Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sinteza: Recuperarea codului de TVA, recalcularea platilor anticipate 2017 si contributii dublate pentru firme

18-Aug-2017
635

Intr-o noua editie a sintezei Fiscalitatea.ro, am adus laolalta unele dintre cele mai importante noutati si stiri din domeniu ale ultimei perioade. Avem astfel procedura prin care firmele isi recupereaza codul de TVA si scapa de criteriile ANAF, un material detaliat privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale 2017, precum si multe alte noutati de interes din domeniu. 


Firmele isi recupereaza codul de TVA si scapa de criteriile ANAF

Noutati in ce priveste reprimirea codului de TVA anulat de ANAF au fost transmise recent de autoritatile fiscale. Firmele au astfel parte de vesti bune, mai ales in conditiile in care scapa de criteriile de evaluare ANAF. 

Atentie, insa, exista si cateva conditii pe care firmele trebuie sa le respecte daca vor reprimirea codului de TVA din oficiu!

In aceasta privinta, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2015 privind Codul fiscal. Modificarile aduse au intrat in vigoare la data de 24 iulie 2017.

CE SE SCHIMBA PRIVIND TVA?

Noul act completeaza procedura de inregistrare in scopuri de TVA, astfel ca agentii economici isi vor recapata codul de TVA dupa ce vor indrepta situatia care a generat risc fiscal ridicat, fara sa mai treaca prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc.

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Cititi mai multe aici >>

 

Recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale 2017

Stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se realizeaza potrivit prevederilor art. 151 si ale art. 174 din Codul fiscal. Recalcularea platilor anticipate se realizeaza de organul fiscal in cursul anului fiscal de impunere, ca urmare a indeplinirii de catre contribuabil a unor conditii prevazute de legea fiscala.

A. Conditiile de recalculare a platilor anticipate

Conditiile de recalculare a platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate sunt de regula aceleasi cu cele de recalculare a impozitului pe venit. 

Cititi mai multe aici >>

 

Pedeapsa pentru firme! Contributie dublata pentru institutiile publice si firmele care nu angajeaza persoane cu handicap in cuantum de cel putin 4%

Conform OUG 60/2017, publicata recent, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private cu mai mult de 50 de salariati au obligatia sa incadreze in munca persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Aceasta in conditiile in care, tot printr-o decizie a Guvernului, 2.000 de persoane cu dizabilitati vor ramane fara loc de munca prin modificarea articolului 78 din legea 448/2006. In concret, circa 2.000 de persoane cu dizabilitati greu angajabile, din unitati protejate (entitati private in care minimum 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati), isi vor pierde locul de munca. 

Cititi mai multe aici >>

 

Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?

Sunt cetateni care se adreseaza Guvernului Romaniei pentru a solicita sprijin in identificarea actelor necesare inregistrarii firmei si obtinerii certificatului de inregistrare fiscala.

Potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii lor, este nevoie ca solicitantul sa-si asume responsabilitatea privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.

Cititi mai multe aici >>

 

Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). Model actualizat

Lista de inventariere serveste ca:

- document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile entitatii;
- document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;


Cititi mai multe aici >>

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sinteza: Recuperarea codului de TVA, recalcularea platilor anticipate 2017 si contributii dublate pentru firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii