penala competente, in vederea dispunerii demersurilor specifice vizand stabilirea existentei ori inexistentei acestora, identificarea si tragerea la raspundere penala a faptuitorilor, respectiv recuperarea prejudiciilor determinate de actiunile socialmente periculoase ale acestora, dupa caz.

Precizam ca acelasi operator economic a mai facut obiectul unui act de sesizare intocmit de Directia generala antifrauda fiscala, din faptele si informatiile prezentate conturandu-se suspiciunea rezonabila ca reprezentantii de facto si de drept ai societatii au actionat pe coordonatele unui grup organizat care, prin operatiunile derulate si calitatile detinute, au desfasurat activitati in scopul sustragerii de la plata, catre bugetul de stat, a unor obligatii fiscale in cuantum de 5.031.480 lei, constand in TVA si impozit pe profit, rezultate din intocmirea in fals (furt de identitate a unor entitati) a unor facturi de achizitie marfa (consumabile) si servicii (transport), in suma totala de 15.597.606 lei si inregistrarea, in evidenta contabila, a acestor documente ce nu au la baza operatiuni reale. 


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016