Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SOMAJ TEHNIC la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor afectate direct sau indirect de razboi

07-Apr-2022
8070
SOMAJ TEHNIC la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor afectate direct sau indirect de razboi

Guvernul a aprobat in sedinta din 6 aprilie noi masuri de protectie sociala pentru salariatii angajatorilor a caror activitate este afectata de criza din Ucraina, Federatia Rusa si Belarus. Astfel, va fi acordat somaj tehnic la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor care sunt nevoite sa isi restranga sau suspende activitatea.

Prin Ordonanta de Urgenta, Executivul a reglementat ca salariatii carora angajatorii le suspenda temporar contractul individual de munca potrivit art. 52 alin. 1 lit.c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, sa beneficieze de o indemnizatie de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021.

Aceasta masura se va acorda pana la 31 decembrie 2022 pentru salariatii angajatorilor afectati in mod direct sau indirect de imposibilitatea efectuarii de tranzactii cu operatori economici din Ucraina, Federatia Rusa si Belarus ca urmare a efectelor generate de agresiunea militara rusa asupra Ucrainei, precum si pentru salariatii angajatorilor supusi sanctiunilor internationale si care au instituite masuri restrictive in raport cu actiunile care submineaza sau ameninta integritatea teritoriala, suveranitatea si independenta Ucrainei. Masura va fi suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Vor putea solicita acest sprijin angajatorii care inregistreaza in luna pentru care cer masura o diminuare a incasarilor cu minimum 20% fata de veniturile realizate in luna ianuarie 2022 sau fata de veniturile realizate in luna similara a anului 2021, precum si cei care au fondurile sau resursele economice blocate prin ordin emis de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Pentru acordarea indemnizatiei, angajatorii depun prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca au fost afectati in mod direct sau indirect de imposibilitatea efectuarii de tranzactii cu operatori economici din Ucraina, Federatia Rusa si Belarus, ca urmare a efectelor generate de agresiunea militara rusa asupra Ucrainei. Alaturi de cerere si declaratie se anexeaza balanta de venituri si cheltuieli aferenta lunii pentru care se solicita indemnizatia, precum si balanta de venituri si cheltuieli la care se raporteaza diminuarea, sau, dupa caz, de copia ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale, emis de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.

Modelul documentelor urmeaza sa fie aprobat, in termen de 10 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Actul normativ adoptat de Guvern mai prevede posibilitatea ca angajatorul sa solicite intr-o luna calendaristica, pentru aceeasi perioada din luna, pentru salariati diferiti, dar si pentru acelasi salariat, pentru perioade diferite din luna, atat indemnizatia de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cat si indemnizatia de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru.

Impactul financiar estimat pentru aplicarea noii masuri de sustinere a locurilor de munca si de prevenire a cresterii somajului este de aproximativ 736 milioane lei pentru anul 2022.


De asemenea, Executivul a aprobat un proiect de hotarare care modifica si completeaza normele metodologice de aplicare a prevederilor OG nr.129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin HG nr. 522/2003.

Actul normativ clarifica anumite prevederi cu scopul de a creste calitatea sistemului de formare profesionala a adultilor, pentru imbunatatirea competentelor profesionale ale salariatilor si o mai buna corelare a cererii de pe piata muncii cu oferta de formare profesionala.

 

Sursa: MMPS

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "SOMAJ TEHNIC la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor afectate direct sau indirect de razboi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale. Poate asociatul unei firme, din calitate de angajat-contabil sef, sa semneze bilantul?

    • O S.R.L. membra CECCAR are ca angajat in functia de contabil sef pe asociatul unic si administratorul societatii (expert contabil). Poate asociatul, din aceasta calitate de angajat-contabil sef, sa semneze la "intocmit" situatiile financiare? Cine poate semna situatiile financiare anuale – raspunsul specialistului: Conform prevederilor legale din Romania, semnarea situatiilor financiare este reglementata in mod clar pentru a asigura separarea responsabilitatilor si integritatea...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Ce amenzi se aplica daca NU o depuneti pana pe 27 mai

    • Conform legisalatiei in vigoare, Declaratia Unica trebuie depusa pana pe data de 27 mai 2024. Ce amenzi se aplica pentru nedepunere la timp? Amenzi nedepunere Declaratia Unica Nedepunerea „Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice”, pana la data prevazuta in legislatia fiscala, se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 50 si 500 de lei, conform art. 336 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscal

    • Conform unui comunicat de presa al ANAF, in aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control ale fiscului care au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei. Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) prezinta raportul lunii aprilie al actiunilor intreprinse de catre directiile de specialitate din cadrul ANAF si rezultatele pe care acestea le-au generat. In acest sens, in vederea cresterii conformarii la declarare a contribuabililor, Agentia...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF privind E-Transport: NU se va impune nicio o taxa suplimentara contribuabililor

    • ANAF aduce, printr-un nou comunicat de presa, cateva precizari referitoare la informatiile aparute in articolele despre ”noua taxa care loveste buzunarul romanilor de la 1 iulie”. Fiscul mentioneaza ca articolele de presa in care se mentioneaza ”noua taxa care loveste buzunarul romanilor de la 1 iulie” dezinformeaza mediul de afaceri, fiind redactate tendentios prin prezentarea in mod personal a cadrului legal RO e-Transport, fara aprofundarea acestuia. Astfel: prin...» citeste mai departe aici

  • D300, modificata prin Ordinul 888/2024. Nou formular se utilizeaza incepand cu veniturile lunii mai 2024

    • Un nou formular pentru Declaratia 300 a fost publicat de ANAF prin Ordinul 888/2024. Acesta se utilizeaza incepand cu veniturile lunii mai 2024. OPANAF nr. 888/2024, act normativ prin care se modifica OPANAF nr. 1.253/2021 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata”, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 448 din 15 mai 2024. Conform Referatului de aprobare, prin art.III, pct.46 din Legea nr. 296/2023, publicata in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016