Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin "Taxa pe lacomie"

22-Ian-2019
1665

Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, in perioada 10-17.01.2019, un sondaj online -Testul IMM privind masurile recent adoptate prin OUG 114/2018, din care reiese ca majoritatea IMM-urilor nu sustin “taxa pe lacomie”, fiind de parere ca aceasta masura va ingreuna accesul la creditele bancare.

61,3% din respondenti au raspuns negativ la intrebarea “Sustineti suprataxarea bancilor”, in timp ce doar 38,7% spun ca sunt de acord cu aceasta masura.

Cat priveste efectele posibile ale suprataxarii bancilor:

  • 69,3% din respondenti cred ca acestea vor transfera costurile catre clienti,
  • 64% sunt de parere ca accesul la creditul bancar va deveni mai dificil si costisitor, atat pentru populatie si pentru compani, cat si pentru statul roman (care risca costuri suplimentare cu serviciul datoriei),
  • 56% dintre repondenti cred ca suprataxarea bancilor va duce la scaderea creditelor nou acordate , diminuand investitiile, consumul si cresterea economica,
  • 46,7% sunt de parere ca aceasta masura va duce la cresterea incasarilor la bugetul de stat.

Ramanand in acest registru, al suprataxarii, sondajul realizat de CNIPMMR releva faptul ca IMM-urile nu sunt de acord nici cu suprataxarea companiilor din energie, doar 29,7% declarand ca sustin suprataxarea companiilor din energie. 78,70% din respondenti sunt de parere ca aceasta masura va duce la transferarea costurile catre clienti (persoane fizice si juridice).

Nici suprataxarea companiilor din telecomunicatii nu este vazuta cu ochi buni, 66,2% dintre respondenti fiind de parere ca masura nu este una buna.

In schimb, IMM-urile sunt de parere ca ar trebui aplicate principiile reglementarii inteligente, pentru stabilirea de noi obligatii fiscale:

  • 81,30% din respondenti cer asigurarea stabilitatii si predictibilitatii legislatiei fiscale,
  • 78,70% au evidentiat necesitatea fundamentarii riguroase si realizarea unui studiu de impact,
  • 68% au mentionat dezbateri publice cu toate partile interesate,
  • 66,70% au solicitat modificarea/completarea Codului fiscal doar prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

De asemenea, CNIPMMR arata ca nu poate “sustine masurile de suprataxare, deoarece au fost adoptate fara o fundamentare riguroasa, fara realizarea unui amplu studiu de impact, fara aplicarea Testului IMM, fara consultarea tuturor confederatiilor patronale reprezentative, fara respectarea principiilor fiscalitatii (modificarea Codului fiscal “prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I” si predictibilitatii impunerii fiscale, cu asigurarea “stabilitatii impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii”, “pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii”), aceste masuri urmand a avea efecte negative asupra mediului de afaceri”, arata Consiliul, intr-un comunicat, postat luni, 21 ianuarie 2019, pe site-ul propriu.

CNIPMMR subliniaza faptul ca microintreprinderile vor suferi cel mai mult pe parcursul anului 2019 din perspectiva accesului la finantare, deoarece ele au folosit la maxim potentialul creditului furnizor, dispun de cel mai putin numerar si vor depinde de finantarea bancara pentru continuarea activitatii, ori in contextul noilor reglementari fiscale o crestere a costului de finantare pentru noile credite pot duce chiar la iinsolventa multor companii mici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin "Taxa pe lacomie"":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016