Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Servicii intracomunitare. Ce cote impozitare va avea microintreprinderea nou-infiintata?

01-Nov-2016
689

In analiza de mai jos, o societate cu raspundere limitata, nou-infiintata si neplatitoare de TVA, achizitioneaza servicii intracomunitare avand cod de TVA doar pentru aceste achizitii intracomunitare. Stabilim daca trebuie sa depuna declaratia 390 si D 301 doar in lunile in care face achizitia, precum si care este procedura cu TVA aferenta acestor facturi de achizitie care se declara prin D301 si daca se plateste de catre firma beneficiara desi este o achizitie.

In cazul in care societatea este infiintata incepand cu 04.08.2016 si daca acesta face angajari a caror norma adunata constituie 8 ore, vom vedea daca poate beneficia de impozitarea venitului cu 1% si care sunt conditiile.

Retinem ca societatea isi desfasoara activitatea pe baza unui contract cu furnizorul de servicii intracomunitare, contract pe baza caruia se incaseaza si banii de la clienti in contul furnizorului si dupa ce acesta isi opreste comisionul stabilit prin contract vireaza diferenta in contul societatii. Vom vedea astfel cum se sting obligatiile catre furnizor si cum se achita facturile clientilor.


1. Plata TVA prin decontul 301

Societatea dumneavoastra, neplatitoare de TVA, se inscrie in Registrul operatorilor Intracomunitari si achizitioneaza servicii de la persoane impozabile din Uniunea Europeana. Pentru ca aveti cod valid de tva, furnizorii va emit facturi fara tva (deci nu platiti tva in tara furnizorului). Depuneti decontul special de tva prevazut la art. 324 din Codul fiscal si platiti efectiv TVA.

TVA pentru achizitii intracomunitare se "plateste" prin mecanismul taxarii inverse numai de platitorii de tva inregistrati normal, conform art. 316 din Codul fiscal.

"ART. 326 - Plata taxei la buget

(1) Orice persoana trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care are obligatia depunerii unuia dintre deconturile sau declaratiile prevazute la art. 323 si 324.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), persoana impozabila inregistrata conform art. 316 va evidentia in decontul prevazut la art. 323 , atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 297 - 301 , taxa aferenta achizitiilor intracomunitare, bunurilor si serviciilor achizitionate in beneficiul sau, pentru care respectiva persoana este obligata la plata taxei, in conditiile prevazute la art. 307 alin. (2) - (6).?

2. Cota de impozit microintreprindere nou-infiintata

Conditii pentru aplicarea cotei de 1% pentru primele 24 de luni de la data inregistrarii pentru microintreprinderile nou infiintate:
- sunt constituite pe o durata mai mare de 48 de luni
- actionarii/asociatii lor nu au detinut titluri de participare la alte persoane juridice
- au cel putin un salariat. Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.
Cota de impozitare se aplica pana la sfarsitul trimestrului in care se incheie perioada de 24 de luni.

Prevederile prezentului alineat se aplica daca, in cadrul unei perioade de 48 de luni de la data inregistrarii, microintreprinderea nu se afla in urmatoarele situatii:

- lichidarea voluntara prin hotararea adunarii generale, potrivit legii;
- dizolvarea fara lichidare, potrivit legii;
- inactivitate temporara, potrivit legii;
- declararea pe propria raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii;
- majorarea capitalului social prin aporturi efectuate, potrivit legii, de noi actionari/asociati;
- actionarii/asociatii sai vand/cesioneaza/schimba titlurile de participare detinute.

3. Nu este foarte clar din intrebare cum se deruleaza operatiunile. In opinia mea, sunt doua variante:
a. furnizori din UE emite factura catre beneficiarii finali din Romania si incaseaza banii. In aceasta situatie, societatea dumneavoastra factureaza serviciile catre furnizorul din UE. Are loc o prestare intracomunitara de servicii (intocmiti declaratia 390).

b. Societatea dumneavoastra factureaza serviciile beneficiarilor finali din Romania, furnizorul din UE incaseaza numerarul in contul dumneavoastra, iar ulterior va deconteaza sumele incasate. Pentru a-si retine comisionul, trebuie sa va emita factura. In acest caz, societatea dumneavoastra face o achizitie intracomunitara de servicii (intocmiti declaratia 390 si 301). Inclin sa cred ca aceasta este situatia in care va regasiti, iar decontarea sumelor se va realiza prin situatiile intocmite de parti.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Servicii intracomunitare. Ce cote impozitare va avea microintreprinderea nou-infiintata?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"