Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sfatul specialistului: Tratamentul fiscal al cadourilor de Pasti acordate salariatilor

28-Apr-2016
1783

Se apropie sarbatorile pascale si, cum e obiceiul, ne facem daruri unii altora. Printre cei care daruiesc, ar fi frumos sa se afle si angajatorii, cu atat mai mult cu cat, Codul fiscal le permite acestora sa acorde salariatilor si copiilor minori ai acestora cadouri scutite de taxe si deductibile in limita de 5% din fondul de salarii. Dar, sa vedem in ce conditii.

Iata o intrebare venita ieri pe adresa redactiei:
Societatea A doreste sa acorde salariatilor (3 salariati), cu ocazia Pastelui, suma de 300 lei ca si prima formata din 150 lei tichete cadou si 150 lei pe statul de plata. Unul dintre angajati are 2 copii minori, ceilalti 2 salariati nu au copii.

Care este tratamentul fiscal al tichetelor si sumelor de bani acordate cu ocazia Pastelui? Pot fi considerate venituri impozabile si intra in sfera contributiilor salariale cei 150 lei acordati pe statul de plata?

Raspuns oferit de Dani Cucu – Consultant fiscal

In primul rand, trebuie facuta diferentierea intre primele acordate salariatilor, supuse impozitului pe salarii, si cadourile acordate pe destinatiile si persoanele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal care reprezinta venituri neimpozabile.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Astfel, daca vor fi acordate salariatilor prime in bani, primele imbracand de regula forma recompenselor pentru activitatea desfasurata, acestea reprezinta venituri din salarii, in conformitate cu prevederile pct. 12 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 76 alin. (1) si (2) din Codul fiscal. Venituri primite de salariati sub forma primelor de sarbatori se cumuleaza cu veniturile de natura salariala ale lunii in care sunt platite aceste prime. Pe cale de consecinta, vor fi incluse si in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii conform Titlului V din Codul fiscal, fiind totodata deductibile la calculul impozitului pe profit urmare potrivit art. 25 alin. (2) din Codul fiscal.

In schimb daca acordarea acestor sume imbraca forma unor cadouri acordate salariatilor, tratamentul fiscal aplicat veniturilor reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou acordate cu ocazia Pastelui, este reglementat de art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.

Potrivit acestui articol, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, astfel cum este prevazut in contractul de munca, nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit. In acest sens, cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Pct. 12 alin. (11) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal precizeaza ca limita de 150 lei se aplica separat pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator.

Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii potrivit art. 76 alin. (2) lit. s) si alin. (3) din Codul fiscal, fiind datorate si contributiile sociale obligatorii potrivit Titlului V din Codul fiscal.

Potrivit art. 142 lit. b) din Codul fiscal, nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura oferite salariatilor, cele oferite pentru copiii minori ai acestora, inclusiv tichetele cadou, astfel cum este prevazut in contractul de munca. Cadourile in bani si in natura oferite de angajatori angajatilor, cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, inclusiv tichetele cadou, cu ocazia Pastelui, precum si cadourile in bani si in natura oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

De asemenea, cadourile, inclusiv tichetele cadou, in limita sume de 150 lei nu se cuprind nici in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate potrivit art. 157 alin. (2) si art. 158 din Codul fiscal, al contributiei de asigurari pentru somaj potrivit art. 187 alin. (2) si 188 din Codul fiscal, al contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate potrivit art. 196 alin. (2) din Codul fiscal, al contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale potrivit art. 204 alin. (2) din Codul fiscal, al contributiei la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale potrivit art. 212 alin. (2) din Codul fiscal.

Pe cale de consecinta, asa cum se prevede si la pct. 5 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 142 lit. b) din Codul fiscal. Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit din salarii si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

Asadar in cazul analizat, in situatia salariatilor fara copii, neimpozabile nu vor putea fi decat cadourile, inclusiv tichetele cadou, in limita sumei de 150 lei, in timp ce diferenta pana la suma de 300 lei va reprezenta venit impozabil. In cazul salariatilor cu copii, limita venitului neimpozabil de 150 lei se aplica separat pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate cu ocazia Pastelui, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfatul specialistului: Tratamentul fiscal al cadourilor de Pasti acordate salariatilor":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016