Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAF

18-Aug-2016
1199

Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in „Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.


In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.

Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:

- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;


- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.

Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea „Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.

In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.

La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.

In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare. ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;

- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;

- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;

- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016