Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAF

18-Aug-2016
696

Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in „Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.


In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.

Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:

- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.

Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea „Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.

In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.

La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.

In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare. ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;

- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;

- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;

- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.