Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Raspunsuri privind inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual

22-Mar-2018
7338

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 21 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Am deja acces in Spatiul Privat Virtual de aproximativ 2 ani ca persoana fizica. Sunt necesare alte demersuri?"

Raspuns ANAF:

"In situatia in care sunteti deja inregistrata in SPV nu mai sunt necesare alte demersuri."

2.

Intrebare:

"Am incercat sa ma inregistrez ca persoana fizica in spatiul virtual, dar nu am reusit din cauza ca mi s-a cerut un numar de inregistrare de pe decizia de impunere, care s-ar gasi in stanga sus pe document. Hartia prin care sunt informat despre impozitul la masina nu intra in aceeasi categorie? Ca numarul de inregistrare nu este in stanga sus, este undeva in dreapta, nu contine doar cifre si nu functioneaza sub nicio forma pentru inregistrare.

Ce alt document de la ANAF pentru persoane fizice as putea sa folosesc pentru inregistrare?"

Raspuns ANAF:

"Pentru aprobarea in SPV fara a va deplasa la unitatea fiscala este necesar sa inscrieti numarul de pe un document transmis dvs. de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Documentul la care faceti referire, prin care sunteti instiintat despre impozitul la masina nu este un document emis de ANAF. In situatia in care nu detineti un astfel de document este necesara prezentare dvs la unitatea fiscala pentru identificare."

3.

Intrebare:

"De ce nu se modifica deplasarea la ghiseu cu verificarea cardului bancar pentru crearea de conturi noi? Stiu ca exista varianta cu decizia de impunere, dar nu toata lumea are astfel de decizii."

Raspuns ANAF:

"Pentru aprobarea inregistrarii in SPV fara a va deplasa la unitatea fiscala, se analizeaza posibilitatea utilizarii si altor modalitati de verificare a identitatii, in afara numarului inscris pe o deciziei de impunere. Vom comunica propunerea dvs directiilor de specialitate in vederea analizarii oportunitatii implementarii."

4.

Intrebare:

"Am cont pe SPV, dar cand solicit obligatiile de plata nu-mi rezulta nimic. Nu e clar deloc ce trebuie platit in ce cont."

Raspuns ANAF:

"Faptul ca in documentul Situatia obligatiilor de plata nu sunt inscrise sume de plata poate insemna ca obligatia respectiva nu a fost comunicata. In Spatiul Privat Virtual, actualizarea datelor din documentul amintit se realizeaza pana in data de 10 a fiecarei luni cu informatiile din utima zi a lunii anterioare. Mentionam faptul ca se are in vedere posibilitatea actualizarii la perioade mai scurte de timp a informatiilor. Informatiile privind efectuarea platilor, contul in care se pot plati obligatiile fiscale, in cazul in care exista astfel de obligatii, le puteti regasi in documentul Nota obligatiilor de plata, pe care il puteti obtine tot din Spatiul Privat Virtual."

5.

Intrebare:

"Daca o persoana avea acces la SPV, dar si-a mutat domiciliul in alt judet, mai trebuie sa faca ceva pentru ca in SPV sa aiba acces la deciziile de impunere primite de la ambele administratii fiscale?"

Raspuns ANAF:

"Nu mai este necesar sa efectuati nici un demers. Aveti insa posibilitatea de a modifica datele de identitate in sectiunea Editare din cadrul SPV."

6.

Intrebare:

"Detin certificat digital penteu mai multe societati. In urma acestuia am completat formularul C800 pentru o societate si m-am inregistrat in SPV. Pentru a 2 societate in urma completarii formularului C800 am fost directionat catre o alta adresa de e-mail unde am completat formularul respectiv, dar nu pot vizualiza dosarul societatii."

Raspuns ANAF:

"Daca pentru a doua societate ati transmis formularul C800 dupa data de 8 martie, ati fost directionat pe formularul online de inregistrare ca utilizator SPV a persoanelor care detin certificat calificat. Dupa completarea acestui formular online trebuie ca in termen de 10 zile sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise si aprobarea inregistrarii in SPV. Mentionam ca daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat) va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."

7.

Intrebare:

"Cum se poate inregistra o persoana fizica pe CNP, care este doar salariat, dar doreste inregistrarea in SPV."

Raspuns ANAF:

"Pentru a va inregistra in SPV este necesar sa accesati site-ul ANAF, sectiunea Spatiul Privat Virtual, rubrica inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice. Dupa ce completati datele solicitate de formular, este necesar sa va prezentati la unitatea fiscala cu numarul de inregistrare care a fost generat in momentul transmiterii solicitarii si cu actul de identitate."

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016