Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Servicii intracomunitare. Ce cote impozitare va avea microintreprinderea nou-infiintata?

01-Nov-2016
2827

In analiza de mai jos, o societate cu raspundere limitata, nou-infiintata si neplatitoare de TVA, achizitioneaza servicii intracomunitare avand cod de TVA doar pentru aceste achizitii intracomunitare. Stabilim daca trebuie sa depuna declaratia 390 si D 301 doar in lunile in care face achizitia, precum si care este procedura cu TVA aferenta acestor facturi de achizitie care se declara prin D301 si daca se plateste de catre firma beneficiara desi este o achizitie.

In cazul in care societatea este infiintata incepand cu 04.08.2016 si daca acesta face angajari a caror norma adunata constituie 8 ore, vom vedea daca poate beneficia de impozitarea venitului cu 1% si care sunt conditiile.

Retinem ca societatea isi desfasoara activitatea pe baza unui contract cu furnizorul de servicii intracomunitare, contract pe baza caruia se incaseaza si banii de la clienti in contul furnizorului si dupa ce acesta isi opreste comisionul stabilit prin contract vireaza diferenta in contul societatii. Vom vedea astfel cum se sting obligatiile catre furnizor si cum se achita facturile clientilor.


1. Plata TVA prin decontul 301

Societatea dumneavoastra, neplatitoare de TVA, se inscrie in Registrul operatorilor Intracomunitari si achizitioneaza servicii de la persoane impozabile din Uniunea Europeana. Pentru ca aveti cod valid de tva, furnizorii va emit facturi fara tva (deci nu platiti tva in tara furnizorului). Depuneti decontul special de tva prevazut la art. 324 din Codul fiscal si platiti efectiv TVA.

TVA pentru achizitii intracomunitare se "plateste" prin mecanismul taxarii inverse numai de platitorii de tva inregistrati normal, conform art. 316 din Codul fiscal.

"ART. 326 - Plata taxei la buget

(1) Orice persoana trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care are obligatia depunerii unuia dintre deconturile sau declaratiile prevazute la art. 323 si 324.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), persoana impozabila inregistrata conform art. 316 va evidentia in decontul prevazut la art. 323 , atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 297 - 301 , taxa aferenta achizitiilor intracomunitare, bunurilor si serviciilor achizitionate in beneficiul sau, pentru care respectiva persoana este obligata la plata taxei, in conditiile prevazute la art. 307 alin. (2) - (6).?

2. Cota de impozit microintreprindere nou-infiintata

Conditii pentru aplicarea cotei de 1% pentru primele 24 de luni de la data inregistrarii pentru microintreprinderile nou infiintate:
- sunt constituite pe o durata mai mare de 48 de luni
- actionarii/asociatii lor nu au detinut titluri de participare la alte persoane juridice
- au cel putin un salariat. Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.
Cota de impozitare se aplica pana la sfarsitul trimestrului in care se incheie perioada de 24 de luni.

Prevederile prezentului alineat se aplica daca, in cadrul unei perioade de 48 de luni de la data inregistrarii, microintreprinderea nu se afla in urmatoarele situatii:

- lichidarea voluntara prin hotararea adunarii generale, potrivit legii;
- dizolvarea fara lichidare, potrivit legii;
- inactivitate temporara, potrivit legii;
- declararea pe propria raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii;
- majorarea capitalului social prin aporturi efectuate, potrivit legii, de noi actionari/asociati;
- actionarii/asociatii sai vand/cesioneaza/schimba titlurile de participare detinute.

3. Nu este foarte clar din intrebare cum se deruleaza operatiunile. In opinia mea, sunt doua variante:
a. furnizori din UE emite factura catre beneficiarii finali din Romania si incaseaza banii. In aceasta situatie, societatea dumneavoastra factureaza serviciile catre furnizorul din UE. Are loc o prestare intracomunitara de servicii (intocmiti declaratia 390).

b. Societatea dumneavoastra factureaza serviciile beneficiarilor finali din Romania, furnizorul din UE incaseaza numerarul in contul dumneavoastra, iar ulterior va deconteaza sumele incasate. Pentru a-si retine comisionul, trebuie sa va emita factura. In acest caz, societatea dumneavoastra face o achizitie intracomunitara de servicii (intocmiti declaratia 390 si 301). Inclin sa cred ca aceasta este situatia in care va regasiti, iar decontarea sumelor se va realiza prin situatiile intocmite de parti.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016