Situatii in care este posibila vanzarea in pierdere
Vanzarea sub
costul de achizitie este definita de Ordonanta de Guvern nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata ca fiind orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare. Lege spune ca vanzarea in pierdere este interzisa, cu niste mici exceptii despre care vom discuta in cele ce urmeaza
Vanzari de lichidare
Aceasta reprezinta orice vanzare precedata ori insotita de publicitate, care a fost anuntata ca “lichidare”, si care are drept scop accelerarea unei parti sau a intregului stoc de marfa, printr-o reducere de preturi. Lichidarea este permisa in urmatoarele situatii:
a. incetarea definitiva a activitatii comerciantului, inclusiv in cazul schimbarii proprietarului, chiriasului, locatarului sau mandatarului, cu exceptia situatiilor cand este vanduta, cedata sau inchiriata unei persoane juridice administrate de vechiul proprietar (utilizator) sau in care acesta este actionar;
b. incetarea din proprie initiativa a activitatii comerciantului in structura de vanzare respectiva sau ca urmare a anularii contractului de inchiriere, locatie sau mandat, in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitive sau in baza unei hotarari judecatoresti de evacuare silita;
c. intreruperea activitatii comerciale sezoniere pentru o perioada de cel putin 5 luni dupa terminarea operatiunilor de lichidare;
d. schimbarea profilului structurii de vanzare, suspendarea sau inlocuirea unei activitati comerciale desfasurate in acea structura;
e. modificarea conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare, daca lucrarile de transformare si amenajare depasesc 30 de zile si sunt efectuate in interiorul acesteia, structura de vanzare fiind inchisa in toata aceasta perioada, sau modificarea conditiilor de exercitare a activitatii in cazul incheierii ori anularii unui contract de distributie avand o clauza de aprovizionare exclusiva;
f. vanzarea stocului de produse de catre mostenitorii legali ai comerciantului defunct;
g. deteriorarea grava, din cauza unor calamitati sau acte de vandalism, a unei parti sau, dupa caz, a intregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare.
Vanzarile de lichidare nu poate fi facuta fara o notificare prealabila la primaria localitatii pe a carei raza teritoriala este amplasata unitatea de vanzare sau, dupa caz, la primariile de sector. Notificarea se face in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective.
Vanzari de soldare
Este orice vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea "soldare/soldari/solduri", care aplica reduceri de pret pentru a accelera vanzarea stocului de marfa sezonier dintr-o structura de vanzare cu amanuntul. Vanzarea de soldare nu poate depasi o perioada de 45 de zile, una dintre conditii fiind ca marfa de soldare sa fi fost achitata furnizorului, de catre comerciant, cu cel putin 30 de zile inainte de campania de reduceri si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date.
Perioadele de soldari se stabilesc de comerciant in anumite perioade ale anului: a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna-iarna; b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara-vara. Comerciantii au obligatia sa notifice la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea perioada in care efectueaza vanzarile de soldare cu cel putin 15 zile inainte de inceperea operatiunilor.
Vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica
Vanzarile efectuate in structuri denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica sunt vanzarile din productia proprie, efectuate direct consumatorilor de catre producatori, acestia indeplinind obligatiile ce revin oricarui comerciant care desfasoara comert cu amanuntul. Vanzarile cu pret redus prin magazin sau depozit de fabrica nu sunt supuse notificarii. Vanzarile sub denumirea "magazin de fabrica" sau "depozit de fabrica" se refera la vanzarile realizate de producatorii industriali pentru produsele care nu sunt oferite spre vanzare prin reteaua comerciala.
Vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale
Sunt considerate produse destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale produsele care se comercializeaza cu ocazia unor sarbatori (precum jucarii speciale de Craciun si globulete, martisoare in luna martie, ori oua si iepurasi de ciocolata de Pasti etc.)
Vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute
In cazul bunurilor vandute intr-o perioada mai mare de 3 luni de la aprovizionare entitatea va justifica vanzarea in pierdere cu documentele in baza carora acestea au fost inregistrate in contabilitate (facturi de cumparare, note de intrare- receptie) precum si cu orice alte acte doveditoare (situatie cetralizatoare a marfurilor ce vor fi vandute cu pret redus cuprinzand pretul de achizitie al acestora, data achizitiei, pretul de vanzare, aprobata de organele de conducere, s.a.).
Vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate
In aceasta categorie intra:
a) produsele agroalimentare si produsele horticole;
b) unele produse nealimentare, cum ar fi, dar fara sa se limiteze la: lacuri si vopsele, atunci cand acestea sunt susceptibile de o deteriorare rapida datorita apropierii datei de depasire a termenului de valabilitate.
Vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential
In acest scop "zona comerciala" poate fi asimilata unei arii geografice in care functioneaza structuri de vanzare asemanatoare in conditii de concurenta relativ omogene.
Vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat
Produselor aflate in pachete de servicii
in categoria produselor aflate in pachete de servicii intra: painea sau apa minerala oferite gratuit consumatorilor, in cazul serviciilor de alimentatie publica, telefonul oferit gratuit consumatorilor, in cazul pachetelor de servicii telefonice sau alte asemenea cazuri.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!