Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sponsorizare efectuata de contribuabil platitor de impozit pe profit catre entitate nonprofit neinregistrata in registru. Depunere formular 107

14-Oct-2019
1472

Daca se acorda o sponsorizare pentru o asociatie profesionala, non-profit care nu este inscrisa, la data incheierii contractului, in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscal, cheltuiala este nedeductibila fara a se deduce din impozitul pe profit. Aceasta sponsorizare trebuie trecuta in declaratia 107, Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private?

Raspunsul specialistului

Formularul 107 “Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private” este aprobat prin ordinul nr. 1825 din 20 iulie 2018, intrat in vigoare la data respectiva si nemodificat pana in prezent.

Prin acest formular se declara (si, mai ales, se declarau la inceput de an 2019 pentru anul 2018) beneficiarii sponsorizarilor – entitati non profit – singura conditie fiind, pentru anul 2018, ca societatea sa scada din impozitul pe profit doar suma care se incadra in limitele respective (practic, odata ce o societate facea sponsorizari, era clar ca, din suma acordata, tot mai scadea din impozit o parte din aceasta, conform limitelor respective).

Insa, in anul 2018, nu exista si conditia suplimentara ca entitatea non profit – beneficiar al sponsorizarii – sa fie inscrisa in acel registru.

Conditia suplimentara, pentru scaderea sponsorizarii incadrata in cele doua limite din impozitul pe profit, ca entitatea non profit sa fie inscrisa in registru la data incheierii contractului, a intrat in vigoare incepand cu data de 01 aprilie 2019, printr-o modificare a lit. i) a alin. 4) al art. 25 din codul fiscal prevazuta de Legea nr. 30 din 10 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare.



Asadar, incepand cu data de 01 aprilie 2019, ca sponsorii sa beneficieze de facilitatea privind acordarea sponsorizarii – de a fi scazuta din impozitul pe profit – trebuie indeplinite concomitent cele doua conditii: incadare in limite si inregistrarea entitatii non profit in registru.

Ca urmare, la ora actuala, putem spune ca ordinul nr. 1825 din 20 iulie 2018, care a adoptat formularul 107, este, oarecum, caduc.

Totusi, scopul formularuli 107 este acela ca organele statului sa aiba o evidenta a entitatilor non profit care au beneficiat de sponsorizari suportate, pana la urma, din impozitul pe profit, adica suportate din bani publici.

Formularul 107 se depune, pentru societatile platitoare de impozit pe profit, pentru sume acordate drept sponsorizari si care, indeplinesc, cumulativ cele doua conditii (de incadare in limite si ca beneficiarul sponsorizarii sa fie inscris in registr la data incheierii contractului de sponsorizare), pana pe data de 25 martie 2019 pentru anul 2018 (deci, oricum, se dpune la anul).

Asadar, avand in vedere faptul ca, acum, societatea platitoare de impozit pe profit nu are obligatia depunerii formularului 107, mai mult ca sigur, pana la data depunerii acestui formular vor aparea si precizari / modificari in sensul complearii acestuia.

Insa, daca ar fi sa emit o opinie personala, pentru speta dvs, coroborat cu ceea ce am mentionat anterior privind scopul formularului, as spune ca nu, formularul 107 nu se depune pentru raportarea entitatilor non profit beneficiare de sponsorizare, dar neinregistrate in registru la data semnarii contractului de sponsorizare, deoarece aceasta conditie este una sine qua non pentru scaderea sumei din impozit. Or, suma respectiva nefiind scazuta din impozit, bugetul de stat nu a fost afectat negativ.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sponsorizare efectuata de contribuabil platitor de impozit pe profit catre entitate nonprofit neinregistrata in registru. Depunere formular 107":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016